Juniorii iau cu asalt Raliul Tara Barsei Dunlop 2012

Tinerii sunt in prim-plan la Raliul Tara Barsei Dunlop 2012, iar unul dintre concurenti are doar 17 ani, neavand inca permis de conducere. Radu David, mezinul intrecerii, Simone Tempestini, un pilot versat la doar 18 ani, Raul Badiu, revelatia sezonului in curs, sau Florin Tincescu, cel mai recent castigator din Cupa Dacia, sunt campionii de maine, care iau startul in Raliul Tara Barsei Dunlop.

Avand in vedere natura rutiera a raliurilor, care obliga la detinerea unui carnet de conducere, precum si dificultatea antrenamentelor, atat financiar cat si logistic, nu e deloc surprinzator ca cei mai buni piloti sunt de obicei trecuti de pragul celor 30 de ani. Cu toate acestea, gratie unei dispense a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv din Romania, in Campionatul National de Raliuri Dunlop pot lua startul si piloti mult mai tineri, inca de la 16 ani. Surprinzator? Deloc. Acest lucru se petrece si in alte tari din Europa, iar forul tutelar a facut o miscare extrem de inspirata, privind catre viitor.

 

Beneficiind de aceasta reglementare, la Raliul Tara Barsei Dunlop 2012 vom putea urmari un pilot care nu detine inca permis de conducere. Este vorba de Radu David, cel care a implinit de curand 17 ani si a debutat in CNR Dunlop la Raliul Sibiului, avand doar doua starturi la activ inainte de Tara Barsei Dunlop. Radu alearga alaturi de Mihaela Beldie, un navigator cu experienta, care preia volanul masinii pe etapele de legatura dintre probele speciale si care ii este mentor, alaturi de Claudiu David. Un vis implinit, Radu David fiind unul din fanii infocati ai echipajului David/Beldie, inca de pe vremea cand acestia deveneau vicecampioni nationali si participau in Campionatul Mondial de Raliuri.

Il stiu pe Raducu de vreo patru ani” isi aminteste Mihaela. ”Era mare fan al echipajului David/Beldie si ulterior ne-a povestit de pasiunea lui si ne-a rugat sa il sustinem. Acum, am ajuns in faza in care avea nevoie de un navigator.” Pentru un pilot atat de tanar, care nu conduce decat in timpul curselor, fiecare kilometru in masina este foarte important, obiectivul stabilit fiind acumularea de experienta. Mihaela nu este singura, Claudiu David fiind mereu in preajma, un veritabil al treilea om al echipajului. ”La recunoasteri Raducu sta pe bancheta din spate, iar Claudiu conduce si ii explica particularitatile traseului” povesteste Mihaela. ”Avand in vedere ca nu conduce in viata de zi cu zi, pot spune ca se descurca foarte bine, am toata increderea in el si, drept dovada, sunt navigatoarea lui. Cu siguranta este talentat si sunt convinsa ca va avea un viitor in acest sport. Radu si Mihaela iau startul in Raliul Tara Barsei Dunlop 2012 la bordul unei Dacia Logan, avand numarul de concurs 409.

Primul care a pus in practica noul regulament si a profitat la maximum, luand startul chiar de la 16 ani a fost Simone Tempestini, fiul cunoscutului pilot Marco Tempestini. Si el si-a facut ucenicia pe o Dacia Logan, masina care si-a dovedit calitatile in CNR Dunlop, trecand prin ”probe de foc”, iar in prezent este unul din actorii principali ai campionatului, animand clasa 3, unde a obtinut si primul podium, impreuna cu un excelent loc cinci la general. El a implinit de curand varsta majoratului si ia startul in Raliul Tara Barsei Dunlop 2012 cu un Subaru Impreza WRX Sti al echipei Napoca Rally Academy.

 

Cea mai mare surpriza a sezonului este insa Raul Badiu, care, desi este debutant, a incheiat de patru ori pe locul al doilea al Cupei Dacia, fiind foarte aproape de prima victorie in cursa precedenta, de la Arad, pe care a condus-o in mare parte. Sibianul in varsta de 20 de ani afirma ca traieste pentru raliuri si isi dedica toate eforturile pentru a continua sa concureze. E un mod de viata, tot ce fac se inavrte in jurul raliurilor. Mi-am dorit acest lucru de mic copil, iar acum profit cat pot de mult ca am ocazia sa o fac spune cu convingere Raul, care a reusit un incredibil loc sapte in clasamentul general la Raliul Sibiului din acest an, folosind o Dacia Logan.Initial ne-am propus sa terminam fiecare raliu, acum s-au schimbat putin obiectivele” evalueaza el situatia.”Nu ma asteptam sa ma bat cu „baietii mari” de la Cupa Dacia, dar imi doresc sa mergem la fel de bine in continuare, sa ne mentinem departe de probleme si, daca se poate, sa urcam inca un loc.

 

Cel mai proaspat castigator de etapa in Cupa Dacia este echipierul Napoca Rally Academy, Florin Tincescu, cel care concureaza si el dinainte de a avea carnet, debutand in 2011. Florin a castigat etapa de la Arad, razbunand abandonul din urma cu un an si ghinioanele care l-au urmarit in prima jumatate de sezon.Asteptam de mult acest rezultat spune el. ”Dupa problemele care ne-au tot urmarit, iata ca, de la Sibiu, norocul s-a aratat si pe strada noastra. Am demonstrat ca putem merge la cel mai inalt nivel si ne putem bate cu cei mai buni piloti ai Cupei, atunci cand nu avem probleme tehnice.

 

Florin este optimist in ceea ce priveste sfarsitul de sezon, dar ramane cu picioarele pe pamant, spunand ca doreste sa acumuleze cat mai multe puncte. El beneficiaza de aportul unui navigator cu experienta, in persoana lui Iulian Nicolaescu, despre care are doar cuvinte de lauda. E un lucru extraordinar sa te poti concentra doar la pilotaj, sa ai incredere ca restul este pe maini bune. Iulian este un navigator bun, iar alaturi de el am reusit sa cresc de la etapa la etapa. Le multumesc si tuturor celor care ne sustin, in special celor de la Napoca Rally Academy, care ne sprijina in permanenta.

Raliul este un sport elitist, experienta avand o importanta primordiala, iar campionii se fauresc dupa ani buni de incercari. Spre exemplu, doar patru campioni mondiali de raliuri au avut sub 30 de ani in momentul in care au urcat pe cea mai inalta treapta a podiumului, cel mai tanar performer fiind Colin McRae, cel care a ridicat cupa invingatorului la doar 27 de ani. In campionatul romanesc, lucrurile sunt chiar mai elocvente, Vali Porcisteanu devenind primul campion mai tanar de 30 de ani, chiar anul trecut, inainte de a implini 29 de ani. Media de varsta este insa in scadere, iar tinerii piloti se bucura de o sustinere tot mai buna.