Suzuka: Vettel cîştigă, 1-2 Red Bull

 

Cursa de la Suzuka nu a adus mari surprize în clasament, dar a fost mult mai disputată decît lasă  să se vadă rezultatul.

In calificări, desfăşurate duminică – după problemele cu ploaia de ieri – cele două monoposturi Red Bull au dominat autoritar, cu Sebastian Vettel în pole-position şi Webber al doilea. Surpriza a venit din partea lui Lewis Hamilton, care a scos imposibilul, după ce făcuse în total 6 tururi în acest weekend: pilotul McLaren a obţinut al 3-lea timp. Din păcate pentru el, schimbarea cutiei de viteze din ziua precedentă i-a atras o retrogradare cu 5 locuri pe grila de start. Kubica a mers din nou excelent şi a obţinut al patrulea timp, urmat de Alonso şi Button. In top 10 au mai intrat cei doi piloţi Mercedes GP, cu Rosberg al 7-lea şi “Schumi” al 10-lea, încadrîndu-i pe cei de la Williams, batrînul Barrichello pe 8, înaintea “juniorului” Nico Hulkenberg.

De remarcat performanţa lui Nick Heidfeld, la doar a doua cursă de la revenire, calificat pe locul 11, şi rezultatul slab al lui Felipe Massa, doar al 12-lea, brazilianul părînd uşor dezamăgit de felul în care s-a desfăşurat sezonul pentru el.

Nici nu incepuse bine cursa şi a avut loc un eveniment: Lucas di Grassi iese violent în decor în turul de formare, distrugînd monopostul Virgin, nemaiputînd lua startul.

Startul cursei a adus din nou accidente: Petrov (Renault) ia un start foarte bun dar îl agaţă pe Hulkenberg care plecase slab şi ambii termină cursa înainte de primul viraj, rusul izbind violent maşina de parapetul lateral. Tot la start, Massa are un moment dificil, intră pe iarba şi nu mai poate frîna pentru primul viraj, acroşîndu-l pe nefericitul Liuzzi (Force India). Cursa se termină pe loc pentru amîndoi.

Toate aceste maşini avariate au determinat bineînţeles iesirea Safety Car-ului pe pistă.

In turul 2, altă surpriză neplăcută pentru Renault: Kubica abandonează fără roata dreapta spate, aflîndu-se în acel moment pe locul 2, dupa ce îl depăşise pe Mark Webber la start. După aceasta, cursa s-a stabilizat, ordinea fiind Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton (care a luat un start foarte bun de pe 8). In urma acestora (cei cinci protagonişti în lupta pentru titlu) venea Schumacher, urmat de Barrichello şi Heidfeld. Nico Rosberg a intrat la boxe şi a schimbat pneurile, retrogradînd pe 13. In continuare, cele doua Red Bull s-au distanţat de urmăritori, pînă la opririle pentru cauciucuri, cînd lider a devenit Jenson Button, plecat în cursă cu pneurile mai dure şi cu o strategie diferită. După intrările la boxe, Lewis Hamilton a declanşat un atac furibund asupra lui Alonso, pentru locul 4, dar ghinionul l-a lovit din nou, el pierzînd treapta a 3-a a cutiei de viteze, fiind pus în imposibilitatea de a menţine un ritm sustinut.

Button a intrat şi el la boxe în turul 40, revenind în spatele coechipierului, pe care l-a depăşit în momentul în care acesta a dat de probleme. Din acel moment, lupta la vîrf era terminată, cele 2 Red Bull făcînd o cursă de conservare a avantajului în faţa lui Alonso, cu cele doua McLaren prea distanţate pentru un eventual atac.

Suspense-ul cursei a fost menţinut de duelul dintre cele 2 Mercedes-uri, cu Schumacher care l-a presat continuu pe Rosberg în lupta pentru poziţia a 6-a. Ieşit de la boxe imediat în urma mai tînărului său coechipier, multiplul campion mondial a încercat depăşirea timp de mai multe tururi, pînă cînd Nico a iesit violent în decor dupa o problemă la o roată. Cu acest loc 6, a fost probabil cea mai bună cursă a lui “Schumi” de la revenire.

