Publicitate

 

Motorsportnews.ro : De la preluarea conducerii Comisiei de Raliuri de catre dvs. aveti parte numai de intamplari nedorite. Dupa anularea celor 3 probe speciale de la Mures, suspendarea CS Savu Racing dupa etapa de la Cluj, acum ati anulat si Raliul Argesului. Era aceasta singura solutie ? Nu se puteau scurta cumva specialele de pe Transfagarasan astfel incat raliul sa se desfasoare ?


Silviu Moraru : Nu a spus nimeni ca e o misiune usora sa fii presedintele Comisiei de Raliui. Dar, sa le luam pe rand : Raliul Brasovului cred ca a fost pe placul tuturor, Raliul Tg. Mures a avut probleme cu vremea – a nins in mai si nu s-a mai putut asigura securitatea probelor – masinile oficiale nu au putut urca pe Praid, drept urmare s-au anulat 3 probe, la Raliul Clujului, organizatorul nu a respectat regulamentele in vigoare, asumandu-si riscul de a fi suspendat, lucru care s-a si intamplat. La Arges, cu toate eforturile depuse de organizator si FRAS nu s-a putut autoriza desfasurarea concursului, deoarece probele speciale nu erau in conditii optime la data inceperii recunoasterilor. Mai mult, marti 14.06 ora 19.00 numarul de km de proba speciala posibil de desfasurat era mai mic decat duminica 12.06 si asta din cauza reparatiilor la drum facute cel putin “ neinspirat”. E drept pentru sportivi, public,organizator si chiar FRAS , a fost un disconfort major amanarea deciziei pana marti 14.06 ora 19.00.

 

Sigur ca aceste evenimente sunt nedorite, dar asta nu arata ca suntem intr-o situatie speciala ci doar ca se fac eforturi pentru imbunatatirea calitatii campionatului si pentru cresterea impactului mediatic al acestuia. Mai arata ca incercam sa respectam dorinta actorilor acestui spectacol si anume echipele- piloti, navigatori, mecanici, insa in limita in care regulamentele ne permit acest lucru.

 

 

Motorsportnews.ro : Ati luat vreun moment in calcul reorganizarea probelor de pe Transfagarasan in genul competitiilor din Italia ( Ronde) unde se parcurge de mai multe ori ( dus-intors) o singura proba speciala ?


Silviu Moraru : O modificare de format a raliului in saptamana cursei adica marti seara era imposibil de facut. Si mai exact pe care dintre cele doua segmente de probe sugerati aceasta varianta ? Pe proba 5 Capra unde din 17 km programati initial se puteau folosi 5 km, sau pe proba 4 unde din 27 km programati initial se puteau folosi marti 14.06 doar 8 km ?

 

 

Motorsportnews.ro : Credeti ca era mai bine daca nu aprobati acum o luna regulamentul particular de la aceasta etapa ? La acel moment se putea pune problema desfasurarii etapei de rezerva de la Timisoara ?


Silviu Moraru : Acum o luna nu aparuse nici o problema referitoare la Raliul Argesului- de ce sa nu fi aprobat regulamentul ?

 

 

Motorsportnews.ro : Chiar si fara sa fie anulat, Raliul Argesului a starnit cateva controverse, in special prin neprogramarea unei superspeciale ( obligatorie conform Regulamentului CNRD 2011) si prin obligarea echipajelor sa participe in ziua de duminica la Rally Show sub amenintarea unei amenzi de 500 de euro in caz de neprezentare. De ce ati aprobat un astfel de program?


Silviu Moraru : Comisia de Raliuri a aprobat desfasurarea acestei etape in acest format pentru ca a considerat ca organizatorul are un potential deosebit in plan media si va produce un eveniment de calitate, care va aduce beneficii importante sportului cu motor din Romania.

In finalizarea acestei decizii au fost consultati si sportivi importanti din campionat care au agreeat acest Rally Show desfasurat in centrul Pitestiului, in locul probei super speciala desfasurate in parcarea la EuroMall vineri seara – cealalta varianta disponibila .

