Raliul Acropolis 2011 – Ford trebuie sa castige

Raliul Acropolis va porni sub semnul unei mari presiuni pentru cei din echipa Ford. Ne aflam deja la jumatatea sezonului 2011, iar cei de la Ford nu au mai reusit nicio victorie dupa prima etapa din Suedia.

 

Pentru ca tot s-a anulat Raliul Argesului fanii raliurilor din tara noastra, care isi permit, pot face deplasarea in Grecia in acest weekend pentru a urmari Raliul Acropolis .

 

 

Gruparea Ford spera sa puna punct cu aceasta ocazie seriilor de insuccese din acest an, acestia impunandu-se in Grecia de 3 ori la ultimele 4 vizite ale campionatului mondial la acesta etapa. Cu absenta din calendarul wrc al sezonului 2010, Mikko Hirvonen este pilotul care a castigat ultima etapa a raliului desfasurata in anul 2009. Cei de la Ford am putea spune ca se afla cu Sabia lui Damocles desupra capului deoarece in afara de raliul Greciei si cel al Finlandei care va urma imediat dupa acesta, trei din cele 5 etape care au mai ramas de disputat in acest an se vor desfasura pe asfalt, unde Loeb probabil va oferi din nou recitaluri pe suprafata pe care s-a dovedit a fi imbatabil. Ne aflam intr-o situatie de 4 la 3, 4 etape de macadm contra a 3 de asfalt, Ford fiind practic condamnati sa castige in Grecia pentru a mai putea spera la o revenire pe primul loc.

 

 

Cei de la Ford sunt extrem de constienti ca aceste 2 raliuri Grecia si Finlanda sunt sansa lor de a putea echilibra situatia in lupta pentru titlul constructorilor, in intarirea acestei afirmatii venind si testele puternice pe care cei de la Ford le-au efectuat in Grecia luna trecuta. Problema in Grecia este ca totul este ca o loterie, un bolovan sau pietrele intalnite pe drumurile de pe probele speciale cauzand de foarte multe ori in trecut abandonuri ale masinilor de concurs datorate problemelor la suspensie, pene de cauciuc sau avarieri ale directiei.

 

 

Acum sa nu ne gandim ca cei de la Ford sunt singrii care pot sa castige aici, au un plus intr-adevar, dar nu trebuie sa uitam nici de viictoriile lui Loeb aici in 2005 si 2008, iar Solberg cunoaste si el gustul victoriei pe pamantul zeilor, unde in 2004 a reusit sa se impuna alaturi de Subaru World Rally Team. Cu Solberg insa situatia este foarte delicata deoarece cu toate ca a afisat in fiecare raliu un ritm extrem de bun, poate cea mai buna evolutie din ultimii ani, norvegianul pare a fi urmarit in permananta de ghinion, pentru ca de fiecare data cand se afla in batalia pentru primul loc ceva se intampla cu masina sa.

 

 

Jari-Matti Latvala si Sebastien Ogier nu trebuie nici ei uitati ambii incantandu-ne cu evoltutii spectaculoase in acest sezon si aratand ca pot castiga raliuri si ca au stofa de campioni.

 

Joi se va da startul ceremonial ce revine din nou in Atena la poalele Acropolisului, urmand ca vineri pilotii sa porneasca in atacarea celor 18 probe speciale, care au fost revizuite pentru acest an, multe speciale clasice revenind in acest an in raliu, probe care nu au mai fost folosite din 2005, precum sunt cele de pe versantul muntelui Kallidromo.

 

 

Sambata aventura continua de-a lungul canalului Corinth, urmand ca ziua sa se incheie cu o speciala de noapte. Duminica pilotii ajung la est de Loutraki si este ziua in care Power Stage-ul va aduce puncte suplimentare celor mai rapizi piloti.

 

 

Lista participantilor in Raliul Acropolis 2011