Dar cel mai captivant spectacol a fost din nou oferit de “my man” Kamui Kobayashi, care a plecat cu o strategie diferită, pe pneuri dure, a luat un start excelent şi a făcut mai multe depăşiri pe tot parcursul cursei, inclusiv asupra coechipierul Nick Heidfeld, puţin înainte de final. Japonezul s-a clasat pe un excelent loc 7, urmat de Heidfeld, cu Barrichello şi Sebastien Buemi închizînd top-ul primilor zece.

In clasamentul general, Webber continuă să conducă, cu un avantaj de 14 puncte în faţa lui Vettel si a lui Alonso, iar cei doi piloţi de la McLaren pierd teren, la 28, respectiv 31 de puncte de australianul de la Red Bull.

Un raliu ce trebuie uitat cat mai repede

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, a parasit prematur Raliul Iasiului, avand astfel parte de al treilea abandon consecutiv. Jucand totul pe o singura carte, Bogdan a atacat inca din prima secunda,dar, dupa cativa kilometri, a franat tarziu intr-un viraj cu aderenta scazuta, masina a parasit drumul, s-a rasturnat si a lovit violent un copac.  Am pornit ”setat” pentru atac, pentru ca un loc trei sau patru nu ar fi insemnat nimic pentru noi. Campionatul l-am pierdut, practic, in cele doua etape anterioare, nu am crezut nicio clipa ca Szabo va abandona aici la Iasi. Este prea bun si prea experimentat sa i se intample asa ceva. Asa incat nu aveam nimic de pierdut, mi-am dorit insa foarte mult sa merg tare pe probele speciale. Dar nu a fost sa fie. Am atacat din prima secunda si, cand mergi la limita, astfel de lucruri se intampla, a explicat Bogdan. In urma acestui rezultat Marisca pierde si ultima treapta a podiumului campionatului, pozitie pe care o ocupa inaintea ultimei etape.

Nici echipajul Tempesta/Dorin Pulpea nu a avut noroc, fiind nevoit sa se opreasca in prima speciala a zilei secunde a raliului, cu avarii la motor. Tempesta nu a reusit astfel sa termine macar jumatate din raliurile programate in 20110 in campionatul intern asa cum si-a propus inainte de plecarea spre Iasi. In schimb, pilotul Napoca Rally Academy si-a indeplinit pe jumatate celalalt obiectiv anuntat: a facut un shakedown de patru probe speciale de macadam pentru Novorossyisk Rally of Russia, ultima etapa a FIA European Rally Cup (East), la care va participa in weekend-ul ce urmeaza: Din pacate ne-am invatat deja sa spunem “bine ca s-a intamplat acum”. Asa spunem si acum: bine ca s-a stricat acum si nu in Rusia. Motorul era nou dar, din pacate, se intampla si astfel de lucruri. Se pare ca a cedat un piston, fara niciun semn premergator. Am plecat din startul probei fara nicio problema, dar, dupa doua viraje scoteam fum alb si, dupa alti cinci sute de metri, a trebuit sa trag pe dreapta. A plecat deja o masina in Italia dupa un alt motor si avem timp pana marti sa-l inlocuim. Pe probele din prima zi am pus totusi la punct setarile pentru Rusia si timpii obtinuti au fost buni, chiar daca nu ne-am asumat niciun risc, ceea ce ne da incredere pentru Cupa Europei de Est. Ideea era insa sa nu abandonam si sa avem macar 50% din raliurile interne terminate. Nu a fost asa, in acest sezon ne-am clasat in doar trei etape si in cinci am abandonat, este cel mai slab rezultat din cariera mea ca pilot. Dupa ce ne vom bucura in Rusia asa cum speram, trebuie sa avem niste discutii, sa stabilim impreuna cu echipa tehnica niste chestiuni organizatorice, pentru ca asa nu este ok, a declarat Tempesta la finalul Raliului Iasiului.

Tempesta si Dorin Pulpea vor participa in perioada 15-17 octombrie, la Novorossyisk Rally of Russia, etapa in cadrul FIA European Rally Cup (East). Pilotul Napoca Rally Academy are nevoie de doar 20 de puncte pentru a aduce, pentru al doilea an consecutiv, Cupa Europei de Est la Cluj, iar o victorie in Rusia valoreaza 440 de puncte.

Berti Panaiot

Credit foto: rallyphoto.ro

Clasamente finale Raliul Iasului 2010

Gergo Szabo a castigat al doilea sau titlu in Romania, in urma victoriei de astazi din Raliul Iasului 2010. Dupa ce Bogdan Marisca, ale carui sanse la titlu erau pur matematice, a abandonat prematur, iar Vali Porcisteanu pierdea aproape cinci minute cu o pana de cauciuc in startul cursei, Szabo trebuia doar sa ramana pe drum pentru a avea garantia victoriei. Gergo a castigat insa intrecerea, dupa ce s-a impus in cinci dintre cele noua probe speciale (inclusiv toate cele patru de astazi) si este castigatorul CNRD 2010.

final FIA

final N

final A

final K

final H

final Jr

final 2RM

final Dacia

final Dacia Deb

final Echipe

sursa : Fras.ro

Gergo Szabo castiga Raliul Iasului 2010 si isi adjudeca al doilea titlu consecutiv de campion national absolut

Pilotul maghiar Gergo Szabo (Mitsubishi Lancer Evo9) se impune in Raliul Iasului 2010 si devine pentru a doua oara consecutiv campion national absolut al Romaniei . Desi nu avea nevoie sa atace deloc in acest raliu, maghiarului trebuind doar sa termine in primii sase raliul, acesta s-a impus in cursul zilei de azi in toate cele patru probe speciale ramase din Raliul Iasului .

Pe locul doi s-a clasat brasoveanul Dan Girtofan (Subaru STI N15) care la finalul acestui sezon va ocupa ultima pozitie a podiumului in cadrul Campionatului National de Raliuri .

Locul trei  ii revine lui Constantin Aur (Mitsubishi Lancer Evo9) care se afla la al doilea podium in sezonul 2010 . Pe locul patru s-a clasat Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo9) acesta adjudecandu-si si titlul de vicecampion national , aflandu-se in fata celui mai bun rezultat din cariera sa pana acum .

Rezultate ziua a-II-a Sambata :

ps6

ps7

ps8

ps9

Clasament final Raliul Iasului 2010 :

1. Szabo/Csegzy               Mitsubishi     1:24:35.3
2. Girtofan/Lazarescu   Subaru            +2:21.1
3. Aur/Borbely                 Mitsubishi    +3:21.1
4. Porcisteanu/Dobre    Mitsubishi    +5:28.7
5. Savu/Mihailescu         Mitsubishi    +7:08.7
6. Popa/Beldie                  Mitsubishi    +10:33.2
7. Danny/Toni                  Citroen           +11:32.9
8. Nastase/Popidan        Dacia               +14:21.0
9. Mirea/Despinoiu         Dacia              +15:05.3
10.Ivan/Dumitru            Dacia               +15:17.0

Clasamentul general la finalul acestui sezon are urmatoarea configuratie :

Locul 1 : Gergo Szabo

Locul 2 : Valentin Porcisteanu

Locul 3 : Dan Girtofan

Raliul Iasului 2010 – ziua 2 : abandonuri

Ziua a doua din cadrul Raliului Iasului a continuat sa faca “victime” in randul echipajelor . Pe lista celor abandonati ieri se mai adauga :

– nr concurs 2 – Tempesta/Pulpea Dorin
– nr concurs 111 – Baldescu Victor/Solomon Ciprian
– nr concurs 85 – Stanoiev Bogdan/Maier Calin
– nr concurs 61 – Dinu Dragos Adrian/Vlascu Sorin
– nr concurs 327 – Ciobotariu Paul/Clapon Alin
– nr concurs 411 – Tomita Serban/Ferenti Iosif
– nr concurs 463 – Vrabie Bogdan/Aur Ramona

Clasamentul general inainte de ultima proba speciala :

1. SzaboGergo/Csegzy Levente
2. Girtofan Dan/Lazarescu Mita +2:00.8
3. Titi Aur/Borbely Karoly + 2:47.2
4. Porcisteanu Valentin/Dobre Dan +5:11.2

Raliul Iasului 2010 – ziua 2 : rezultate Ps6

Puteti descarca mai jos rezultatele de pe prima proba speciala a zilei , Ps 6 .

