Publicitate

Dacia, parte a Grupului Renault, a devenit un veritabil succes la nivel mondial în decursul a 7 ani. Oferind ceea ce este esenţial în materie de automobile şi afişând cel mai bun preţ, fără a face concesii la nivel de fiabilitate, Dacia şi-a creat o poziţie solidă pe piaţa auto.

 

§         O performanţă comercială care evoluează constant

 

În cursul anului 2010 (pe piaţa vehiculelor de persoane şi a vehiculelor comerciale) :

          La nivel global, Dacia atinge un volum de vânzări de 348 279 unităţi, în creştere cu 11,8% în comparaţie cu anul 2009 

          În Europa, Dacia înregistrează o cotă de piaţă de 1,6%, cu 246 920 vehicule înmatriculate, echivalând cu o creştere cu 15,2% faţă de anul 2009 

          În Franţa, Dacia devine a şasea marcă auto, cu o cotă de piaţă de 4,1% şi 110 075 vehicule înmatriculate, în creştere cu 65,6% faţă de anul 2009 ; Dacia devine a patra marcă în ceea ce priveşte vânzările către persoane fizice. 

 

Succesul mărcii Dacia a fost confirmat datorită unei game variate de produse, printre care :

– Dacia Sandero, care a înregistrat vânzări de 155 000 de unităţi în 2010 (25% dintre ele fiind versiuni Stepway)

– Dacia Duster, care după un an de comercializare a înregistrat peste 100 000 de comenzi

 

Până în anul 2013, modelele Sandero, Logan şi Logan MCV vor fi reînnoite. Extinderea gamei va continua din 2012 cu comercializarea unui nou vehicul familial şi a unui vehicul utilitar de mici dimensiuni.

§         Un demaraj în plin avânt pentru Dacia Duster

 

          Duster, vehiculul de teren Dacia, se bucură de succes în toate ţările de comercializare, cu 67 000 de unităţi înmatriculate în 2010

          Dacia Duster a primit numeroase premii: « AutoBest 2011 », « Trofeul Argus » în Franţa, « Maşina Anului 2011 » în România, titlul de « Campion al valorii reziduale » în Germania.

          Succesul Dacia Duster se confirmă de asemenea şi în sportul automobilistic : în sezonul 2010-2011 al Trofeului Andros, Alain Prost a câştigat titlul de vice-campion la volanul vehiculului de competiţii Dacia Duster „Glace”.

          Cariera sportivă a modelului Dacia Duster se va prelungi în deşertul marocan începând cu 22 martie, când vehiculul 4×4 Dacia se va lansa pentru al doilea an consecutiv în Raliul Gazelelor (ediţia 2011). Dacia Duster a fost câştigătorul acestei curse 100% feminine în anul 2010.

 

DACIA, O PERFORMANŢĂ COMERCIALĂ ÎN CREŞTERE

 

În Magreb : volumul vânzărilor de vehicule pentru persoane şi a celor comerciale sub marca Dacia progresează cu 5,2 %, atingând 37 289 unităţi (în cumul) pe o piaţă în scădere cu 2,6%. Cota de piaţă în Algeria creşte cu un punct, la 8,2%. În Maroc, cota de piaţă creşte de asemenea cu un punct, până la 17,5%, iar Dacia ajunge astfel pe primul loc în materie de vânzări în această ţară.

 

În Europa : volumul vânzărilor de vehicule pentru persoane şi a celor comerciale Dacia progresează cu 15,2%, atingând 246 920 unităţi vândute (cota de piaţă atinge 1,6%). La sfârşitul anului 2010, pieţele principale pentru Dacia în Europa sunt Franţa (110 075 unităţi), urmată de Germania (40 327 unităţi), Italia (21 941 unităţi), Spania (21 753 unităţi) şi Belgia, ţară în care marca Dacia înregistrează o creştere a cotei de piaţă de 0,9 puncte, cu 11 403 unităţi vândute.

În România, Dacia este în continuare lider de piaţă şi progresează cu 3 puncte, înregistrând o cotă de piaţă de 31,7 %.

 

 

DACIA DUSTER: UN DEMARAJ ÎN PLIN AVÂNT

 

Lansat în aprilie 2010, vehiculul de teren Dacia Duster, cel de-al şaselea în gama Dacia, se bucură de succes în toate ţările de comercializare.

Disponibil în versiune 4×4 şi 4×2, Dacia Duster propune un raport preţ/spaţiu interior de neegalat, oferind veritabile capacităţi de trecere şi afişând emisii de CO2 scăzute în varianta diesel.

 O achiziţie care îmbină utilul cu plăcutul, Dacia Duster şi-a găsit o clientelă numeroasă la scurt timp după comercializare :

– 100 000 de comenzi înregistrate încă de la finalul anului 2010

– La nivel global, au fost înmatriculate peste 67 000 modele Dacia Duster

– În Europa s-au vândut peste 56 249 Dacia Duster

– În Franţa, Dacia Duster s-a vândut în 19 689 de exemplare

Termenele de livrare au fost reduse la mai puţin de trei luni în Europa.

 

Un succes recunoscut

Succesul Dacia Duster se reflectă în numeroasele premii care i-au fost acordate:

– premiul « AutoBest 2011 », pentru cea mai bună ofertă lansată pe piaţă în cursul anului 2010

– « Trofeul Argus » (la categoria vehiculelor de familie) în Franţa, care a recompensat Dacia Duster pe baza unor criterii precum preţul de achiziţie pentru un vehicul nou, valoarea reziduală, consumul şi costurile de utilizare

– titlul de « Campion al valorii reziduale 2011 » (pentru categoria SUV) în Germania

– « Maşina Anului » în România, titlu acordat acelui vehicul care are cel mai mare impact pe piaţa auto românească, pe toate segmentele.

 

O prezenţă notabilă în sporturile auto

Dacia Duster îmbină succesul comercial cu performanţele sportive. El îşi pune la încercare atât robusteţea, cât şi fiabilitatea, pe pistele înzăpezite de la Trofeul Andros şi pe dunele deşertului marocan.

 

Trofeul Andros

La finalul sezonului 2010-2011, Alain Prost este vice-campion la volanul Dacia Duster « Glace »*. Încă o dată Dacia demonstrează că robusteţea şi fiabilitatea vehiculelor sale sunt înscrise în genele mărcii.

*Dacia Duster « Glace » este un model Dacia Duster special dezvoltat pentru competiţiile din cadrul Trofeului Andros de Renault Sport Technologies.

 

Raliul Gazelelor

          Dacia Duster se va lansa pe dunele deşertului marocan pentru a concura în Raliul Gazelelor, ediţia 2011. Zece echipaje alcătuite exclusiv din femei vor conduce un Dacia Duster 4×4.

          Raliul Gazelelor este o cursă originală, ce răstoarnă codurile prestabilite. Este singura competiţie automobilistică destinată 100% femeilor. Abordarea ei inedită constă în cerinţa de a parcurge un număr cât mai mic posibil de kilometri. Pentru a parcurge atât drumurile accidentate, cât şi dunele de nisip, este nevoie de multă ingeniozitate şi spirit de orientare.

          La ediţia din 2010 a Raliului Gazelelor, Dacia Duster s-a clasat pe primul loc la categoria crossover.

 

Duster : un vehicul cu vocaţie internaţională

Modelul Duster are ambiţia de a deveni un vehicul de succes la nivel global. Lansarea sa în diferite regiuni de pe glob se va face sub marca Dacia sau Renault, precum în cazul modelelor Logan şi Sandero.

– Sub marca Dacia, Duster se comercializează în Europa, Turcia şi Magreb

– Sub marca Renault, Duster se comercializează în Ucraina, Orientul Mijlociu şi Africa

Din toamnă, Renault Duster va fi disponibil pe pieţele din Brazilia, Argentina, Mexic şi Chile. Modelul se va industrializa şi fabrica în Rusia (la uzina din Avtoframos, Moscova) şi în Columbia (la uzina Sofasa, Envigado). Modelul Renault Duster care se comercializează în ţările Golfului este produs la uzina Dacia de la Mioveni, în România.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro