Rocada intre pilotii Ford in Raliul Australiei

Asa cum era de asteptat pilotii Ford domina in cea de-a doua zi din Raliul Australiei, dupa abandonurile celor doi Sebi din prima zi. Plecat primul pe probele speciale, Mikko Hirvonen va curata astazi drumul si cel care va beneficia de acest lucru din plin va fi chiar colegul sau Jari-Matti Latvala, care deja a semnat scratch-ul pe primele 4 speciale ale zilei, trecand astfel in fruntea clasamentului provizoriu.

Pilotii Citroen, Loeb si Ogier au revenit astazi in raliu datorita regulii Superally, la fel cum au facut-o si ceilalti piloti care au abandonat ieri Ken Block, Daniel Oliveira, Evgeny Novikov si Peter Van Merksteijn Jr. Daca pentru Ogier lucrurile erau destul de simple el neavand probleme foarte mari la masina, pentru Loeb revenirea in raliu nu era foarte siugura datorita avariilor suferite la caroseria DS3 WRC-ului sau. Dintre cei doi Sebi doar Loeb se mai afla in afara topului 10, Ogier semnand deja scratch-ul pe specialele 15, 16 si 17, telul declarat al acestuia fiind revenirea in top 10.  

 

Locul trei este ocupat in continuare de Petter Solberg care s-a plans la inceputul acestei zile de manevrabilitatea masinii, supravirarea fiind factorul principal de nemultumire. Acest lucru s-a vazut si in timpul obtinut de norvegian, ecartul dintre el si Latvala crescand la fiecare speciala. Dupa prima bucla a zilei, inginerii echipei PSWRT au adus modificari asupra masinii, si acest lucru s-a vazut imediat Solberg fiind mai rapid decat Hirvonen cu 3.3s pe PS 15. Norvegianul se simte foarte bine in masina dupa modificarile aduse si forteaza in incercarea de a reduce ecartul fata de Hirvonen. Pe speciala 17 Petter a avariat partea fata a masinii fiind mai incet cu 0.8s fata de Hirvonen insa acesta declara: “Nu stiu ce am lovit, nu am simtit nimic. Sunt multumit de timp.”   

 

Fratele sau insa, Henning Solberg, nu a fost atat de norocos si s-a oprit pe PS 15 datorita unor probleme electrice la Ford-ul sau. Matthew Wilson a trecut astfel pe pozitia a patra in clasamentul general si declara dupa PS 15: ” L-am vazut pe Henning oprit pe partea stanga. Placuta OK era afisata si acesta este cel mai important lucru. Pentru noi pozitia a patra este foarte buna si masina merge mult mai bine decat dimineata.”

 

Ken Block nu a ratat nici astazi ocazia de a face un pic de spectacol, insa de aceasta data neintentionat, rasucindu-se pe speciala 16 si pierzand astfel aproximativ 30 de secunde.

 

Clasamentul dupa PS 17

 

1.

J. LATVALA

0.0

2.

M. HIRVONEN

+22.9

3.

P. SOLBERG

+1:01.0

4.

M.WILSON

+5:27.1

5.

K. AL QASSIMI

+8:42.7

6.

M. KOSCIUSZKO

+12:24.8

7.

O. SALIUK

+14:16.1

8.

E. NOVIKOV

+16:47.6

9.

H. SOLBERG

+18:13.7

10.

S. OGIER

+19:38.8