Mai sunt doar 2 zile până la startul celui mai dificil raliu hard enduro din lume

Red Bull Romaniacs 2010 debutează sâmbătă 26 iunie, la ora 14.00, când pe B-dul. Coposu din centrul Sibiului se va concura la Prolog. Cel mai dificil raliu hard enduro din lume va continua duminică, cu prima zi în munți și se va termina în Piața Mică din Sibiu miercuri, 30 iunie.

169 de rideri s-au înscris la cea de șaptea ediție a Red Bull Romaniacs. Și pentru că în fiecare an ne-am propus să aducem o serie de noutăți, în 2010 raliul s-a îmbogățit cu două noi clase. Astfel, din acest an pe lângă clasele Pro, Expert Single, Expert Team și Hobby avem și clasa Trial și Hobby Single. La clasa Trial sunt incluși piloții care pe motociclete de trial vor parcurge traseul clasei Pro, unde concurenții folosesc motociclete de enduro. După ce de-a lungul edițiilor precedente multor concurenți le era greu să își găsească coechipieri, din 2010 și cei de la Hobby pot concura într-o categorie single. Printre riderii înscriși în acest an sunt piloți din: Marea Britanie, Africa de Sud, Austria, Germania, Italia, Spania, Suedia, Canada, Polonia, Noua Zeelandă, Cehia, Ungaria, Scoția, Estonia, Franța, Elveția, Norvegia, Lituania, Belgia, Grecia, Slovacia, România, Turcia, însă cea mai exotica prezență este cea a pilotului peruan Felipe Rios (Hobby Single).

Ediția în care concurenții vor avea în medie, în funcție de clasă, între 100 și 200 de km de traseu în zilele din munți va debuta, pentru rideri, pe 25 iunie când au loc verificările administrative și tehnice. Pe 26 iunie se dă startul official în raliu o dată cu sesiunea de calificări pentru Prolog  programată începând cu ora 09.00. La ora 14.00 pe B-dul Coposu din centrul Sibiului vor răsuna motocicletele riderilor calificați pentru Prolog. De la fiecare clasă pentru Prolog se califică primii 16 piloți, iar timpul obținut este luat în calcul pentru stabilirea ordinii de start de duminică 27 iunie.

Ca și anul trecut, în 2010 se va merge prin Munții Cindrel, Lotrioara și Parâng,  iar prima zi de hard enduro este duminică, când se va ajunge în Cindrel. Spectatorii au câteva puncte extrem de interesante unde pot vedea de ce se spune că dacă ai ajuns la finișul Red Bull Romaniacs, mai ales la clasa Pro, ți-ai depășit limitele. Una din loacții este pe valea Șanta, nu departe de cabana Curmătura unde se ajunge urcând din Sibiu către Păltiniș.  Cel mai interesant și ușor accesibil pentru public este punctul de finiș al primei zile. Urcarea de pe dealul Gușterița, aflat în imediata vecinătate a Sibiului. Luni, 28 iunie, riderii vor părăsi Sibiul pentru a se îndrepta către Petroșani, urmând să revină în orașul enduroului extrem marți 29 iunie. Ultima zi, miercuri 30 iunie, are programate pentru spectatori câteva puncte extrem de interesante pe valea Oltului unul dintre ele fiind cel din apropierea mănăstirii Turnul Roșu.

Așa cum a început, raliul se va încheia în oraș doar că de această dată se va merge în centrul istoric al Sibiului. În Piața Mică, la Podul Minciunilor vor ajunge cei care au rezistat la sutele de kilometri de hard enduro. Finișul raliului este programat în jurul orei 12.00.

Taddy Blazusiak debutant cu renume la Red Bull Romaniacs

După ce a supus de 4 ori muntele de fier câștigând Erzberg Rodeo, Taddy Balzusiak vine la Red Bull Romaniacs să își măsoare forțele în Carpați. Polonezul care va concura la clasa Pro are adversari serioși în perosana unor rideri cu mult mai multă experiență în munții din România, cum ar fi: Andreas Lettenbichler câștigătorul de anul trecut, Darryl Curtis care a participat la trei ediții ale Red Bull Romaniacs, Chris Birch locul 2 în 2009 sau Graham Jarvis câștigătorul din 2008.

Românii din ediția 2010

La clasa Pro participă și pilotul român Mani Gyenes, care după ce anul trecut din cauza unei accidentări a fost nevoit să concureze la Expert Single ocupând în final locul 2, a decis ca în 2010 să își încerce norocul la cea mai dificilă clasă a Red Bull Romaniacs. În total sunt înscriși în ediția din acest an 14 concurenți români, fiind acoperite toate clasele mai puțin Trial, având în vedere că în România nu există pentru moment piloți de trial.

La clasa Expert Team România are șanse la podium datorită asocierii dintre Romeo Dunca și Ioan Tara, care sunt coechipieri în Dunca Expediții. Romeo a mai terminat pe podium în 2006, iar Tara este un endurist care a ajuns în postura de pilot după ce a fost track manager la edițiile anterioare.

La clasa Hobby, Tip Till Team vor fi în atenția publicului mai ales că după ce anul trecut la prima participare au terminat în top 10. Dani Oțil și Krisztian Nagy și-au propus să ajungă la finiș în primii cinci.

Live Tracking

Fanii pot să își urmărească favoriții accesând începând cu prima zi în munți (duminică 27 iunie) www.redbullromaniacs.com. Pe site va fi disponibilă opțiunea live tracking, unde introducând numărul pilotului favorit fanii vor putea vedea unde se află acesta pe traseu.

Program si puncte pentru spectatori

Renatta Stepanov – Media Relations Red Bull Romaniacs 2010