Incepand de astazi o noua rubrica isi face aparitia in peisajul website-ului nostru. Este vorba despre categoria dedicata sportului cu motor pe doua roti. Vom incerca pe parcursul acestui an sa va aducem in principal, informatii despre pilotii romani, care participa la diferite etape si campionate dedicate motociclismului.
Onoarea de a inaugura aceasta noua rubrica ii revine astazi lui Adrian Teodorescu, pilot participant in campionatul Dunlop Romanian Superbike la categoria SuperSport dedicata motoarelor de 600cc. In weekend-ul care urmeaza va avea loc pe circuitul de la Serres cursa care deschide sezonul 2012 al campionatului. Cu ce ganduri a plecat Adrian in Grecia, dar si alte detalii despre el puteti afla chiar de la el in cele ce urmeaza.
Motorsportnews.ro: Cateva cuvinte despre tine si de unde pasiunea pentru motociclism?
Adrian Teodorescu: Numele meu este ADRIAN TEODORESCU, sunt din Bucuresti, iar pasiunea pentru tot ce inseamna alunecare a inceput de mic… aproximativ pe la 8 ani. Alunecare inseamna pentru mine, moutainbike, kiteboarding, motociclism si snowboardi, toate aceste sporturi ma definesc ca mod de viata…Pasiunea s-a concretizat prin ceea ce fac zi de zi, prin activitatea pe care o am la magazinul meu XTREME RIDERS din Bucuresti.
MSN.ro: Cum ai inceput sa alergi in campionatul Romanian Superbike? De ce nu ai ales alt tip de competitie de exemplu enduro, care beneficiaza de etape care se desfasoara pe teritoriul tarii noastre?
AT: Am inceput sub indrumarea mentorului meu DAN DEMETRESCU, care alearga in RoSBK de foarte multi ani…. am inceput acum 12 ani cu supermoto, a fost pentru noi o rampa de lansare si totodata curse foarte distractive, dar din pacate ne-a oprit partea financiara. In 2011 am avut un sezon aproape complet participand la 4 etape din cadrul campionatului RoSBK. Am participat la categoria SUPER SPORT, clasa 600cm. In acest moment speram sa avem un sezon complet RoSBK, asta tot din cauza financiara si vreau sa mentionez ca toate cheltuielile sunt suportate de mine.
Revenind la intrebarea ..de ce nu enduro?.. pur si simplu am simtit ca trebuie sa alerg pe asfalt si nu pe pamant. Iar ..de ce circuit?.. pentru ca e mult mai sigur, din punct de vedere al accidentelor, iar pe circuit poti sa vezi exact adevaratul comportament al unei motociclete de curse, in plus mai intervine si competitia.
MSN.ro: Cat de greu este pentru voi, pilotii, sa alergati intr-un campionat national care se desfasoara numai pe circuite din afara tarii?
AT: Greu era daca alergam in Romania pe dalele de beton de pe aeroporturi. Din punct de vedere financiar, da, este o problema daca nu ai sponsor si trebuie sa vii cu bani de acasa.
MSN.ro: Cum te descurci cu bugetul, beneficiezi de suportul vreunui sponsor? Aproximativ de ce buget este nevoie pentru un sezon intreg in acest campionat?
AT: Greu, sa speram ca supravietuim sezonul asta. Cred ca varul meu e intr-o situatie si mai dificila, de exemplu tot salariul pe luna il da pentru o cursa de 4 zile, asa sacrificii mai rar.
MSN.ro: Cateva cuvinte despre motocicleta pe care o folosesti in aceasta competitie?
AT: L-am sunat pe Dan Demetrescu si i-am spus ca vreau sa ma apuc de curse, a fost foarte incantat de veste sunandu-l imediat pe prietenul nostru comun Octavian Vrajitoru si acesta mi-a facut o super oferta pentru motocicleta lui Mircea Vrajitoru, care alearga la EUROPENE la SUPER SPORT 600. Prin acest itermediu as vrea sa-i multumesc lui Octavian pentru ajutorul si sfaturile date in sezonul 2011. Asa ca in acest moment sunt posesorul unei YAMAHA YZF R 6.
MSN.ro: Ce obiectiv ti-ai propus pentru 2012?
AT: Sa fiu in primii 5 in clasamentul RoSBK.
MSN.ro: Care este parerea ta despre mediatizarea acestui sport in tara noastra si a competitiei in care activezi? Ce crezi ca trebuie facut pentru o eventuala imbunatatire a acestui lucru, pentru voi si fanii motociclismului de viteza?
AT: Pareri numai de bine, cred ca in viitor vom avea si noi un circuit de viteza in Romania. Din momentul in care vom avea un circuit, motociclismul va lua o amploare mai mare decat in anii precedenti.
Foto: Arhiva personala Adrian Teodorescu
[nggallery id=273]