Publicitate

Intotdeauna incantati de noi provocari, Citroën Racing si Sébastien Loeb se pregatesc sa participe la editia din 2012 a X Games organizate la Los Angeles. La volanul unui Citroën DS3 „XL”, sustinut de Red Bull si Total, campionul mondial din WRC se va intrece cu cei mai buni piloti din Global Rallycross Championship.

Totul a pornit de la ideea Red Bull, partener al Citroën Total World Rally Team din 2008, care a vrut ca Citroën Racing si Sébastien Loeb sa participe la X Games Los Angeles 2012 alaturi de Travis Pastrana, un alt sportiv legendar sustinut de bautura care iti da aripi. Citroën si Loeb au acceptat imediat aceasta provocare si vor lua startul in cea mai importanta competitie din lume dedicata sporturilor extreme.

 

De opt ori campion mondial in WRC, Sébastien Loeb a castigat 71 de raliuri (23 diferite), iar ideea de a concura si in alte competitii reprezinta intotdeauna o mare provocare: „Imi plac cursele si intotdeauna imi place sa incerc ceva nou. La doar o saptamana dupa Raliul Noii Zeelande, voi participa in Los Angeles, alaturi de Travis la o noua provocare. Cursele de rallycross din Europa sunt foarte spectaculoase, dar versiunea lor americana este si mai extrema. Nu a fost nevoie sa ma intrebe cineva de doua ori cand a aparut aceasta oportunitate de a concura impotriva lui Marcus Grönholm pe un Citroën DS3 de 545 CP”, a spus Loeb.

 

Pentru a avea sanse la victorie, Citroën Racing a dezvoltat o versiune speciala a modelului DS3 care va purta numele XL (de la X Games si Loeb). Avand la baza masina construita de echipa Hansen Motorsport, echipa de sapte ori campioana mondiala in WRC a mai introdus o doza sanatoasa de Créative Technologie pentru ca noul model sa faca fata provocarii. „Este intotdeauna foarte interesant sa scoti tot ce se poate din regulamentele tehnice ale diferitelor competitii”, a spus Cyrille Jourdan, inginer sef in cadrul proiectului Citroën Racing. „De la distanta modelul DS3 pentru rallycross arata similar cu cel din WRC. Chiar daca designul sasiului si al suspensilor sunt oarecum apropiate de cele din WRC, motorul este complet diferit. Versiunea DS3 XL are sub capota un motor de doi litri, turbo, care dezvolta 545 CP si  un cuplu de 800Nm. Acceleratia de la 0 – 100 km/h este aproape ca cea a unui monopost de Formula 1, adica in 2.4 secunde!”

 

Spre deosebire de o masina de raliu, lipsa copilotului si a rotilor de rezerva inseamna ca inginerii trebuie sa gaseasca solutii pentru distributia greutatii. „Tocmai de aceea am mutat radiatorul in portbagaj”, a mai spus Cyrille Jourdan. „Cele mai importante diferente, din punct de vedere vizual, sunt gurile de aerisire din eleronul spate. Acestea au rolul de a imbunatati performanta la start, unul dintre momentele cruciale in competitiile de rallycross.

 

Dupa pregatirile din atelierul Citroën Racing de langa Versailles, modelul Citroën DS3 XL a fost testat si de Sébastien Loeb pe circuitul de la Dreux: „Cu tractiune integrala si un motor mai puternic, noua versiune atinge viteze impresionante. Am testat mai multe setari aici, dar stim ca traseul din Statele Unite este diferit si nu avem foarte mult timp la dispozitie sa adaptam setarile masinii”, a spus Loeb. Construit in Gilbert Lindsay Plaza, chiar langa Staple Center unde se desfasoara celelalte intreceri din cadrul X Games, circuitul are portiuni de macadam, asfalt si o saritoare de peste 20 metri!

 

Inca de la prima participare la X Games, Citroën Racing si Loeb sunt decisi sa lupte pentru victorie. „Stiam exact cat de importante sunt X Games Los Angeles pentru Red Bull atunci cand am acceptat provocarea. O data ce am spus da ne-am pregatit foarte serios”, a spus si Yves Matton, directorul Citroën Racing. „Tinand cont este o singura cursa nu trebuie sa ne facem calcule ca intr-un campionat cu mai multe etape. Este o singura cursa pe care suntem hotarati sa o castigam. Nu va fi usor pentru ca totul este complet nou pentru noi,in comparatie cu rivalii nostri care sunt obisnuiti cu astfel de curse, dar vom lupta pana la capat!

 

DESPRE  GLOBAL RALLYCROSS CHAMPIONSHIP SI X GAMES LOS ANGELES

Importate din Europa la X Games Los Angeles 2010, cursele de rallycross s-au dezvoltat foarte repede in Statele Unite. In 2011 s-a organizat prima editie a Global Rallycross Championship (GRC) cu trei etape in calendar. In 2012, GRC are cinci etape, incluzand aici si X Games Los Angeles care marcheaza jumatatea de sezon. Cursele se desfasoara pe circuite cu suprafete mixte (asfalt/macadam) cu o lungime de aproximatic 1 kilometru. Sunt doua manse a cate patru tururi in urma carora se stabileste grila de start pentru finala unde se parcurg cinci tururi. In fiecare cursa, pilotii trebuie sa parcurga un “Joker Lap”, pe o alta sectiune a traseului, mai lunga, si care contine o saritoare de 20 metri. Acest lucru incurajeaza depasirile si este foarte spectaculos pentru fani. Olimpiada sporturilor extreme s-a desfasurat prima oara in 1994. Competitiile de BMX, motocross, skateboard si rallycross sunt difuzate de ESPN in peste 170 de tari.

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro