De ce ar fi trebuit sa mi se ia licenta la Teliu


… nu pentru ca am marcat tot traseul cu motorina sau pentru ca Horatiu Ionescu Cristea a spus lucrul asta. Ci pentru cu totul alt motiv. Sa incep cu ce mi-a spus HIC. “vrei sa stii parerea mea, sincer?” mi-a raspuns la intrebarea mea. “Parerea mea este ca ar trebui sa ti se ia licenta macar pe sase luni, sper ca nu te superi ca iti spun. Ai iesit afara, iti era compromisa urcarea, trebuia sa te opresti. Nu sa scoti nisip, si sa incerci sa ajungi pana sus. Trebuie sa te gandesti si la ceilalti concurenti, aici nu e raliu. E adevarat ca nu scrie in regulament si aici e o alta discutie pentru ca suntem in Romania …” a continuat el si l-am citat cat de mult imi pot aduce aminte cuvintele lui. Ii dadeam dreptate in unele privinte si intelegeam ce imi spune.

 

Parerea lui HIC era importanta pentru mine. Nu eram de acord cu ea la partea cu penalizarea dar era importanta si facea mult sens. Nu era vreun debutant cu Golf turbo care habar nu are pe ce lume traieste si care trece pe langa mine in parcul de service cu 100 la ora. Era omul care a fost seful comisiei de coasta si probabil cel mai bun pilot din cati eram acolo la start. Parerea mea.

Greseala mea, in urcarea cu pricina, a fost ca am plecat nervos, suparat, am incercat sa fac minuni pe ploaie. Imi amintisem ca nu am inmuiat suspensia, ca unii plecasera pe uscat, ca aveam gume cam sterse pe spate, ca nu pornisem camera. Si inevitabilul s-a produs.  Dupa ce m-am invartit si am lovit un mal, am pornit mai departe. M-am mai invartit de doua ori pana sus. M-am gandit ca am strambat directia si atunci mi-am zis ca trebuie sa ajung sus pentru ca a doua urcare nu o sa o mai apuc. Aveam 46 de curse fara abandon, nu era aceasta acea prima fara clasare. Arbitrilor nu li se poate imputa mare lucru pentru ca ei nu prea aveau cum sa vada ca imi curge motorina venind spre ei ( vezi poza ). Daca ar fi fost atenti ar fi putut da prin statie pe masura ce treceam  succesiv de ei pe traseu sa ma opreasca urmatorii. Dara de motorina se vedea dupa mine dar trebuia sa fii atent. Cred. Oricum ploua si daca nu te uitai atent nu vedeai cum imi “marchez cu grija” drumul inapoi spre start.

 

Dupa incident, parerile au fost impartite insa din fericire cei mai multi mi-au sustinut decizia de a merge mai departe. Am fost surprins sa constat ca nu am simtit niciun moment regret sau responsabilitate pentru ca am fost cauza anularii etapei. Intr-un sens cauza anularii se poate arunca in carca organizatorului dar asta pe mine ma intereseaza mai putin acum.

 

Si ajung la adevaratele erori pe care am le-am facut la Teliu. Stiind ca se anunta ploaie, si cu experienta de anul trecut trebuia sa stiu sa fac tot ce pot ca sa iau startul in concurs cat mai repede. Sa ma opresc pe traseu, sa ma dau lovit, cu probleme la motor, nu conteaza. Orice care sa nu constituie incalcarea regulamentului dar care sa ma puna la start imediat dupa istorice. Pentru ca probabilitatea sa fie uscat si sa inceapa ploaia la un moment dat e mai mare decat cea in care incepe sa ploua si se usca dupa aceea. Trebuia sa joc cartea asta. Si acum eram filozof… la open… daca ma intelegeti.

 

Dupa aceea, la nivelul echipei, de frica sa nu alergam dupa mai multi iepuri, l-am lasat pe Bogdan ( Dobranici ) pe margine. E adevarat ca programul lui de anul asta nu e unul consistent dar instinctul meu initial a fost sa-l inscriu la Teliu. Si pe parcurs, dupa sedinte, meetinguri, strategii, am decis sa amanam debutul lui. Iar eram filozofi cu el pe podiumul debutantilor! Am mers pe varianta “safe” si rezultatele au fost intocmai. SAFE. Nimic iesit din comun, exact acolo unde le-am planificat.

 

Si nu in ultimul rand, ajung la batalia cu Sorin Ghisoi. Prietenul meu, Sorin. Un pilot de exceptie pe mana caruia mi-as lasa masina oricand. Sa o piloteze sau sa o pregateasca de curse. Am pornit cu gandul ca o sa ma bata, ca nu am nicio sansa cu el. Am pornit prost. Cele doua secunde erau la indemana mea si psihologic m-am invins singur. Stiu ca isi va aranja electronica, ca isi va gasi setarile pe etapele viitoare astfel incat imi va fi foarte greu sa ma bat cu el dar asta nu e o scuza. Trebuia sa ma duc la Teliu cu alta viziune. “Complexul Ghisoi” il port inca, se pare, in mine.  

 

Si din pacate mai sunt si alte greseli pe care nu le pot spune pentru ca sunt lucruri pe care sper sa le pot aplica la alte curse.

 

Ei bine, ajungem la motivul pentru care ar fi trebuit sa mi se ia licenta la Teliu. Da, dragii mei,  este prostia de care am dat dovada in strategia pe care care am gandit-o si felul cum am gestionat concursul. “Andrei, aveam alte asteptari de la tine” ar fi trebuit sa-mi spuna Stefan Vasile. “Ar fi trebuit sa risti putin cu deciziile logistice, de inscriere, cu probabilitatile. Daca nu mizezi pe capacitatile tale de a surprinde in bine cu riscul de a pierde, nu ai ce cauta in motorsport” ar fi putut continua Stefan Vasile sau Horatiu Ionescu Cristea. Nu mi-au zis dar imi spun eu acum… dupa ce mi-am tras doua palme.   

Comentarii

comentarii

9 thoughts on “De ce ar fi trebuit sa mi se ia licenta la Teliu”

  1. Hai sa fim seriosi, nu au putut vedea arbitrii cum iti curge motorina, daramite tu, ca si pilot. Oricum, chiar daca ar fi vazut ceva, pina sa anunte postul 3 ca era ceva cu motorina, pina sa confirme postul 5-6, pina sa ia decizia directorul…ajungeai oricum la postul 12.
    Cat despre celelalte ''greseli'', da…aveam mai multe pretentii de la tine.
    Mult succes la Rasnov, iti ureaza AlfaClub !

  2. Nu cred ca trebuie sa aruncam cu ''piatra'', in astfel de momente. Consider ca orice luptator , isi doreste sa-si termine lupta, asa ca (mai ales ca nu stia de pagubele sau pierderile de carburant !), pilotul MITRASCA Andrei , a gandit si procedat ca orice sportiv !.

  3. Place sau nu, Andrei a avut comportamentul sportivului care se respecta si respecta si spectatorii : lupt pana la capat ! Restul sunt speculatii sau rod al intamplarii !

    1. Eugenia Mitrasca, mi-ai pierdut numarul de telefon de aseara pana acum? Stii foarte bine ce sunt "fumurile". Nu diagnoza unei realitati crude ci sirul unor ganduri libere… care o mai iau pe aratura de dragul …. condeiului

  4. Funny ca tocmai tu ai ajuns in "penita" jurnalistului Andrei Mitrasca. :-))
    Este foarte corect ce a spus HIC, coasta este prin excelenta o disciplina cu foarte multi gentlemeni. Cu licenta sau nu e mai important ce ai invatat de la el.
    Acum sa trecand la anliza cele doua trei rasuciri de care spus cred ca au fost cauzate tocmai de motorina pe care o lasai chiar tu. Radiatorul de motorina este in fata rotii dreapta daca nu ma insel.
    Keep going!

  5. ba astia care il criticati pe andrei mitrasca puteti sa va … ..orice altet ar fi facut asta ..ptr ca e instinct sa lupti indiferent de situatie ..eu am facut altetism shi asa am procedat de multe ori in caz de cv .am contiuat sa lupt ..asa ca nu va mai … atat pe voi ..IL ADMIR pe mitrasca ptr lucru asta BV LUI nu e vina lui ca i a curs motorina ..nu avea nu unde sa stie … asta e.. a fost sa dus ..shi am citit de arbitri cv mai sus ca nu au vazut ….pnm EU AM STAT LA POSTUL 10 SHI ERAM PE SOSEA CAND A TRECUT MITRASCA NU SE VEDEA NIK ABSOLUT NIK …NU DE VEDEA MORORINA ABIA DUPA 1 MIN A INCEPUT SA APARA PE JOS DARA ….DAR TOTUSI AKM MAI ACUZ PE CINEVA ..ORGANIAZAREA ..ORGANIZAREA F FOARTE FOARTE FOARTE PROSTA ….shi cu asta am incheiat ….

Comments are closed.