Primavara la Audi vine cu R18 e-tron quattro

Aseara la Munchen Audi si-a prezentat noul prototip hybrid ce va lua startul la 24h de la Le Mans. Audi este cel de-al doilea constructor care anunta prezenta unor prototipuri hybride la cea de-a 80-a editie a Le Mans 24H. Toyota si Audi sunt constructorii care vor da startul unei noi ere a motorsportului de anduranta, Peugeot retragandu-se la inceputul acestui an din cursele de anduranta, dupa ce anul trecut prezentau la Geneva conceptul 908 Hybrid4 dezvoltat inca din 2008.

Spre deosebire de Toyota modelul celor de la Audi va beneficia de un motor diesel v6 de 3.7l si un motor electric ce va pune in miscare puntea fata, puntea spate ramanand in sarcina clasicului motor diesel. Audi nu se va baza doar pe cele doua modele hybride, urmand ca alte doua R18 TDI Ultra sa se alature in competitiile de anduranta din acest an. Toate cele patru masini vor fi prezente la Le Mans si in WEC.

Seful Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich a fost cel care a condus modelul pe scena amfiteatrului Audi Training Center din aeroportul Munchen, propulsat doar de motorul electric. Sper deosebire de cei de la Toyota, obiectivul celor de la Audi la Le Mans este prima victorie din istorie cu un model hybrid. Si daca ar fi sa ne luam dupa rezultatul obtinut anul trecut la Le Mans, cand Audi se parea ca pleaca cu a doua sansa, tindem sa ii dam dreptate dr-lui. Wolfgang Ullrich.

 

Echipajele care vor pilota cele patru modele sunt:

Audi R18 e-tron quattro

 

  • Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer
  • Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish

 

Audi R18 TDI Ultra

 

  • Timo Bernhard/Romain Dumas/Loïc Duval
  • Marco Bonanomi/Oliver Jarvis/Mike Rockenfeller