Alte repere din programul zilei de astazi :

Ma intai, dupa finalul ultimei probe, PS 9 (in jurul orei 16.30), la Parcul de service de la Palatul Culturii, noul campion national va primi sampania invingatorului din partea organizatorilor. La ora 20.30, in fata Hotelului Unirea (sau in incinta hotelului, in sala de conferinte daca va ploua) va avea loc festivitatea de premiere, care va dura aproximativ 30 de minute, iar in jurul orei 21.00, va avea loc conferinta de presa finala a Raliului Iasului (in sala de conferinte a hotelului Unirea).

Descarca rezultate :

Ps 6

Calificări amînate pentru duminică dimineaţa

Calificările pentru Marele Premiu al Japoniei de la Suzuka nu au mai avut loc astăzi, conform programului normal. Ploaia intensă a persistat toată ziua asupra circuitului, făcînd imposibilă o desfăşurare în siguranţă a sedintei. Deja de dimineaţă, la ultimul antrenament oficial, condiţiile erau teribile şi doar doi piloţi s-au încumetat să dea un tur cronometrat, toţi ceilalţi piloţi făcînd numai un tur de recunoaştere după care au rămas la boxe.

La ora programată pentru calificări, singura maşină pe circuit a fost Safety Car-ul, care a ieşit de mai multe ori pentru evaluarea condiţiilor de pistă. După aproape două ore de aşteptare, concluzia a fost clară: nu se poate rula în ritm normal în siguranţă, de aceea sesiunea se amînă pentru duminică dimineaţa, ora locală 10:00, în speranţa că ploaia se va domoli.

Final incendiar dupa prima zi in Raliul Iasului 2010 – update

Cu o configuratie fara nicio regrupare impartita de-a lungul a doua zile Raliul Iasului 2010, ultima runda a Campionatul National de Raliuri, aduce foarte multe surprize .

Ps 1 aduce si primul abandon de marca : Bogdan Marisca , pilotul clujean fiind cel care a condus clasamentul general de-a lungul primelor 7 etape, aceasta fiind autorul unei iesiri in decor in urma careia masina a fost serios avariata insa membrii echipajului nu au fost raniti  . Pe aceasi proba au mai abandonat Lucia Sauciuc ( Renault Clio) si Eugen Badina ( Dacia Logan) . Proba a fost castigata de catre Vali Porcisteanu ( Mitsubishi Lancer Evo9 ) .

Ps2. Cioca Boca in lungime de 17,8 km , este proba pe care primul lider al raliului, Vali Porcisteanu face o pana si este nevoit sa se opreasca , in urma schimbarii rotii acesta pierzand in jur de 4 minute . Grupul celor abandonati este marit prin forfait-ul declarat de catre Dorin Banciu ( Toyota Celica) , Popa Spartacus ( Dacia Logan) , Vrabie Bogdan ( Dacia Logan) , Tomita Rares  ( Honda Civic Type R) .

Ps3 Tacuta reprezinta parcurgerea a doua oara in cadrul acestei zile a prime probe speciale . Aceasta a fost castigata de Valentin Porcisteanu ( Mitsubishi Lancer Evo9 ) care a pornit intr-o cursa nebuneasca de recuperare, in urma timpului pierdut cu pana de pe Ps2 fiindu-i amenintat si titlul de vicecampion national . Au mai abandonat pe aceasta proba Adrian Raspopa (Mitsubishi Lancer Evo9),  care a declarat la TVR ca maine va fi din nou prezent gratie regulamentului Super Rally, Victor Baldescu ( Subaru Imprezza)  si Dinu Dragos (Mitsubishi Lancer Evo9) .

Ps4 il aduce in prim plan pe Edwin Keleti, care aflat la comenzile unui Ford Focus WRC ( ex Carlos Sainz) , este autorul unei spectaculoase rostogoliri , la finalul careia doar masina a avut de suferit , membrii echipajului fiind nevatamati.  In afara de clujean a mai abandonat si pilotul maghiar Istvan Huberth, scratch-ul probei fiind semnat din nou de catre Valentin Porcisteanu .

