Publicitate

Dan Gîrtofan a terminat pe locul 5 sezonul 2013 al CNRD, unul marcat de ghinioane, dar și de o luptă surdă pentru asigurarea unui buget care să permită obținerea de performanță. Giri a vorbit despre evoluția sa și a lui Adrian Berghea (navigatorul său) într-un interviu care trage cortina peste anul 2013, unul pe care speră să-l „răzbune” în 2014.

Giri Raliul-Harghitei-2013-94

Reporter: Cum ai caracteriza sezonul 2013 al CNRD?

 

Dan Gîrtofan: Un sezon greu, cu un buget limitat. Și se vede rezultatul când nu ești confortabil din punct de vedere financiar așa cum ar trebui. Una peste alta sunt bucuros că am reușit să terminăm anul competițional fără prea mari pagube. Un sezon greu, cu raliuri multe, frumoase, cu rezultate și bune și mai puțin bune, cu rezultate frustrante, aici vezi Sibiul, cu o greșeală de-a mea la Brașov, care ne-a costat scump. Un sezon amestecat. Nu pot să spun că a fost chiar cu mi-am dorit.

 

Rep.: Mulți te vedeau la finalul anului trecut unul din concurenții cu cele mai mari șanse la titlul de campion în 2013. Ce s-a întâmplat?

 

D.G.: Da, aveam o șansă, dar cum am mai spus, probabuil că abandonul de la Sibiu a cântărit destul de greu în economia campionatului. Practic, acolo s-a rupt legătura cu cei care au sărit în față și, la nivelul la care se merge, când ai așa o pierdere de puncte este foarte greu să surmontezi diferența.

 

Rep.: Francois Delecour a ieșit din nou campion, după ce a dominat întreg sezonul. Este el așa de invincibil cum a părut de-alungul anului?

 

D.G.: E clar că vine dintr-o lume în care motorsportul este gândit la un nivel maxim. Fiind pilot de uzină, a beneficiat de mii de kilometri de probe speciale și de teste. Mai mult decât atât, nu a avut nicio presiune în ceea ce privește materialul de concurs, bugetul și pur și simplu a venit cu mintea limpede să câștige campionatul. Și a făcut-o cum probabil că ne așteptam. Sincer, eu credeam că o să fie nu chiar invincibil, dar greu de bătut. Pe de altă parte sunt bucuros că am avut așa o companie selectă în campionat și practic evoluțiile lui Francois ne-au tras pe toți în sus și probabil că în anumite momente ne-au făcut să ne gândim la adevărata abordare a competițiilor în sine.

 

Rep.: După mai mulți ani, este pentru prima dată când nu prinzi podiumul la final de sezon…

 

D.G.:  Totul s-a decis la Sibiu. Au fost multe puncte în joc atunci, iar cine le-a prins clar a avut un avantaj foarte mare. Pot să spun că anul acesta am avut și un câștig. Se merge mult mai repede, echipajul este sudat și, dacă nu ar fi fost ghinionul în proporție mai mare de 50%, combinat cu teama de a nu strica mașina, poate am fi avut alte rezultate. Pentru că bugetul nu a fost unul sănătos, a fost doar unul de participare, care nu ne-a oferit prea multe momente de relaxare, adică nu am fost chiar liniștiți financiar. Mai ales că am avut abandonul de la Brașov, care s-a soldat cu destul de multe cheltuieli și pur și simplu aveam o presiune că dacă mai stricăm ceva, s-ar fi putut să oprim participarea în campionat.

Giri Raliul-Harghitei-2013-175

Rep.: Ce părere ai de faptul că între primii trei clasați nu se regăsește niciun român?

 

D.G.: Sunt trei echipaje care nu au avut probleme cu bugetul și nu au avut presiuni financiare cum să spunem le-au avut cei de la locul 4 în jos. Cu siguranță ceilalți au avut frână din prisma bugetelor și asta își pune clar ampreta pe clasamentul final. Dacă ne uităm pe timpii de la raliuri sunt și momente în care am cîștigat și probe speciale, chiar în fața lui Francois și a celorlalți, dar una peste asta sunt clar piloții cei mai rapizi la ora asta.

 

Rep.: Lumea se întreabă dacă Giri mai poate să câștige curse…

 

D.G.: Păi dacă avem o liniște financiară, pentru că totul se rezumă la buget, cu siguranță că putem fi rapizi și putem fi primii. Acum, ține și un pic de noroc, de șansă, ca să ai rezultate bune. Pot să spun că la anumite etape am avut ghinion. Am făcut pene și pe drum drept cum se spune. Atunci nu mai poți spune că a fost lipsă de știință de a pilota, ci doar a fost neșansă. De aici vin și rezultatele mai mediocre, pe care le recunosc, dar cred că putem fi rapizi și putem câștiga etape și chiar campionatul.

 

Rep.: Ultima etapă, cea de la Harghita, a însemnat și un finish cu un loc pe podium. Cum a fost runda harghiteană?

 

D.G.: A fost un raliu deși scurt, foarte lung și deși aparent bun, foarte dur. O etapă în care s-a văzut clar că materialul de concurs trebuie să fie foarte bine pregătit. Pot să spun că am fost un pic dezavantajat de faptul că Adi nu a putut să meargă cu mine etapa asta și am fost nevoit să merg cu alt copilot, ceea clar a făcut lucrurile un pic mai dificile. Cu Vali a trebuit să ne acomodăm în primele probe speciale, de aici probabil că și pierderile de timp. Plus de asta, fiind ultima etapă din sezon și nemaiavând foarte multe de rezolvat în privința clasamentului, a fost o abordare și mai precaută. Una peste alta a fost o rundă ok. Ne-am simțit bine și mă bucur că am ajuns la finalul raliului fără nicio problemă tehnică. Mașina s-a comportat perfect, ritmul de la o probă la alta a fost tot mai ridicat și am reușit să terminăm sezonul în picioare cum se spune.

 

Rep.: Ce urmează?

 

D.G.: Urmează din nou alergătura după parteneri, urmează să ne construim un buget sănătos pentru că probabil, prin apariția mai multor modele R5, cum se zvonește, sezonul viitor va fi o luptă și mai aprigă. Asta înseamnă că trebuie să fim mai bine pregătiți pentru că deja limita la care trebuie să mergi cu mașina asta în bătaia cu modelele R5 este una foarte sus. Iar asta presupune că trebuie să dai 100% ca să fii în acel ritm cu acei bolizi. Va fi un sezon mai greu, în care se va merge mult mai repede și în care nu știm ce surprize mai pot apărea din străinătate. Asta ne împinge să muncim foarte mult pentru un buget adecvat, care să ne permită să facem performanță.  

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro