Victorie de etapa in Dakar 2015 pentru incepatorul Yazeed Al Rajhi


Dupa ce pilotii MINI au reusit sa castige primele sapte etape din cea de-a 26-a editie Dakar, ieri a fost randul “incepatorului” Yazeed Al Rajhi sa fie cel mai rapid la volanul unui model Toyota. Yazeed se afla la primul sau start in Dakar dupa ce anul trecut a ratat la mustata debutul in aceasta unica provocare, el suferind o accidentare la spate cand trebuia sa piloteze fodtul Hummer a lui Robby Gordon. Cu o experienta vasta in raliurile din campionatul Orientului Mijlociu si WRC 2, sauditul a ales sa isi faca debutul in Dakar cu un model Toyota Hilux pregatit de cei de la Overdrive, iar alaturi de el se afla experimentatul navigator Timo Gottschalk. Dupa opt etape Yazeed Al Rajhi se situeaza pe locul al treilea in clasamentul general la un ecart de 18:40 min fata de liderul Nasser Al Attiyah.

Yazeed Al Rajhi

Orlando Terranova si navigatorul Bernardo Graue au reuşit un rezultat bun în ziua a opta a acestui Dakar, cei doi argentinieni clasandu-se pe a doua pozitie, cu un loc mai sus decât tandemul Al-Attiyah – Baumel. Terranova nu a mai reusit sa repete victoria din etapa precedenta fiind mai lent cu 1:12 min fata de Yazeed. 

Mini

Echipajul Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel se menţine lider al clasamentului general la jumătatea ediţiei 2015 a Raliului Dakar. Cei doi au încheiat speciala a opta pe locul al treilea, înaintea celor mai importanţi adversari, Giniel de Villiers şi Dirk von Zitzewitz care alearga pe un model Toyota. Giniel de Villiers a fost mai lent datorita unui cumul de factori el declarand: “Prima parte a specialei a mers foarte bine insa in cea de-a doua jumatate, pe langa problema franelor care m-au fortat sa merg 70km doar cu franele fata, un elicopter a zburat destul de jos si a ridicat nisip in aer. Nu am mai vazut nimic si nici nu puteam sa opresc pentru ca riscam sa raman intepenit. Am pilotat 200m orbeste si am lovit o piatra care ne-a cauzat o pana. De aceea Nasser a putut sa ne ajunga.

Giniel de Villiers

Etapa a opta a readus caravana de la Uyuni (Bolivia) la Iquique (Chile), unde Dakarul a fost şi vineri. Competitorii au avut de parcurs cea de-a doua zi a aşa-numitelor etape-maraton. Timp de două zile, echipajele nu au beneficiat de asistenţă tehnică din partea echipelor lor, de aceea a fost aleasa formula pe perechi, fiecare echipaj carand diferite piese importante.  

Nani Roma

Cu o lungime de 784 de kilometri, a opta probă specială s-a desfăşurat pe un lac sărat secat, Salar de Uyuni, unde – pe parcursul a sute de kilometri – piloţii au putut rula la viteză maximă. Ulterior, s-a intrat într-o secţiune de neutralizare cu o lungime de 274 de kilometri, după care a urmat un sprint de 38 de kilometri spre Iquique, pe coasta Pacificului.

Van Loon

Astazi, echipajele îşi vor putea reîncărca bateriile în ziua de pauză din Chile, în timp ce echipele tehnice vor pregăti maşinile pentru cea de-a doua parte a celui mai dur rally-raid din lume. Mai sunt cinci etape până când Dakarul va ajunge la linia de sosire, sâmbătă la Buenos Aires (Argentina).

 

Clasament general după etapa 8 (Top 6)

1. Al-Attiyah – Baumel (MINI) 26h41:15

2. De Villiers – Von Zitzewitz (Toyota) 26h49:42

3. Al Rajhi – Gottschalk (Toyota) 26h59:55

4. Holowczyc – Panseri (MINI) 27h35:53

5. Ten Brinke – Colsoul (Toyota) 28h04:07

6. Van Loon – Rosegaar (MINI) 28h07:06

Comentarii

comentarii