 

 

Motorsportnews.ro : Se tot vorbeste despre afilierea la FIA. Demersurile FRAS in ce stadiu se mai afla in prezent? Practic ce avantaje are un organizator daca evenimentul sau s-ar desfasura sub egida FIA ?


Silviu Moraru : Despre aceste demersuri v-a raspuns acum o saptamana Dl. Presedinte Ovidiu Mazilu in interviul acordat.

Referitor la avantajele organizarii unei etape in Romania sub egida FIA cred ca va poate raspunde in detaliu Dl.Dr. Dr. Savu Horatiu, care mie, de exemplu, mi-a spus ca daca etapa de la Cluj primeste statut de etapa internationala, el, organizatorul primeste mai multi bani de la sponsori.Ar fi un avantaj, nu ?

 

Motorsportnews.ro : Va intreb acest lucru deoarece taxa pentru un raliu in IRC este de 750 000 euro. Dispune vreun organizator din Romania de o suma ca aceasta in acest moment ? Care este taxa sa spunem pentru un raliu in calendarul ERC sau al Cupei Europei de Est ?


Silviu Moraru : Nu stiu de unde aveti dvs aceasta suma, insa nu inteleg ce relevant are aceasta intrebare,acum , in acest context. Vom discuta cand va fi cazul mai multe despre ce costuri implica un astfel de demers.

 

Motorsportnews.ro : Poate fi cineva considerat vinovat pentru situatia de la Raliul Argesului ?


Silviu Moraru : Nu stiu cu cat ajuta acum discutia despre vinovati, insa lucrurile au fost nefavorabile pentru ca, fata de alti ani zapada in acest an a tinut mai mult timp Transfagarasanul blocat, iar lucrarile de asfaltare au fost intarziate de acest lucru (de altfel am reprogramat in calendar acest raliu din acest motiv deoarece initial acesta fusese propus pentru luna mai), iar mai apoi saptamana trecuta, ploile cu cod galben abatute peste aceasta zona au facut aproape imposibil de finalizat in timp util lucrarile de asfaltare, astfel incat etapa sa se poata desfasura in conditii normale la termenul stabilit in calendarul competitional.

 

Motorsportnews.ro : Daca mai vreti sa adaugati si altceva..


Silviu Moraru : Raliul Argesului este un eveniment cu traditie in peisajul motorsportului romanesc si doresc sa mentionez ca personal regret forte mult anularea editiei 2011 a acestui eveniment. Asigur sportivii, fanii, ca in ceea ce ma priveste, in limita posibilitatilor, voi incerca sa continui traditia acestui raliu desi organizarea acestuia pe traseul Transfagarasan ridica probleme tehnice majore din motivele mentionate anterior .

Comentarii

comentarii

Publicitate

7 Responses to “Silviu Moraru : ” se fac eforturi pentru imbunatatirea calitatii campionatului “”

  1. raliul barum czech zlin
    41 editii, din 1997 in campionatul european
    anul acesta in erc, irc, campionatul ceh, renault trophy si cupa citroen
    limitat la 130 de masini, 2000 eur taxa inscriere
    localitate de 82.000 locuitori

    stimate domnule moraru
    chiar continuati sa credeti ca suntem pe calea cea buna? de ce trebuie sa piarda generatii intregi de piloti din aceasta indarjire a fras impotriva acr/fia?
    da, am spus ca raliul international este benefic pentru ca organizatorul poate incasa mai multi bani de la sponsori. si ce e rau in asta? de acesti bani beneficiaza si echipajele inscrise doar in campionatul national, elicopterul pentru securitate pe care ni-l dorim de multe vreme nu cred ca in cazul unui accident face deosebirea intre echipajul inscris la sectiunea internationala sau cel inscris la cea nationala. nu cred ca un cronometraj profesionist cu trensmiterea timpilor live la secretariat se va face doar pentru sectiunea internationala, iar cei de la national vor astepta masina de deschidere sa ia dosarele din post si astfel vor avea alta festivitate de remiere, dar peste vreo 3 sau 4 ore.

