17 echipaje au sanse teoretice in acest an la victorie in cel mai titrat raliu din toate timpurile, Raliul Monte-Carlo. 2 Hyundai I20, 3 VW Polo R, 5 Citroën DS 3 si 7 Ford Fiesta RS sunt inscrise la categoria WRC in acest an in runda care deschide in mod traditional sezonul Campionatului Mondial de Raliuri. Evident ca principalul subiect in acest an este revenirea lui Sebastien Loeb dupa mai bine de un an de absenta din WRC si, dupa cum au anuntat cei de la Citroën Racing, prezenta alsacianului este unica din acest an.
Pe durata pauzei competitionale modelele prezente in acest an in campionat au suferit o serie de modificari, urmand ca pe parcursul etapelor urmatoare sa beneficieze in totalitate de aceste pachete. Modelul DS 3 WRC are acum mai multa putere fiind punctul in care Citroën Racing si-a concentrat dezvoltarea, dupa cum declara directorul tehnic Xavier Mestelan-Pinon. Suspensia spate a suferit a fost si ea modificata avand acum o noua cinetica, unele piese au fost inlocuite cu unele mai usoare, iar un nou pachet aerodinamic, constand dintr-un spoiler nou si o bara fata noua, va fi disponibil in cel mai scurt timp.
Noul regulament WRC din acest an le permite constructorilor sa reintroduca padelele pe volan, iar ordinea de start in zilele de vineri si sambata va fi cea din clasamentul general, iar duminica ultima zi a raliurilor ordinea va fi cea inversata a clasamentului raliului de la sfarsitul zilei precedente. Penalizarea pentru regula Rally2 a crescut de la 5 la 7 minute si probabil cea mai importanta noutate o reprezinta interzicerea furnizarii informatiilor si a timpilor intermediari, echipajelor, pe parcursul specialelor.
Pentru cei de la Volkswagen cea mai noua inovatie este padela de pe volan care activeaza hidraulic cutia de viteze, restul componentelor in proportie de 75% suferind si ele o revizuire si o imbunatatire din punct de vedere al fiabilitatii. Noul Polo R WRC dezvolta acum 318 cp. Ford va folosi pe modele Fiesta RS padele actionate pneumatic urmand sa treaca si ei la cele actionate hidraulic in cel mai scurt timp.
Loteria pneurilor si compromisurile vor fi probabil cei mai importanti factori care vor decide in acest an castigatorul Raliului Monte-Carlo de care ne mai desparte doar o zi, pilotii urmand sa ia startul in mod traditional din Piata Casinoului in Monaco.