MINI se întoarce la origini – interviu cu Ian Robertson

Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW Group şi director pentru marketing şi vânzări, a vorbit despre importanţa motorsportului pentru marca MINI, despre obiectivele în Campionatul Mondial şi despre MINI Countryman, pe care se bazează MINI John Cooper Works WRC.

 

 

Dle Robertson, MINI revine în motorsport. Ce înseamnă această decizie pentru marcă?


Ian Robertson: Angajarea noastră în Campionatul Mondial de raliuri înseamnă o întoarcere efectivă pentru MINI la originile sale. În anii de început, succesul în lumea sporturilor cu motor a contribuit semnificativ la o creştere rapidă pentru MINI. Atunci, oamenii au putut vedea că acest automobil mic arăta bine nu doar în traficul cotidian, ci avea şi o latură sportivă. Iar acest aspect nu s-a schimbat de atunci. Am optat în favoarea revenirii în Campionatul Mondial de raliuri din dorinţa de a demonstra sportivitatea automobilelor MINI în faţa actualei generaţii de conducători auto. De asemenea, angajamentul reiterează valorile principale ale mărcii MINI, “emoţie” şi “energie”, precum şi sublinierea laturii masculine a brandului.

 

 

De ce este marca MINI atât de potrivită pentru raliuri?


Robertson: Pe de-o parte, MINI poate privi retrospectiv la o poveste de succes unică în felul ei. Pe de altă parte, MINI este un epitom al emoţiei pentru milioane de fani în lumea întreagă şi-i fascinează cu energie sa. Acesta este motivul pentru care suntem capabili să expunem, într-un mod autentic şi susţinut, prin implicarea noastră în Campionatul Mondial de raliuri, cu prezenţa uriaşă la televiziuni şi în media. Raliuri palpitante, performanţe supreme ale omului şi ale maşinilor, alături de un succes maxim posibil: motorsportul este emoţie pură – la fel cum MINI este pentru fanii săi.

 

 

Cum sunt distribuite rolurile în implicarea în Campionatul Mondial de raliuri?


Robertson: MINI este producătorul modelului de serie MINI Countryman. Acesta formează baza pentru MINI John Cooper Works WRC, care a fost dezvoltat de Prodrive de la începutul anului 2009. De asemenea, MINI interpretează rolul de partener al echipei. Motorul turbo de 1,6 litri derivat de la modelele de serie MINI a fost dezvoltat de BMW Motorsport la München pentru a fi utilizat în diferite competiţii. În plus, Prodrive este responsabilă pentru apariţiile noastre în Campionatul Mondial de raliuri şi pentru producţia maşinilor de raliu destinate clienţilor.

 

 

Ce obiective v-aţi stabilit pentru primul sezon, în 2011?


Robertson: Cei care doresc să aibă succes în Campionatul Mondial de raliuri trebuie să acumuleze mai întâi experienţă şi pentru aceasta trebuie să muncească susţinut. Vrem să realizăm acest lucru împreună cu partenerul nostru, Prodrive. Echipa lui David Richards este foarte obişnuită cu Campionatul Mondial de raliuri, aşa că vom începe de un nivel foarte ridicat. Pentru acest an sunt prevăzute participări la şase raliuri. În 2012 vom concura în toate etapele sezonului. Nu mai trebuie să spun că ne dorim să fim competitivi cât mai curând posibil şi sunt optimist în privinţa reuşitei noastre.

 

 

Când credeţi că veţi reuşi să vă luptaţi cu Ford şi Citroën pentru titlu?


Robertson: Experienţa este un factor foarte important în motorsport. Din această cauză, este esenţial să reuşim să învăţăm cât mai mult într-o perioadă de timp destul de scurtă, în dorinţa de a recupera faţă de adversari. Noul regulament înseamnă că deficitul până la vârf este mult mai mic decât ar fi fost în alte circumstanţe. Vrem să creăm probleme opoziţiei cât mai curând posibil. În motorsport, îţi poţi face planuri în privinţa propriilor performanţe, dar nu şi legat de câştigarea unui titlu. Tot ceea ce poţi face este să munceşti la maximum pentru a te apropia de obiectivul propus. Iar al nostru este câştigarea titlului mondial.

 

 

Care sunt caracteristicile remarcabile ale modelului MINI Countryman, pe care se bazează MINI John Cooper Works WRC?


Robertson: MINI Countryman este un automobil, un model aşa cum nu s-a mai văzut până acum în istoria MINI. Ca versiune crossover combină conceptul clasic MINI cu caracteristicile unui Sports Activity Vehicle – într-un model MINI care se simte acasă şi departe de limitele mediului urban. Este primul MINI cu tracţiune integrală, ceea ce l-a făcut să fie predestinat pentru Campionatul Mondial de raliuri. Datorită celor patru uşi şi celor patru locuri, se potriveşte cu moto-ul: MINI la exterior, maxi la interior. Pentru că este un model MINI veritabil, Countryman are un nivel foarte redus al consumului şi al emisiilor.

 

 

Care vor fi costurile implicării MINI în Campionatul Mondial de raliuri?


Robertson: Costurile dezvoltării şi participării în Campionatul Mondial de raliuri au scăzut semnificativ de la introducerea noilor reguli. Simulările noastre spun că vom avea costuri cu 25% mai mici decât ar fi fost în anii anteriori. Aceasta a reprezentat o influenţă majoră asupra deciziei noastre de a ne implica. Motorul turbo de 1,6 litri poate fi utilizat nu doar în WRC, ci şi în alte campionate cum ar fi World Touring Car Championship cu BMW 320 TC. În plus, vânzarea maşinilor de raliuri către clienţi a avut un efect pozitiv asupra costurilor totale. Campionatul Mondial de raliuri oferă mărcii MINI o platformă atractivă – cu costuri rezonabile. Raportul cost/performanţă este unul excelent.