  2. da, si raliul international este benefic pentru toata regiunea si comunitatea locala, si da, spectatorii vor vedea in timp mai multe masini, mai multi piloti, nu aceleasi 40-50 de echipaje din care 90% se tarasc din pricina lipsei sponsorilor.
    cum va ganditi voi, ca fras, ca organizatorii sa mearga sa vanda un eveniment care nu conteaza nicaieri in lume? decat un mic campionat obscur, fara nicio reprezentare media, tot ce se face fiind pe spatele organizatorilor si a putinelor echipaje care au bugete pentru asa ceva.
    de ce refuzati in continuare, atat dumneavoastra cat si presedintele mazilu, raspunsurile la intrebarile legate de fia?
    v-as fi foarte recunoscator daca ati renunta la a mai afirma ca organizatorul raliului de la cluj nu a respectat regulamentele, macar pana la judecarea apelului. consider ca este parerea dumneavoastra personala, la fel ca si cea in care ati incalcat regulamentele in vigoare aproband desfasurarea shakedown-ului privat de la cluj. poate ne explicati, in lumina regulamentului disciplinar in vigoare ce inseamna aceasta…

  3. Hai sa vedem cine vorbeste de nerespectarea regulamentelor:
    1. Cine a aprobat probele de la Tg.Mures, a caror medie orara a fost depasita cu toata ploaia / ninsoarea ce a fost prezenta?! Cu cat se depasea aceasta medie daca era uscat?!?
    2. Cine a aprobat regulamentul particular de la Cluj cu shakedown cu tot?! Cine a amendat si dupa ce regulament cele cinci sau sase echipaje DUPA PRIMA ZI DE CONCURS?!
    3. Cine a aprobat traseul de la Arges?! Conform carui regulament se face "controlul" traseului cu o zi-doua inainte de recunoasteri pentru aprobarea desfasurarii raliului? De ce aceasta derogare?! Pentru "binele sportului"?!??!

  4. 4. Conform carui regulament a fost aprobata superspeciala cu desfasurare in afara raliului? Pentru o mai buna mediatizare?!?! Come on !!!!!! Are FRAS idee cu ce se mananca aceasta mediatizare? Ma indoiesc. Daca ar fi stiut, atunci acei bani in plus la inscriere "pentru mediatizare" ar fi fost folositi cu cap de cand a fost inventata aceasta prevedere.
    5. Care e sanctiunea aplicata organizatorului pentru anularea etapei de la Arges? Niciuna?!?!?! Dar cu timpul-banii-imaginea patata a sportului si sportivilor cum ramane?! S-a patat imaginea FRAS pentru incercarea de raliu international la Cluj. Dar la Arges?!?!? Totul ramane imaculat,nu?!?!?!!?
    Gata. L-ati pus la punct pe organizatorul cu gura mare de la CJ; a indraznit sa iasa din rand si sa va ia de guler si l-ati pedepsit. Va puteti aseza sa va odihniti, cred ca ati muncit mai mult de-o gramada. Puteti da drumul la organizarea Galei Campionilor. Si, cine stie, poate o organizeaza dl. Mageanu si pe-asta, mai stii?!?!?!

  5. Domnule Moraru, cat timp ati stat langa marele om si pilot Titi Aur n-ati reusit sa invatati ce inseamna sportivitate si fair-play! Ati uitat total in ce ape v-ati scaldat inainte din moment ce-ati ajuns in mocirla de-acum.E bine?! E "caldutz" ?!?!?!
    Sa va fie rusine !

  6. Sesizare catre cine-o fi sa citeasca din partea FRAS.
    Domnilor, cautati putin de la inceputul anului incoace, vedeti cate derogari de la regulament exista!
    Incercam un refresh ?!?!
    1. Viteza medie depasita la Tg. Mures. Se stia de la aprobarea traseului, nici o problema. Se poate desfasura!
    2. Sanctiuni pecuniare ( ?!?!?!? ) dupa raliul de la Cluj. Pe ce baza regulamentarea?!?
    3. Superspeciala in afara raliului la Pitesti. "In interesul sportului si al imaginii " !!!
    Pentru ce-ati mai facut acest regulament?! Chiar ne tineti pe toti de prosti?! Sa va fie rusine!

  7. Sportul auto este condus exact cum e condusa tara asta…..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro