Rol principal pentru Adi Iliescu în ˝producţia˝ Bestia mică şi bestia MARE

Spectaculos, prin definiţie – aşa ar putea fi caracterizat weekend-ul unui copil care-şi vede visul cu ochii. Adi Iliescu, pilot în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop, a luat startul în cel de-al treilea an competiţional consecutiv, în ciuda vârstei fragede de doar 17 ani. De data aceasta la volanul unui automobil de top (Mitsubishi Lancer Evo IX).

 Adi Iliescu - Mitsubishi Lancer Evo IX - Ranca 2014 - 70

La aproape 13 ani de la momentul în care, într-o emisiune TV prezentată de Virgil Ianţu, îşi propunea să ajungă printre campionii automobilismului sportiv românesc, Adi Iliescu a făcut un pas hotărât în rândul celor mari (şi rapizi). După două sezoane de acomodare cu disciplina viteză în coastă, în care a legat frumoase prietenii cu o Dacia Logan şi cu un Renaul Clio RS, Iliescu junior a pătruns hotărât în lumea automobilelor cu tracţiune integrală.

 

Prima etapă a CNVC Dunlop 2014, desfăşurată la Rânca, l-a găsit la comenzile unui Mitsubishi Lancer Evo IX de grupa A, maşină moştenită (pentru moment) de la tatăl său, Sorin Iliescu. Deşi venea după un repaos forţat care a durat mai bine de un an, automobilul de concurs s-a descurcat onorabil, în ciuda unor probleme descoperite pe parcurs şi a unei planetare care a decis să facă notă discordantă, cedând într-una dintre urcările de antrenament. Problemele apărute au fost remediate mulţumită echipei tehnice inimoase, compusă din tatăl lui Adi şi Mario, un apropiat al familiei.

 

Cu toate micile piedici întâmpinate pe parcursul weekend-ului, juniorul de 17 ani a reuşit să-şi menţină concentrarea la cote înalte şi a dat dovadă de mult sânge rece, mai ales că se afla pentru prima dată la comenzile unui asemenea automobil, în regim de concurs. Intrat începând cu anul 2014 sub aripa protectoare a lui Paul Andronic, odată cu cooptarea în echipa Autotehnica, Adi a avut o primă zi de cursă în care a efectuat trei urcări de antrenament liber, pe parcursul cărora a testat limitele maşinii şi a rememorat un traseu pe care s-a simţit întotdeauna bine.

 

Au urmat urcările de antrenamente cronometrate, prima dintre ele terminându-se cu un rezultat extraordinar pentru Adi: prima poziţie în clasamentul Open, cu un timp de 3 minute 5 secunde şi 256 miimi (timpul conţinea şi o penalizare de 2 secunde pentru start anticipat). Până la urmă, după ce ritmul competiţional a fost crescut simţitor de toată lumea, Iliescu a terminat prima zi cu un personal best de 3:01:361, adică locul al 9-lea în clasamentul Open.

 

Duminică au fost programate cele două manşe propriu-zise de concurs, care se însumează pentru stabilirea rezultatului final. Prima urcare a oprit acul cronometrului la 2:59:654, o îmbunătăţire comparativ cu ziua precedentă şi un avans de o poziţie în clasamentul Open. Constanţa, atipică vârstei, l-a ajutat să obţină un timp de 2:59:461 pe cea de-a doua urcare, rezultatul final fiind locul 8 în clasamentul general al etapei (Open), locul al doilea în clasamentul Grupei A şi prima poziţie în ierarhia juniorilor, unde l-a învins pe Horia Gheorghe, pilotul în compania căruia Adi a debutat în competiţiile sportive automobilistice, în cursele de îndemânare auto. Totodată, pe lângă faptul că a reuşit să învingă piloţi mult mai experimentaţi şi mai bine cotaţi, Adi şi coechipierii săi de la Autotehnica, Paul Andronic, Valentin Stanciu şi Dragoş Dumitru s-au clasat pe poziţia a treia a podiumului în clasamentul echipelor.

 

˝Sunt fericit! Fără doar şi poate. A fost un weekend departe de a fi perfect din prisma desfăşurării lucrurilor, dar încheiat cum nu se putea mai bine. Îi mulţumesc din suflet tatălui meu, căruia îi datorez tot parcursul meu de-a lungul ultimilor ani. Şi-i mulţumesc în special pentru faptul că a stat pe margine, spectator, pentru ca eu să pot concura la Rânca. Îi mulţumesc mamei că îmi înţelege pasiune şi că este alături de mine 100%. Un om fără de care rezultatul de la Rânca nu ar fi fost posibil este Mario, care a făcut totul pentru ca maşina să poată lua startul, chiar dacă încă mai sunt multe reglaje de fineţe de pus la punct. Le mulţumesc şi noilor mei coechipieri de la Autotehnica, alături de care îmi doresc foarte mult să obţinem rezultate frumoase anul acesta şi în special lui Paul Andronic, din experienţa căruia vreau să prind cât mai mult. Rezultatul de la Rânca îmi dă speranţe! Sper să fie un sezon frumos, cu bătălii la miime şi cu un spectacol deosebit pentru fanii curselor din România, cei care sunt întotdeauna alături de noi, pe margine. Ne vedem data viitoare, şi mai bine pregătiţi!˝, a declarat Adi Iliescu, vizibil marcat de rezultatul deosebit obţinut.

 

Acestea fiind spuse, nu ne mai rămâne decât să remarcăm că viitorul se deschide frumos în faţa tânărului sportiv din Bucureşti şi să vă invităm să urmăriţi o urcare ˝de la bord˝, de pe unul dintre cele mai frumoase trasee de coastă din România, 5 kilometri din celebrul drum Transalpina.