Ps5 a insemnat o superspeciala amenajata in centrul Mun. Iasi , denumita Rapa Galbena, Superspeciala pe care fanii au putut-o urmari in transmisie live pe TVR 3 . Aceasta a fost castigata de acelasi Vali Porcisteanu dar a si ingrosat numarul celor abandonati , ajuns acum la 13, Manuel Mihalache retragandu-se dupa numai un singur tur al superspecialei.

Descarca rezultate :

Ps1

Ps2

Ps3

Ps4

Ps5


Clasament General Provizoriu dupa Ps5 :

1. Szabo/Csegzy                 35:27.5
2. Tempesta/Pulpea             +25.7
3. Girtofan/Lazarescu         +50.2
4. Aur/Borbely                   +1:17.0
5. Savu/Mihailescu           +3:49.5
6. Popa/Beldie                    +4:13.5
7. Porcisteanu/Dobre      +4:13.6
8. Cosma/Dorca                 +4:17.2
9. Danny/Tony                   +4:32.6
10.Stanoiev/Maier            +6:16.4

Conform celor de la Autorally.ro , se pare ca pilotul Valentin Porcisteanu a depus o contestatie impotriva pilotului maghiar Gergo Szabo , contestatie care se va discuta in aceasta seara la ora 21:00 in cadrul sedintei Colegiului de Comisari Sportivi . Contestatia se refera la faptul ca pilotul maghiar nu ar fi respecat traseul impus de road-book-ul oficial .

Maine mai sunt programate patru probe speciale dar care insumeaza 73.4 km , startul pe prima speciala a zilei fiind programat la ora 10:41

Lista Start Sambata

Organizatorii Raliul Iasului au trimis un comunicat pe care vi-l redam in intregime :

Organizatorii Raliului Iasului fac precizarea ca pilotul Vali Porcisteanu nu a facut o contestatie la adresa lui Szabo Gergo, ci o sesizare. Acest sesizari nu se iau in discutie, astfel ca ierarhia la zi nu are de suferit. Daca ar fi fost vorba despre o contestatie, atunci aceasta ar fi fost luata in discutie.

Primele antrenamente la Suzuka: dominaţie Red Bull


La Suzuka, favoriţii se respectă: Sebastian Vettel şi Mark Webber au obţinut primele două locuri în ambele sesiuni de antrenamente libere, timpii celor doi piloţi Red Bull nefiind ameninţaţi nici un moment. Cel mai apropiat de aceştia a fost Robert Kubica, venit al treilea, o performanţă excelentă din partea pilotului Renault.

In schimb, Lewis Hamilton, pe McLaren, a avut o zi de coşmar: chiar de la începutul primei sesiuni el a scăpat maşina de sub control şi a avariat suspensia faţă-stînga. Asta a însemnat că britanicul nu a putut sa iasă din nou pe circuit decît abia la finalul celei de-a doua sesiuni, pierzînd astfel timp preţios pentru testarea set-up-ului şi evaluarea noilor piese puse pe maşină pentru această cursă. Nici Jenson Button nu a avut o zi prea reuşită, după o ieşire din pistă fără mari probleme el obţinînd al 12-lea, respectiv al 6-lea timp în cele două antrenamente.

Ferrari au pornit discret în prima parte, dar în cea de-a doua au obţinut locurile 4 şi 5 prin Alonso şi Massa. Fernando Alonso va încerca în acest weekend să pună presiune pe liderul campionatului Webber, iar situaţia de la Ferrari pare destul de relaxată, ei venind după o serie de succese.

Prin performanţe bune s-a remarcat Adrian Sutil, neamţul de la Force India obţinînd al 4-lea timp în prima parte şi al 9-lea în cea de-a doua sesiune.

De asemenea, Vitali Petrov a confirmat forma bună a echipei Renault prin clasarea pe locul 7 în a doua şedinţă de antrenamente. O surpriză plăcută a venit din partea lui Michael Schumacher cu al 8-lea timp în ambele sesiuni, mai rapid decît coechipierul Nico Rosberg. Nick Heidfeld, la a doua cursă de la revenire, a reuşit şi el în prima parte să-l bată pe coechipierul său de la Sauber, “my man” Kamui Kobayashi.

Vremea a fost relativ bună, ploaia a ocolit circuitul, dar se pare că pentru sîmbătă se anuntă precipitaţii, ceea ce va schimba radical situaţia şi ne va furniza probabil unele surprize.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor