Chevrolet Miray şi Colorado Rally vor fi expuse la Salonul Auto de la Frankfurt


  • Două prototipuri incitante îşi serbează premiera europeană la Salonul Auto de la Frankfurt
  • Modelul de prezentare Colorado Rally are la bază moştenirea lăsată de puternicele camionete Chevrolet
  • Interiorul modelului de prezentare Colorado Rally are un sistem de stingere a incendiilor
  • Modelul de prezentare Miray este un autovehicul decapotabil, de mici dimensiuni, cu un aspect dinamic şi hotărât
  • Informaţiile sunt afişate prin retroproiectare pe panoul de instrumente al prototipului  Miray

 

Pe parcursul existenţei sale de 100 de ani, Chevrolet a creat şi perfecţionat o gamă de autovehicule cu design uimitor de frumos. Unele dintre acestea au devenit adevărate legende ale şoselelor, cum ar fi modelele Belair, Suburban, Corvette sau Camaro. Deşi aspectul autovehiculelor Chevrolet este foarte diversificat, reflectând diferitele tipuri de utilizări, ADN-ul comun al designului şi mărcii şi un set de caracteristici exterioare şi interioare disting aceste autovehicule dintr-o mulţime de modele concurente.

 

Ansamblul temelor de design Chevrolet utilizate în prezent este caracterizat de o tensiune dinamică ce poate fi sesizată în cadrul întregii game. Fie că este vorba despre autovehiculul de mici dimensiuni Spark sau modelul SUV Captiva, designul Chevrolet este expresiv şi impunător, transmiţând senzaţia de energie şi putere reţinută. De asemenea, limbajul modern de design reflectă moştenirea care a transformat Chevrolet într-o marcă de succes, reluând conceptele din trecut, dar fără a se crampona în utilizarea elementelor retro.

 

Ambele prototipuri Chevrolet, Miray şi Colorado Rally, care îşi vor serba premiera europeană la Frankfurt, personifică aceste principii de design şi duc tendinţele actuale din segmentul în care se încadrează cu un pas înainte, în viitor. În timp ce puternicul prototip Colorado Rally prefigurează generaţia următoare de camionete de dimensiuni medii, modelul cu aspect futurist, Chevrolet Miray, îmbină exteriorul inspirat de un avion de luptă cu o tehnologie avansată de propulsie hibridă.

 

Chevrolet Colorado

 

Prototipul Colorado Rally cu tracţiune integrală şi cabină dublă, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Internaţional de la Buenos Aires, emană putere prin fiecare centimetru pătrat al caroseriei. Cu atitudinea sa îndrăzneaţă, lăţimea mare şi jantele de 18 inch, din aluminiu, cu pneuri adaptate deplasărilor de teren acoperit cu noroi şi amortizoare specifice autovehiculelor de curse, a doua versiune a camionetei Colorado de dimensiuni medii, prezentată în cadrul Salonului Auto, transmite durabilitate şi performanţă. Prima versiune a modelului de prezentare Colorado a fost prezentată în premieră la Salonul Auto de la Bangkok, în luna aprilie a acestui an.

 

„Chevrolet a produs camionete încă de la început, acestea fiind o parte esenţială a portofoliului mărcii noastre. Datorită designului hotărât, rafinamentului şi potenţialului fără compromisuri, prototipul Colorado Rally reinterpretează în mod creativ moştenirea noastră grandioasă”, a declarat Wayne Brannon, preşedinte şi director executiv al Chevrolet Europe.

 

Farurile de dimensiuni mari cu tehnologie LED, grila radiatorului dublă specifică mărcii Chevrolet, o capotă a motorului sculptată cu atenţie şi aripile puternice, armate cu fibră de sticlă, definesc partea din faţă a modelului Colorado. Câte două lumini suplimentare, amplasate pe marginea frontală a acoperişului şi pe oglinzile laterale, geamurile acrilice specifice autovehicule de curse, cu fante de aer şi cârligele de remorcare, faţă şi spate, scot în evidenţă caracteristicile off-road ale autovehiculului. Prototipul Colorado Rally este propulsat de un motor turbo-diesel cu o cilindree de 2,8 litri şi este dotat cu două troliuri de 5,5 cp, integrate în bara de protecţie faţă şi spate.

 

În timp ce caroseria modelului Colorado este vopsită cu un strat triplu de alb sidefat, stropit cu particule „aurii”, acoperişul şi barele de protecţie, bara antiruliu stilizată, precum şi partea interioară a compartimentului pentru încărcătură, unde sunt depozitate roata de rezervă şi trusele cu scule, sunt confecţionate din material plastic în culoarea cărbunelui. Capacul din spate are două deschideri de mari dimensiuni, pentru îmbunătăţirea performanţelor aerodinamice şi o vizibilitate îmbunătăţită în partea din spate. Alte detalii de fineţe sunt capacul descoperit al rezervorului de alimentare cu carburant şi, desigur, papionul Chevrolet, care împodobeşte cu mândrie partea din faţă şi capacul spate.

 

În interior, inginerii de design s-au axat pe caracterul ergonomic, pe siguranţă şi funcţionalitate. Interiorul este dominat de o culoare de cenuşiu închis, care contrastează plăcut cu vopseaua argintie a celulei de siguranţă a cabinei şi detaliile metalizate. Scaunele sunt tapiţate cu neopren şi au cusături de culoare portocalie, iar partea superioară a panoului de instrumente este îmbrăcată în piele texturată.

 

Un volan performant, creat pentru manevre agresive, asistă şoferul la deplasarea pe teren accidentat. Acesta este prevăzut cu LED-uri integrate, care funcţionează ca un tahometru cu afişare rapidă. Ghidarea către destinaţie este asigurată de un sistem de navigaţie prin satelit, amplasat în partea frontală. Centurile de siguranţă cu prindere în cinci puncte ale modelului Colorado sunt fixate direct de celula de siguranţă a cabinei. În acelaşi timp, un sistem specific pentru stingerea incendiilor asigură stingerea rapidă a oricărui incendiu apărut în cabină sau compartimentul motorului.

 

Printre alte detalii interioare pot fi enumerate:

  • Un comutator principal integrat în panoul central de instrumente. Acesta are două funcţii importante: pornirea motorului şi deconectarea fiecărui sistem al autovehiculului, în caz de urgenţă.
  • Un sistem de „aer sub presiune”, care purifică imediat aerul din cabină după ce autovehiculul a intrat într-un nor de praf, în timpul unei urmăriri pe teren accidentat.
  • Un pachet pentru hidratare, poziţionat în spatele fiecărui scaun. Ocupanţilor li se oferă o soluţie pentru alimente, sub forma unui mic compartiment.

 

Chevrolet Miray: legătură mai puternică între autovehicul şi şofer

 

Fiind prezentat în premieră la Salonul Auto de la Seoul care a avut loc în luna martie, anul acesta, prototipul Chevrolet Miray aduce o nouă interpretare elementelor tipice de design ale mărcii Chevrolet, dar în acelaşi timp aduce un tribut moştenirii lăsate de autovehiculele sport Chevrolet. Modelul Miray este propulsat de două motoare electrice montate frontal, alimentate cu o baterie de 15 kW, pentru o accelerare rapidă şi zero emisii de gaze în traficul urban.

 

„Miray înseamnă viitor în limba coreeană”. Prototipul întăreşte legătura dintre autovehicul şi şofer şi oferă o abordare nouă asupra viitorului autovehiculelor sport”, a explicat Brannon. „Multe dintre componentele utilizate pentru trenul de rulare al acestuia reprezintă o extindere a sistemelor noastre. Modelul Miray demonstrează potenţialul de recalibrare şi extindere a tehnologiilor actuale în materie de sistemele de propulsie.”

 

Cu dimensiuni mici şi decapotabil, la fel ca modelul Monza SS din anul 1963, şi uşor şi hotărât ca modelul Corvair Super Spyder din anul 1962, prototipul Miray are un fuzelaj aerodinamic ce aminteşte de avioanele de luptă moderne. Grila radiatorului dublă este flancată de farurile cu tehnologie LED, cu noile lămpi diurne specifice mărcii Chevrolet. Aripile faţă şi spate evocă modelul Chevrolet Corvette din trecut şi exprimă spiritul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibră de carbon, amplasate la colţuri, asigură controlul deportanţei şi al fluxului de aer. Văzută de sus, cabina are o formă unică, de diamant.

 

Partea laterală a caroseriei, în formă de săgeată, este fabricată din material plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) şi fibre de carbon. O linie frântă caracteristică, cu lumină ambientală dedesubt, creează o linie impetuoasă de lumină atunci când autovehiculul se află în mişcare, conferind o strălucire caldă caroseriei sculpturale. Portierele cu deschidere verticală, în stilul autovehiculelor de curse de la Le Mans, subliniază aspectul rasat al prototipului Miray.

 

Lămpile spate, amplasate sub partea din spate a autovehiculului, cu formă de „coadă de raţă”, conferă o nouă interpretare a designului Chevrolet cu elemente duble. Jantele sport ale modelului Miray, de 20 inch, pentru roţile din faţă, şi de 21 inch, pentru cele din spate, sunt confecţionate din aluminiu şi fibre de carbon. Tema puternică a turbinei evocă mişcarea, chiar şi atunci când prototipul Miray staţionează.

 

Un interior extrem de stilat

 

Interiorul prototipului Miray este caracterizat de un amestec de aluminiu şlefuit, piele naturală, material textil de culoare albă şi suprafeţe cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care să îmbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Interiorul este înconjurat de o carcasă din fibră de carbon, care îi conferă o greutate redusă şi, în acelaşi timp, o structură rigidă. Postul de conducere dublu, care înconjoară şoferul şi pasagerul din faţă, a fost inspirat de modelul emblematic Chevrolet Corvette: acesta se concentrează asupra şoferului, dar în acelaşi timp implică total pasagerul din faţă în experienţa conducerii.

 

Designerii au abordat într-un mod unic afişarea informaţiilor, utilizând retroproiectarea pe panoul de instrumente. Informaţiile afişate în faţa şoferului au fost grupate în trei zone, fapt care elimină încărcarea inutilă a câmpului vizual şi îi permite acestuia să se concentreze asupra senzaţiilor din timpul conducerii.

 

Ecranul tactil central se extinde în jos , cu linii cursive, spre un suport din aluminiu, evocând botul unui avion de luptă, cu trenul de aterizare coborât. Suprafaţa exterioară coboară cu linii impetuoase spre interior, pentru a ajunge la consola consolidată, făcând legătura între partea frontală şi cea din spate a autovehiculului.

 

Iluminarea ambientală, care începe de la partea superioară a panoului de instrumente şi se revarsă în zona spătarelor scaunelor, adaugă o senzaţie de lux. Pernele scaunelor şi tetierele sunt conectate prin intermediul carcasei cu greutate redusă din fibre de carbon şi sunt montate  pe o singură şină din aluminiu. Zona tetierelor urmează forma exteriorului şi

integrează un sistem de aer cald pentru zona gâtului, pentru conducerea cu plafonul coborât.

 

Un detaliu interesant este butonul de pornire, amplasat central. La apăsarea acestuia, panoul de instrumente retractabil, montat pe coloana de direcţie, se ridică precum capacul cabinei unui avion cu un singur loc şi „proiecţia interactivă” apare pe suprafaţa albă.

 

Camerele video retractabile pentru vedere în spate, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare tradiţionale, se extind prin acţionare electrică de la geamurile laterale. În cazul deplasării în zone urbane, camera video îndreptată în faţă funcţionează în combinaţie cu sistemul GPS, pentru a suprapune informaţiile sistemului de navigaţie cu imaginile video în timp real.

 

Sistemul de propulsie flexibil se îmbină în mod armonios cu aspectul futurist al prototipului  Miray

 

Sistemul de propulsie „pe jumătate electric” al prototipului Miray, amplasat în cea mai mare parte în spaţiul din spatele şi de sub şofer, a fost creat pentru a performanţe maxime şi eficienţă sporită din punct de vedere al consumului de carburant. Cele două motoare electrice de 15 kW ale acestuia, montate frontal, sunt alimentate de o baterie litiu-ion de 1,6 kWh, care este reîncărcată prin utilizarea energiei de frânare regenerativă. Tracţiunea poate fi comutată între roţile din faţă şi cele din spate.

 

Un motor supraalimentat, cu cilindree de 1,5 litri şi patru cilindri, montat în spatele postului de conducere, se alătură motoarelor electrice, pentru a asigura o conducere performantă. Acesta generează un cuplu puternic, integrând în mod imperceptibil tehnologia propulsiei electrice, stabilind noi standarde în cadrul segmentului modelelor roadster compacte.

 

Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu elimină necesitatea unui convertizor de cuplu,  asigurând astfel posibilitatea reducerii dimensiunii motorului. Schimbarea treptelor de viteză se face rapid şi cu fermitate, schema treptelor de viteză fiind reglată pentru a îmbunătăţi viteza maximă în modul performanţă. Un sistem start-stop funcţionează în combinaţie cu sistemul de transmisie cu ambreiaj dublu al prototipului Miray.

Comentarii

comentarii