Publicitate

Autoworld Transilvania Rally 2013, ultima etapa pe asfalt din acest sezon, a reconfirmat faptul ca editia din acest an a Cupei Dacia ne ofera una dintre cele mai interesante dispute din istoria competitiei monomarca. Raul Badiu, Florinel Tincescu si Vlad Cosma s-au succedat la conducere, victoria revenindu-i in cele din urma primului, cu un avans de numai 3,4 secunde in fata lui Cosma.

 Badiu Dacia

Ziua intai a propus trei probe speciale.  Cosma s-a impus in Superspeciala Polus Center, dar Badiu, cel care si-a trecut in cont cel mai bun timp in ambele treceri pe speciala Faget (cea de-a doua fiind alergată noaptea),  a fost permanent pe locul intai si a ajuns in ultimul parc de service cu un avans de 14,5 secunde. Locul trei era ocupat, la o distanta de 19,3 secunde, de Tincescu.  Trei piloti iesisera deja din competitie: Ioan Mihut, Bogdan Samoila si Mădălin Radu-Arhire. Acesta din urma a luat startul in Rally2, suferind insa un nou abandon si in ziua secunda.

 

Totul avea sa se joace insa in ziua a doua, atunci cand au fost programate probele lungi, Tarnita si Dangau. Ierarhiile s-au schimbat permanent, cu atat mai mult cu cat din pricina factorilor externi au fost mai multe sectiuni pe care unii dintre competitori au evoluat in regim de parcurs de legatura, primind timpi din oficiu. 

 

Pe PS 4, Cosma a recuperat 3,5 secunde in fata lui Badiu, in timp ce Tincescu mai ceda sase zecimi. Ierarhia avea sa ramana neschimbata dupa prima trecere pe Belis, proba fiind oprita inainte de startul primului concurent al Cupei din ratiuni de securitate, ca urmare a unor probleme de comunicatii. Prima bucla se incheia cu proba Dangau, desfasurata pe o ploaie torentiala, cu reprize de grindina. Diferentele legate de starea suprafetei de concurs sau de vizibilitate au condus la o schimbare radicala a zonei fruntase a clasamentului. Tincescu castiga proba si devenea noul lider, urmat de Cosma si Badiu.

 Cosma Dacia

Pe proba imediat urmatoare, prima dupa parcul de service, Badiu urca pe locul doi, pentru ca Belis 2 sa bulverseze ierarhia fruntasa. Cosma trecea pe prima pozitie, la 3,9 secunde de pilotul ESD Rally Team, si la 4 secunde de Tincescu.

 

Evident, cum ultima proba era Superspeciala, toti pilotii amintiti au fortat la a doua trecere pe Dangau. Badiu a stabilit timpul de referinta, revenind in fruntea clasamentului, la 5.7 secunde de Cosma. Apoi a luat startul Tincescu. A mers la limita si a iesit in decor, accidentul soldandu-se, din nefericire, cu accidentarea mortala a unui barbat in varsta de 73 de ani aflat pe marginea drumului, intr-o zona semnalizata ca fiind interzisa publicului. Raliul a fost oprit, ierarhia de la acel moment devenind cea finala. Raul Badiu s-a impus urmat de Vlad Cosma, Viorel Ivan, Peter Kelemen si Raul Olesch (castigatorul intrecerii debutantilor), in timp ce Octavian Tirnovean si Bogdan Vrabie si-au adaugat numele pe lista abandonurilor.

 Ivan Dacia

Ma bucura enorm nivelul ridicat al disputei pentru victorie pe care o consemnam anul acesta in Cupa Dacia. Insa, evident, in acest moment competitia si rezultatele sunt mai putin importante. Transmitem condoleante familiei persoanei care a fost victima acestui incident nefericit si suntem alaturi de Florin si Iulian in aceste momente extrem de dificile pentru ei”, a declarat George Grigorescu, organizatorul Cupei Dacia. “Cu totii cei care suntem implicati in motorsport, fie ca este vorba de concurenti sau fani, cunoastem faptul ca este vorba de o disciplina periculoasa. Fara indoiala, cele mai mari riscuri si le asuma sportivii, obligati mereu sa mearga la limita in duelul lor continuu cu timpul. In cazul lor, nu exista alta varianta. In cel al publicului, da. Organizatorii si oficialii forului de specialitate fac eforturi pentru a creste nivelul securitatii, iar incidentele nefericite de genul celui de la Cluj trebuie sa reprezinte un avertisment pentru fani, sau persoanele care se afla in preajma probelor speciale ca trebuie sa respecte regulile pentru a evita situatiile nedorite,” a concluzionat Grigorescu.

 

Credit Foto: RallyZoom.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro