Publicitate

Din cele mai vechi timpuri calatoria reprezinta una din principalele activitati ale omului. Si asa cum este normal cu totii ne dorim ca aceasta sa fie nu neaparat una scurta cat mai ales una comoda. In trecut boierii calatoreau cu trasuri si calesti unde exista confortul suprem pentru acele vremuri, banchetele fiind capitonate cu tesaturi scumpe si moi. In prezent, daca stam sa ne gandim, foarte multe nu s-au schimbat, masinile care au inlocuit de ceva timp luxoasele calesti, ne ofera o viata mult mai placuta si mai interesanta, facand in principiu acelasi lucru.

F87A1348

Chiar daca suntem fani motorsport si ne plac masinile care bubuie si merg tare mai ales pe viraje 🙂 , drumul catre evenimentele de motorsport la care ne deplasam, il facem cu masini in care confortul este primordial. Cred ca toata lumea cand pleaca la drum isi doreste o calatorie linistita si confortabila astfel incat atunci cand ajunge la destinatie sa nu fie gata obosita si buna de nimic.

 

Si asta ofera in general masinile din ziua de astazi pentru 90% din populatia care isi doreste sa achizitioneze un automobil. Cel mai important segment al pietei dedicata automobilelor, segmentul C, este totodata si cel mai disputant de catre constructori pentru ca daca reusesti aici sa oferi un model atragator succesul companiei este asigurat.

 

Peugeot s-a facut remarcat in acest segment inca de la modelul 307 si a continuat sa isi imbunatateasca oferta odata cu aparitia lui 308. Incepand cu acest an cei de la Peugeot ridica din nou stacheta prin noul 308 care chiar daca este un pic mai mic decat vechiul 308 este surprinzator mult mai incapator, mai usor (-140kg) si mai economic decat modelul anterior. Portbagajul este unul din punctele forte oferind 470 litri pentru varianta hatch-back.

 

Alaturi de George Botezatu, colegul de la revista AutoExpert, am avut ocazia in aceasta saptamana sa fac cunostinta cu noul 308, odata cu lansarea nationala a modelului in tara noastra. Masina care ne-a fost pusa la dispozitie a beneficiat de motorizarea 1.6l e-HDI 115cp pus in miscare de o cutie de viteze manuala cu 6+1 trepte si am analizat-o pe ruta Bucuresti – Horezu (Conacul lui Maldar).

 

Motorul diesel m-a suprins in mod placut fiind foarte silentios si foarte raspunzator la fiecare apasare mai puternica a pedalei de acceleratie. Timoneria schimbatorului este foarte precisa si cutia bine etajata oferind un regim placut de condus si deloc solicitant. Consumul extraurban obtinut a fost de aproximativ 6l/100km nefiind un lucru pe care ne-am axat in mod deosebit. Interiorul este extrem de rafinat chiar si in echipari de baza, i-Cockpit fiind denumirea noului interior Peugeot, caracterizat de patru elemente: un volan de dimensiuni reduse (in trei spite ca cel de la 208), ceasuri de bord de tip head-up, o consolă centrala ridicata, si un touchscreen vast de 9,7’’. Touchscreen-ul a preluat aproape toate butoanele de pe plansa bordului, comenzile pentru ventilatie, radio, computer de bord si multe altele au fost integrate in display concentrand astfel atentia conducatorului auto in zona de sus a bordului pentru un condus mai sigur.

 F87A1285

Incepand cu primavara anului 2014, noul Peugeot 308 va integra o serie de tehnologii inovatoare, printre care se numara si motorul turbo pe benzină cu 3 cilindri (1.2 e-THP), cu o versiune record pentru acest segment (82 g/km de CO2; 3,1 l/100 km) si cutii de viteze automate cu 6 rapoarte, de ultima generatie.     

 

Noul 308 ridica stacheta clasei compacte si asa cum ne-au obisnuit francezii interioarele reprezinta unul din punctele lor forte. La un pret de pornire de 10.900 € + TVA, modelul va creea cu siguranta valuri pe piata auto probabil intr-un timp destul de scurt.  

 

Noul Peugeot 308 lista de preturi

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro