Proiectul LADA pentru Cupa VSS Arad

Totul a plecat de la ideea de a pune la punct o masina ieftina cu minimum de buget care sa ia startul in campionatul regional de rally Cupa VSS organizat de catre cei de la VSS Racing. Astfel a fost achizitionat modelul Lada 1500 de catre initiatorul proiectului Calin Stanciu pentru suma modica de doar 100 Ron 🙂 . Proiectul a fost pornit cu ideea de a fi ceva “just for fun” costurile urmand sa fie mentinute la minimul posibil.

Initial cand am auzit despre acest proiect, sincer, nu stiam ce sa credem, asa ca am luat legatura cu Calin si stand de vorba cu el ne-am dat seama ca toti cei implicati in pregatirea masinii isi iau treaba foarte in serios, cu toate ca bugetul este aproape inexistent, si totul se doreste a fi facut ca la carte.

Motorsportnews.ro: Salut Calin cateva cuvinte de introducere despre tine, cu ce te ocupi si de cand esti pasionat de motorsport?

Calin Stanciu: Pai, ce sa zic…. Initial, am vrut sa fac doar ceva marunt – tractari, maruntisuri de astea. Apoi l-am cunoscut pe actualul meu coleg de la atelier, domnul Cornel, care se ocupa de masini de epoca. Prin el am cunoscut un fost membru al lotului national de raliuri, din anii 70, d-nul Paul Szaldany, care mi-a povestit multe despre aventurile cu R8 Gordini, si despre cursele de pe vremea aceea.

Asa am ajuns sa invat ce inseamna masinile vechi, si sa lucrez la cateva bijuterii – Buick Roadmaster ’56, Pontiac Astre ’75, Lincoln Continental ’78, etc.

Motorsportnews.ro: Cum ti-a venit aceasta idée si de ce tocmai Lada, cand puteai de exemplu sa pregatesti o Dacia 13xx tinand cont ca este masina autohtona, deci costurile teoretic ar fi fost poate mai mici?

Calin Stanciu: In primavara anului trecut, am fost la Arad, sa-l sustin pe un bun prieten care alerga in cupa VSS. De acolo a pornit ideea. Initial, m-am gandit la Dacia 1300, pe care o cunosc foarte bine, dar voiam ceva mai nervos. Asta, si faptul ca sunt adeptul declarat al tractiunii spate, precum si faptul ca in atelier exista o LADA pe care o astepta REMAT-ul, m-a facut sa ma indrept spre aceasta marca. Ulterior, dezbatand problema cu coechipierul meu Dragos, s-a dovedit ca nu m-am inselat, masinile astea avand potential.

In ceea ce priveste costurile, piesele de Lada sunt ieftine, si inca se mai gasesc…

Motorsportnews.ro: Masina a costat 100 Ron practic mai ieftina decat un tricou 🙂 , intrebarea este daca ati putut folosi ceva de pe ea pentru noul proiect?

Calin Stanciu: Multe…..

Motor, cutie, caroserie, punti – mai putin diferentialul, preluat de la modelul 1200. S-a renuntat la maruntisuri – interior, bari, etc. In faza asta, apropo de diferential, vreau sa-i multumesc domnului Emil, de la Cluj, care ne-a ajutat cu gasirea puntii spate, documentatie, si multe sfaturi bune.

Ulterior, am mai achizitionat inca o Lada, a carei caroserie se prezinta mult mai bine decat a noastra. Urmeaza pregatirea reperelor si, din 2 masini va rezulta….ceva.

Ceva functional si rapid, bineinteles.

Motorsportnews.ro: La ce configuratie te-ai gandit pentru masina, pentru ca probabil deja aveai un plan in momentul achizitionarii.

Calin Stanciu: Erm….nu aveam nici un plan. A fost ceva spontan. Dupa achizitionare, am inceput sa intrebam pe cei care mai facusera asa ceva, si asa s-au conturat ideile.

In principiu ar trebui sa fie ceva de genul:

– motorul original, dopat cu 2 carbutoare duble orizontale Solex

– cutia de viteza originala, dar cu ambreiaj sport

– diferential spate “scurt”, de la 1200

– caroserie usurata de inutilitati

– un singur scaun, hai doua, sport

– centuri de siguranta racing

– roll bar interior

– roti de aliaj – aici avem un fix – musai ATS Cup. S-a rezolvat intocmai

– in functie de ceea ce iasa – upgrade la sistemul de franare.

Motorsportnews.ro: Cum va descurcati cu piesele de schimb tinand cont ca este o masina foarte veche si destul de rara pe la noi prin tara, mai ales acum in 2011 :).

Calin Stanciu: Asa cum am spus, piesele de schimb se gasesc, daca stii unde sa cauti, chiar la preturi de bun simt. Am luat un bloc motor complet, cu vilbrochen, pistoane, etc. la 150 lei…

Carburatoarele le-am gasit la un pasionat la 100 euro, iar galeria de admisie e « custom », facuta la vecinii din Ungaria si a fost cam 85 de euro.

De asemenea, exista un forum al pasionatilor de Lada, unde de asemenea se gasesc piese la preturi bune.

Motorsportnews.ro: Cine se ocupa de pregatirea masinii, in ce stadiu va aflati si crezi ca va fi gata pentru participare la Cupa VSS in 2011?

Calin Stanciu: Momentan la proiect lucreaza Dragos, eu, Cornel, si concurentul nostru numarul 1 – Tavi..

Speram sa-i dam de capat si sa ne prezentam la cupa VSS, dar nu vreau sa dau lucrurile peste cap, doar ca sa particip…

Motorsportnews.ro: Daca vei prinde gustul competitiei crezi ca vei schimba masina sau vei ramane consecvent acestui proiect?

Calin Stanciu: Cine stie….

Probabil nu, dar nu se stie niciodata….

Motorsportnews.ro: Urmaresti fenomenul de motorsport de la noi din tara raliuri, viteza in coasta etc. si daca exista vreun pilot pe care il admiri din Romania?

Calin Stanciu: Prea putin, urmaresc fenomenul la noi….

Imi placea la un moment dat Titi Aur.

Motorsportnews.ro: In final ai cuvantul…

Calin Stanciu: Ce sa zic, vreau sa multumesc celor care ma ajuta, si fara de care proiectul nu evolua pana aici – Dragos, Tavi, Cornel, Paul, Emil din Cj si Emil din TM, Claudiu, Sasa, si tuturor celorlalti colegi de forum…

[nggallery id=124]

7 thoughts on “Proiectul LADA pentru Cupa VSS Arad”

  1. Baieti, va felicit si pe aceasta cale, si va urez mult succes !

    Astept cu nerabdare sa sarbatorim primul succes !

  2. nu mai este doar o cupa ci un campionat rog moderatorii daca pot sa schimbe titlul din cupa vss in campionatul regional de rally sprint

    1. Nu este nevoie sa schimbam titlurile unor articole care nu au directa legatura cu Campionatul pe care dvs. il veti organiza. La momentul publicarii articolului noua denumire nu era cunoscuta, asa ca nu este nimic gresit in titlu. Multumesc

Comments are closed.