Latvala invinge in Tara Galilor – Loeb devine campion mondial

 

Jari-Matti Latvala si  Mikka Anttila (Ford Abu Dhabi World Rally Team) au castigat ultima runda a Campionatului Mondial de Raliuri din 2011 cu un avans urias fata de urmaritorii sai, mai exact de 3 min si 42,9 secunde.

 

Finlandezii s-au luptat cu Sebastien Loeb si Daniel Elena (Citroën Total World Rally Team)  de-a lungul weekendului, pana cand un accident pe proba de legatura dintre Ps18 si Ps19 i-a obligat pe cei din urma sa abandoneze. Loeb a fost implicat intr-un accident cu un spectator care conducea masina pe partea gresita. Toti au fost nevatamati, inclusiv soferul masinii vinovate, dar Ds3-ul WRC a suferit avarii care nu au putut fi reparate pe marginea drumului. Loeb si Elena devenisera campioni mondiali pentru a opta oara consecutiv inca de vineri seara, cand Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen ( Ford Abu Dhabi World Rally Team) au fost siliti la abandon in urma unei usoare iesiri in decor suferita in cursul aceleiasi zile.

 

Acesta este al optulea titlu mondial consecutiv pentru Loeb si Elena, cei doi devenind indubitabil cel mai bun echipaj de raliuri din intreaga istorie a acestui sport.

 

 

 

Castigatorii din Tara Galilor au dat dovada de o incredere in sine si maturitate pe care nu o aveau in urma cu 12 luni, acestea fiind probabil cele mai mari realizari la capatul acestui sezon pentru ei. Latvala a trecut la conducerea ralilui in ziua a treia, sambata pe penultima proba speciala, asigurandu-si un avans minim in fata lui Loeb. Aceasta este a treia victorie pentru Ford in 2011 si prima pentru Latvala. 

 

Prin clasarea pe locul secund in Anglia, Mads Ostberg si Jonas Andersson (M-Sport Stobart Ford World Rally Team) au realizat cel mai bun rezultat al lor in scurta cariera din Campionatul Mondial de Raliuri. Cei doi s-au luptat cu Petter Solberg si Chris Patterson, dar cei din urma au fost nevoiti sa abandoneze dupa ce instalatia de benzina a masinii a cedat. Ostberg a dat dovada de multa rabdare, maturitate si viteza de-a lungul specialelor pline de noroi si cu siguranta si-a impresionat sefii. A fost din nou cel mai rapid pilot din randul celor privati in acest sezon.

 

Coechipierii lui Ostberg, Hening Solberg si Ilka Minor au reusit sa incheie raliul pe ultima pozitie a podiumului, ocupat in integralitate de masini Ford. Pozitia a fost conservata in extremis pe ultima proba speciala, cand Solberg avea un avans de doar 1,8 secunde in fata lui Kris Meeke, dar o eroare a celui din urma pe Power Stage a marit avansul la aproape 10 secunde. Chiar si asa, Meeke reuseste prin acest loc patru cel mai bun rezultat al sau intr-o etapa de campionat mondial.

 

Prima etapa a Campionatului Mondial de Raliuri 2012 va fi cea din Monte Carlo in perioada 17-22 ianuarie.

 

 

 

Clasament Walles Rally GB:

 

Poz Nr Pilot   Timp Dif
Ant
Dif
Loc 1
1. 4 J. LATVALA M 3:27:03.5 0.0 0.0
2. 6 M. ØSTBERG M 3:30:46.4 +3:42.9 +3:42.9
3. 15 H. SOLBERG   3:34:08.6 +3:22.2 +7:05.1
4. 52 K. MEEKE   3:34:15.8 +7.2 +7:12.3
5. 5 M. WILSON M 3:36:00.8 +1:45.0 +8:57.3
6. 18 O. TÄNAK   3:36:30.6 +29.8 +9:27.1
7. 10 E. NOVIKOV M 3:36:51.2 +20.6 +9:47.7
8. 9 D. KUIPERS M 3:37:16.2 +25.0 +10:12.7
9. 43 K. BLOCK M 3:43:04.7 +5:48.5 +16:01.2
10. 17 A. ARAÚJO   3:44:05.1 +1:00.4 +17:01.6