Publicitate

Astazi o sa va povestesc  despre minunatele taxe, specifice tarii noastre. Taxele sunt iubite in general de cei care vor sa  isi rotunjeasca veniturile si nu prea le place sa munceasca. E foarte usor sa institui o taxa si sa-ti asiguri un venit periodic din aceasta, tu neavand prea mare lucru de facut decat sa ii asiguri pe ceilalti ca fara ea nu se poate.

 

Ei bine da, vorbesc despre taxa impusa de Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS) pentru copilot One Event din Campionatul National de Viteza in Coasta (CNVC). Sa o luam metodic. Orice pilot care participa la competitile organizate FRAS trebuie sa se supuna reglementarilor acestei entitati iar asta este un lucru normal. Cui nu ii convine este liber sa se duca sa concureze in alta tara. Desigur, nu este deloc usor sa organizezi competitii de motorsport. La coasta trebuie sa inchizi drumul pentru aproape doua zile intr-un weekend. Trebuie o droaie de avize, de la Politie, CNADNR, Primarie, IGSU si multe altele. Nu o sa stau sa va plictisesc cu toate. Toate acestea nu vin gratis, ele costa bani si resurse cheltuite cu oamenii care fac posibil acest lucru: jandarmi, medici, politisti. Bani pe care trebuie sa ii recuperezi de undeva, pentru ca nimeni nu mai face munca voluntara. Organizatorul trebuie sa isi acopere macar cheltuielile daca nu face profit, pentru ca lui ii revine toata responsabilitatea de care va spuneam inainte. Astfel, este oarecum normal sa fie si o taxa de copilot One Event veti spune. Da, poate, daca ea ar fi incasata de organizator. Dar aceasta taxa este incasata de FRAS.

 vip

Ca sa stai in dreapta unui pilot intr-o urcare la una din etapele din CNVC trebuie sa platesti la FRAS o taxa de 50 euro. (anul trecut era de 120 lei.) Trebuie sa fii echipat corespunzator cu casca si combinezon, deci e normal sa platesti pentru ca le inchiriezi veti spune. Da, dar FRAS nu ti le inchiriaza, ci trebuie sa te descurci tu singur sau pilotul. Deci nu primim asta pentru 50 de euro? NU. Bine, dar trebuie sa mergi pe un traseu inchis si securizat de oameni care stau acolo si se asigura ca drumul e inchis si totul este in regula, asa ca acei oameni trebuie sa fie platiti. DA dar nu de FRAS sunt platiti, e treaba organizatorului. Aha, deci nu pentru asta sunt cei 50 de euro? NU. Vai, acum mi-am dat seama, pilotul are cheltuieli, masina merge cu benzina, cauciucuri, ulei etc. Da, dar e treaba lui si daca vrea sa te ia in masina, o face ca esti prieten cu el sau vrea sa faca o bucurie unui fan sau partener sa simta pentru aproximativ 2 min ce simte un pilot. Adica, cei 50 de euro ajung la pilot? NU. Pai atunci de ce platesc 50 de euro la FRAS? Pentru ca primesti o hartie A4 (probabil s-a scumpit hartia de a crescut taxa) pe care o semnezi si declari ca daca ai vreun accident, FRAS nu este raspunzator pentru nimic, si cu asta ai licenta VIP (one event). Aceasta licenta este daca vreti gaselnita prin care FRAS a instituit legal aceasta taxa.

 

Asadar, avem o formula FRAS + organizator + pilot = 50 euro, fiecare are un input in acesta ecuatie si totusi FRAS = 50 euro, deci organizator = 0 si pilot = 0? Pai cum daca toti fac parte din ecuatie. Pai asa cum ti-am explicat mai sus.

 

Din acest an Campionatul National de Drift se va desfasura sub egida aceleiasi FRAS. Nimic mai frumos, insa ajungem la taxa de copilot care a existat si in anii precedenti. Aceasta era de 50 de lei si revenea in integralitate PILOTULUI. Oare asa va ramane si in 2013? 

Comentarii

comentarii

Publicitate

7 Responses to “Taxa VIP marca FRAS”

  1. Bravo Patratzel! da-le tu idei la organizatori si poate o sa platesti inca 50 de euroi si lor! ca,dupa cum zici tu, ei chiar ii merita.Merita o……

  2. Federatia iti face regulamentul campionatului, asigura cronometrajul, trimite observatori la etape, organizeaza gala, etc etc. Sa ma ierte autorul, dar cine plange pe umarul organizatorilor inseamna ca e de ieri, de azi in fenomenul motorsportiv romanesc. Nu e musai sa organizezi competitii daca nu reusesti sa asiguri finantare decenta pentru evenimentul tau. Cate etape-candidat la WRC nu s-au retras din cauza ca nu au strans finantare suficienta? Un raliu e o afacere.

  3. pai si sa ma ierte bunul Dumnezeu. pai dc sa nu fac si organizatorul un ban cinstit si sa organizeze pana nu mai poate? vreo 200 de etape pe an daca poate:)) dc sa nu faca si pilotul un ban cinstit:)) pai cine se risca pilotul sau federatia. da ei organizeaza:)) amuzant. de parca ei isi fac bugetul singuri si nu pe banii nostri, ai contribuabililor….. si sa fim seriosi dc p…. sa organizezi de nebun daca nu faci si un ban. de unde atata motivatie? pe noi romanii ne motiveaza un autograf de la Imre nu o plasuta cu bani. nu stiu cum sa va zic dar ati cam gresit tara. noua ne plac plasutele wsi punct si bineinteles adrenalina:)). dar daca nu vedem plasute parca se mai duce si adrenalina. din 1945 eu nu am mai auzit de vreun roman care sa plece la razboi, sau se apuce de vreun razboi Fara sa isi ia o indemnizatie corespunzatoare. si daca moare si mai bine ca el a avut parte de adrenalina si familia de o plasuta. poate sunt un pic cam rautacios si comparatia mea nu e echitabila…… daca moare vreun pilot de raliu, drift, etc iti zic eu ce primeste familia, codoleante sincere de la prieteni. ca federatia nu raspunde… nu mai zic de vreun copilot…. asta semneaza o hartie pe 50 de Euro.

  4. sa ma iertati pentru lipsa, pe alocuri, a semnelor de punctuatie. s a scris la nervi. am mai papat si niste litere… dar na. :)) intelegeti voi ce vreau sa zic:))

  5. sa vedem taxe si numai taxe ,mai creativi si inventivi nu pot fi.Este cel mai simplu mod de a se ajusta un buget,fara sa consumi prea multi neuroni.De ce sa concepem un management si un plan de marketing sportiv corect si coerent cand e mai simplu asa.2 minute si gata ,am facut bugetul,ca de!! fraierii nu pier niciodata ,se schimba doar.
    De partea cu coeficienti ce sa zicem!! primii 5 decid dintre piloti.Pai atunci sa plateasca doar ei taxa inmultita cu coeficientul.
    Ceilalti trebuie sa asiste doar ,ca de zis ceva ,hm ,oricum isi racesc gura de pomana .
    ca de ,Mitrasca la unul care a pus ceva bani sa poti lua startul la o etapa de coasta,cand il iei in dreapta ai gija sa nu prinzi la usa mana lunga a federatiei,cand ia cei 50 de euro din buzunarul sponsorului darnic.
    La mai multe taxe si la un buget mai mare!!!

  6. Ati gasit sa va legati de una dintre cele mai mici ineptii "nascute" de FRAS…si zic asta cu regret si dezgust … Altele sunt adevaratele probleme…

  7. P.S. Oare astia au scaunul "sudat " de fund nu-i mai putem schimba???????

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro