Un sfarsit de weekend aproape perfect pentru Chevrolet

Duminica 07.03.2010 a avut loc debutul Campionatului Mondial de Turisme la Curitiba in Brazila.

In prima cursa trioul Chevrolet a fost condus de catre Yvan Muller care alaturi de coechipierii sai Rob Huff si Alain Menu au reusit clasarea pe primele trei pozitii asigurand astfel un podium integral Chevrolet. 

Ploia torentiala care s-a abatut asupra circuitului chiar inaintea startului din prima cursa a condus la pornirea in cursa in spatele Safety Car-ului, pilotii de la Chevrolet conducand autoritar prima cursa. Daca pilotilor de uzina Chevrolet aceste conditii le-au convenit pe deplin, nu acelasi lucru se poate spune si despre pilotii Seat care s-au confruntat cu problema de aderenta scazuta datorita pistei umede.

Situatia insa s-a schimbat odata cu startul in a doua cursa a weekendului de la Curitiba primii opt piloti luand startul in ordine inversa clasarii din prima cursa.

Astfel in prima linie s-au aflat pilotii de la Seat Tom Coronel si Jordi Gene coechipierul lui Gabriele Tarquini care a luat startul din pozitia a 5-a. Imediat dupa start pe linia dreapta dinaintea primului viraj Tom Coronel s-a acrosat cu Rob Huff si a pilotul Seat a iesit in décor. Andy Priaulx de asemenea si-a avariat masina fiind nevoit sa se retraga la boxe dupa un contact cu coechipierul sau Augusto Farfus.

Jordi Gene a preluat conducerea el fiind secondat de campionul en-titre Gabriele Tarquini, iar in spatele acestora trioul albastru de la Chevrolet a plecat in urmarirea acestora. Locotenentul lui Tarquini, Jordi Gene a cedat repede pozitia de lider lui Gabriele acestia conducand cursa pana la final cu un ecart de aproximativ 3sec fata de cei de la Chevrolet. Conditiile de pista uscata din cea de-a doua cursa au facut ca motoarele turbo-diesel de la Seat sa isi spuna cuvantul cei de la Chevrolet neputand sa tina pasul cu ritmul impus de cei doi piloti de la Seat.

Alain Menu si-a aratat inca odata experienta pe care o are in campionatele de turisme cand acesta a profitat de o usoara iesire mai larga dintr-un viraj de dreapta a lui Rob Huff, greseala sanctionata imediat de Menu care l-a depasit pe interior si tragandu-l totodata dupa el si pe Yvan Muller care era lipit practic de acesta. 

Ajuns in pozitia a 5-a Rob Huff a reusit sa tina piept atacurilor repetate ale pilotului BMW Augusto Farfus pana la sfarsitul cursei.

In clasamentul pilotilor Gabriele Tarquini si Yvan Muller se afla la egalitate cu cate 37 de puncte fiecare acestia practic continuand traditia de la Curitiba din ultimii trei ani in care cei doi piloti castiga pe rand cate o cursa din aceasta etapa.

In clasamentul constructorilor Chevrolet se afla in pozitia de lider cu 70 de puncte urmati de cei de la Seat cu 66 de puncte.