Bon Anniversaire Francois Delecour

Joi, 30 august, il sarbatorim pe asul francez al pilotajului, Francois Delecour, care ajunge la frumoasa varsta de 50 de ani, cu o saptamanainaintea startului Raliului Tara Barsei Dunlop 2012

 

Fost vicecampion mondial, Francois Delecour alearga in Campionatul National de Raliuri Dunlop in 2012, fiind noul lider la puncte, la egalitate cu Vali Porcisteanu, insa cu o victorie in plus, trei in total, in raliurile de la Bacau, Sibiu si Arad. Francezul implineste 50 de ani cu o saptamana inaintea etapei cu numarul sapte a sezonului, Raliul Tara Barsei Dunlop 2012, varsta la care putini sportivi reusesc sa se mentina la un nivel de top. Delecour este insa intr-o forma de invidiat si nu a pierdut nimic din pasiunea pentru raliuri, nici din viteza sau spectaculozitatea care l-au adus la cel mai inalt nivel in Campionatul Mondial.

 

Francois Delecour – sa-l cunoastem mai bine :

Masina preferata: Peugeot 306 Maxi 

Inainte de raliu: Inaintea cursei propriu-zise au loc traditionalele recunoasteri, doua treceri in mondial, trei in Romania. E foarte complicat, trebuie sa fii mereu concentrat la maximum pentru recunoasteri, sunt cheia reusitei. 

Cand nu este la curse : Atunci cand nu alerg ma ocup de familie, de copii, fac mult sport, bicicleta minim 200 de km pe saptamana si joc destul de des tenis.

S-a gandit sa incerce altceva? Raliul este toata viata mea, nu imi place Formula 1, nici altceva, sunt exclusivist.

Ce ii spune unui tanar pilot : Pasiune, pasiune si inca odata pasiune, nu te uita niciodata inapoi si increde-te in sansele tale! 

Ce conduce in viata cotidiana : Renault Megane RS si Ferrari 599 Fiorano

Amenzi ? Niciodata nu am fost amendat, insa merg foarte repede intotdeauna.

Raliul preferat : Safari, din Kenia 

Cele mai frumoase femei : Incontestabil, in Romania, de multe ori ma doare gatul de la intoarcerile repetate ale capului. 

Ce le spune fanilor : Sa vina in numar cat mai mare pe probele speciale, raliurile din Romania sunt magnifice, iar nivelul pilotilor este surprinzator. 

Pentru ca este lider in CNR Dunlop si a declarat de la bun inceput ca isi doreste titlul, intrebarea evidenta – cum abordeaza cele doua raliuri ramase si cine sunt adversarii cei mai puternici : Cu multa concentrare si determinare, drumul este inca lung. Nu exista piloti mici si nici raliuri usoare, toata lumea incearca sa mearga cat mai repede cu putinta, iar pilotii romani cunosc la perfectie probele speciale. 

Palmares :
1981 : Debuteaza in lumea raliurilor in Rallye de Picardie, cu un micut Autobianchi A112 Abarth
1984 : Debut in CM : Rallye Monte Carlo cu un Talbot Samba
1985-1986 : Cupa Peugeot 205, locul trei in ambele sezoane
1987-1990 : Devine pilot oficial Peugeot, cea mai buna performanta locul 9 la Monte Carlo 1990, cu un Peugeot 309, castigand categoria doua roti motrice
1991 : Prima masina 4×4 de uzina, primul mare rezultat : locul 3 la Monte Carlo, cu Ford Sierra, pierzand victoria in ultima proba. Incheie sezonul pe sapte, dupa un alt loc trei in Spania.
1992 : Locul sase in WRC, cu Ford Sierra Cosworth, cel mai bun rezultat – locul 2 in Tour de Corse
1993 : Vicecampion mondial cu Ford Escort Cosworth, 3 victorii : Portugalia, Franta, Spania
1994 : Obtine mult dorita victorie la Monte Carlo, care va fi si ultima in mondial. Sezonul devine unul de trista amintire, desi favorit la titlu, este scos din lupta de un stupid accident de circulatie
1995 : Locul 4 la final de an, cu doua locuri doi – la Monte Carlo si in Turul Corsicii
1996 : Participa doar in Suedia, unde incheie pe 11
1997 : Trece la echipa Peugeot, ia startul la doua etape, ocupand locul 4 in Turul Corsicii
1998 : Patru participari, locul 2 in Corsica
1999 : Locul 4 la Monte Carlo cu un Ford Escort privat, apoi trece la Peugeot, unde concureaza pe noul 206 WRC. Masina nu este fiabila si incheie un singur raliu din sase participari
2000 : Locul sase in WRC cu patru podiumuri
2001 : Se intoarce la Ford, locul 3 la Monte Carlo, locul 9 la general
2002 : Mitsubishi – nu reuseste nicio clasare in puncte, are un accident violent in Australia, care avea sa ii incheie cariera pentru moment
2011: Dupa curse rally-raid si cateva raliuri cu Porsche 911 GT3, revine in raliurile de anvergura – ia startul la Monte Carlo, in IRC si incheie pe cinci
2012 : Revine cu un Ford Fiesta WRC la Monte Carlo, unde termina al saselea. Participa in Campionatul National de Raliuri Dunlop