Publicitate

2012 reprezinta un an important pentru constructorul nipon Honda. In acest moment Honda Motor Company este primul constructor de automobile din Japonia cu peste 14 milioane de automobile produse anual. Soichiro Honda, fondatorul companiei, precum si marea majoritate a celorlalti presedinti, care s-au succedat la conducerea companiei, au avut in comun aceasi frumoasa pasiune care a contribuit din plin la dezvoltarea masinilor si motocicletelor de serie, motorsportul.

 

Iata ca astfel anuntul facut de Takanobu Ito, actualul CEO Honda, in luna februarie a acestui an, despre participarea oficiala a constructorului incepand cu anul 2013 in WTCC (Campionatul Mondial de Turisme), nu mai pare atat de surprinzatoare. Debutul va avea loc insa chiar din acest an la etapa de casa de la Suzuka, care va avea loc in luna octombrie. Masina folosita in aceasta competitie va fi noul model Civic, versiunea in cinci usi, model care a fost lansat la inceputul acestui an, bineinteles in versiune de strada. Daca ar fi sa judecam dupa evolutia pe care acest model o are deja intr-un alt campionat asemanator, BTCC (Campionatul Britanic de Turisme), ne putem astepta la o figura frumoasa a celor de la Honda.

 

Noi nu am apucat sa conducem si nici macar sa vedem vreun astfel model de competitii, insa am testat pe parcursul a trei zile versiunea de strada a noului model Honda Civic, in versiunea Executive MT, propulsata de un motor pe benzina cu o capacitate cilindrica de 1.8 litri cu un pret de pornire de 19.290 Euro (fara TVA) care are in echipare o serie de dotari precum: senzori ploaie si lumina, sistem de monitorizare presiune pneuri, sistem smart keyless entry & start, pilot automat si multe altele pe care le veti descoperi mai jos.  

 

Cum arata?

 

Noul Civic reprezinta cea de-a noua generatie a acestui model, primul Civic luand nastere in anul 1973. Fata de generatia anterioara, care a revolutionat practic acest model, schimbarile au intervenit in principal la partile fata si spate. Acestea au fost redesenate complet, partea fata ramanand agresiva cu blocuri optice mai mari in acord cu actualele tendinte, iar nelipsitele daylight-uri din zilele noastre au fost integrate in bara fata. Partea spate beneficiaza de noua tehnologie LED, un stergator pe luneta, iar evacuarea spectaculoasa de la vechiul model a disparut complet sub bara de protectie. Privit din lateral modelul seamana destul de mult cu cel anterior, manerele usilor spate ramanand ascunse in prelungirea geamului, fapt care denota sportivitatea pe care constructorul a vrut sa o pastreze si in noul design, dorind sa imprime aceasi imagine de caroserie tip coupe.

 

Odata intrati la interior lucrurile se schimba radical fata de modelul anterior. Aparitia a trei cadrane clasice, turometrul, indicatorul de combustibil si indicatorul temperaturii a licidului de racire, sunt la prima vedere principalele elemente noi aparute. Turometrul este pozitionat central si este cel mai mare dintre cele trei ceasuri, element prin care se continua la interior tenta sportiva a masinii. A fost pastrat si un afisaj digital cu doua ecrane unul care indica viteza de deplasare si unul multifunctional cu diferite informatii. Butonul de pornire prezent si la generatia anterioara a fost mutat din stanga in dreapta volanului, fara a mai necesita folosirea cheii in prealabil si la acest nou model are rolul si de oprire al motorului. Locul din stanga a fost luat de un alt buton denumit Econ, care are rolul de a optimiza consumul si noxele motorului. Este adevarat ca odata apasat, motorul nu va mai fi la fel de sprinten, butonul actionand ca un fel de restrictor prezent la masinile de curse.

 

Materialele folosite sunt de o buna calitate asa cum deja ne-au obisnuit cei de la Honda, nelipsitele plastice prezente la toate masinile din zilele noastre fiind parca mai placute la vedere si la atingere in cazul noului Civic. Scaunele din piele beneficiaza pe langa reglajele clasice si de reglaje lombare si laterale, astfel incat soferul isi poate gasi cea mai confortabila pozitie de condus. Volanul, si el imbracat intr-o piele extrem de placuta la atingere, este in trei spite in aceasi nota de sportivitate afisata de acest model, insa multitudinea de comenzi amplasate pe volan arata ca inginerii de la Honda au in vedere in principal confortul soferului cat si cel al pasagerilor.

 

Piesa de rezistenta a interiorului, de la modelul testat, a reprezentat-o plafonul panoramic care ofera in principal pasagerului din dreapta si a celor din spate, o priveliste senzationala mai ales intr-o plimbare prin marile orase. Nu trebuie sa uitam nici de sistemul Audio-Navi, care va incanta pasagerii printr-un ecran cu touch screen de 7 inch si va ajuta soferul la gararile cu spatele, prin intermediul unei camere video montate in spatele masinii. Sistemul audio beneficiaza de difuzoare fata, spate subwoofer si intrari AUX si USB, iar sistemul de navigatie are o interfata destul de usor de folosit si are functie de comanda vocala.  

 

Cum se conduce?

 

Motorul de 1.8 litri aspirat dezvolta o putere de 142 cp si un cuplu de 174Nm si foloseste celebra tehnologie inventata de catre cei de la Honda, VTEC sincronizarea variabila a valvelor, care a fost permanent dezvoltata de constructorul nipon, in prezent sistemul chemandu-se i-VTEC (inteligent VTEC). Astfel masina functioneaza cu un consum redus de conbustibil la turatii joase si devine sportiva la turatii inalte. Nu va asteptati totusi la consum extraordinar de scazut in oras pentru ca este totusi un motor aspirat, noi inregistrand pe parcursul testului un consum cuprins intre 9.5-10.5 l/100km ceea ce nu este rau tinand seama ca este totusi un motor de 1800cmc.

 

Acesta este pus in miscare de o cutie manuala cu sase trepte cu o timonerie foarte precisa si care va duce masina de la 0-100km/h in 9.7s. Tinuta de drum este acum mult mai confortabila fata de cea de la modelul anterior, chiar daca suspensia spate este tot una semi-independenta. Cei de la Honda au lucrat mult la aceasta parte si prin folosirea unui gel special la bucsele suspensiei au transformat practic masina. Tinuta de drum este adevarat ca nu mai pare atat de sportiva ca la precedentul model insa este la fel de precisa si mai prietenoasa cu soferul si pasagerii.

 

La capitolul siguranta modelul a obtinut punctaj maxim de cinci stele la testele Euro NCAP si un punctaj extrem de ridicat in ceea ce priveste siguranta pasagerilor, fapt care nu trebuie trecut deloc cu vederea acesta fiind menirea automobilelor in final, sa duca pasagerii in deplina siguranta din punctul A in punctul B.

 

Concluzia

 

In final totul se reduce la daca iti place masina sau nu. Noua ne-a placut mai mult fata de generatia anterioara in special la tinuta de drum mult mai confortabila acum dar cu o tenta sportiva pastrata suficient, iar interiorul este acum mult mai intuitiv reamenajat. Noi va sfatuim sa va convingeti de grija si precizia pe care inginerii de la Honda au avut-o in renasterea acestui model, prin solicitarea unui test drive la cel mai apropiat dealer, acesta fiind cel mai bun mod in care va veti convinge de calitatea japoneza.

 

Foto: Catalin Oprea  

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro