Pentru prima oara in istoria Campionatului Mondial de Raliuri, Citroën a obtinut anul acesta sapte victorii consecutive. Modelul Citroën DS3 WRC, invincibil pe macadam, se afla acum in fata primei provocari pe asfalt: Raliul Germaniei. Sébastien Loeb si Daniel Elena, neinvinsi in raliul din aceasta tara, pleaca in etapa a noua a sezonului din postura de favoriti, in timp ce Sébastien Ogier si Julien Ingrassia vor incerca sa confirme suprematia echipei Citroën Racing.
Dupa debutul de sezon pe zapada, urmat de seria de sapte victorii pe macadam, modelul Citroën DS3 WRC isi va face debutul in raliurile pe asfalt in Germania, etapa pe care, din 2002, cand a fost inclusa in calendarul mondial, Sébastien Loeb si Daniel Elena au castigat-o de fiecare data.
Dupa cele sapte victorii consecutive din acest sezon, Citroën conduce cu un avans de 65 de puncte in clasamentul mondial al constructorilor, iar dupa victoria din Finlanda, Sébastien Loeb si Daniel Elena au un avans de 27 puncte in clasamentul mondial al pilotilor. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia se afla pe pozitia a treia, la 31 de puncte in spatele colegilor de echipa.
„In sfarsit ajungem pe asfalt” spune zambind Sébastien Loeb, care a dominat raliurile pe asfalt din ultimii ani. „Stiu ca toata lumea va incerca sa ma bata in Germania. Nu am pierdut niciodata aici, dar este clar ca sirul de victorii se va opri la un moment dat. Acum depinde doar de noi sa obtinem inca o victorie aici. Niciuna dintre cele trei zile nu seamana una cu cealalta. Sunt trei parti distincte: zona militara, zona cu podgorile si zona cu drumuri de tara. Specialele sunt foarte rapide si extrem de solicitante. Ne aflam in fata unei provocari uriase. Este crucial sa ai o dictare buna si sa te sincronizezi perfect cu copilotul tau”, a continuat Loeb.
Sébastien Ogier are mai putina experienta in Raliul Germaniei decat colegul sau de echipa, tinand cont ca acesasta este doar a treia participare din cariera in aceasta etapa si a doua la volanul unei masini World Rally Car. „Nu este un raliu tipic. Sunt multe diferente de la o proba la alta. Unele sectiuni imi plac mai mult decat altele si nu va fi usor pentru noi aici. Chiar daca am terminat pe podium anul trecut nu am reusit sa tin pasul cu cei din fata. Anul acesta suntem hotarati sa demonstram ca putem face mai multe aici”, a spus Ogier.
In timpul testelor, fostul campion mondial la juniori a avut ocazia sa adune kilometri pe asfalt cu modelul Citroën DS3 WRC. „Mi-a placut cum se comporta masina, dar testele si cursa propriuzisa sunt doua lucruri diferite. Trebuie sa obtinem mai multe puncte decat liderul clasamentului, char daca are o serie de rezultate remarcabile in Germania. Sigur nu va fi un raliu usor pentru noi”, a concluzionat Ogier.
Echipa Citroën Total World Rally Team poate stabili un nou record in Raliul Germaniei. In cazul unei victorii, Citroën va deveni constructorul cu cele mai multe victorii in Campionatul Mondial de Raliuri (77 inaintea acestei etape).
In afara celor doua modele Citroën DS3 WRC inscrise in competitie de echipa Citroën Total, la startul Raliului Germaniei vor mai fi inca trei astfel de modele, preparate de Citroën Racing Technologies, care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn Jr.