In urma cu aproximativ o saptamana, in mediul online aparea draftul calendarului competitional pentru sezonul 2013 al Campionatului National de Drift. Acesta este cel de-al treilea an consecutiv al campionatului de drift din tara noastra organizat de catre cei de la GTT Racing, in frunte cu presedintele asociatiei Gabriel Onofrei, iar in 2013 acesta se va desfasura sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Ce inseamna acest lucru pentru Gabi Onofrei precum si cateva mici suprize pentru noul sezon puteti afla din interviul fulger de astazi.
Motorsportnews.ro: Dupa doua sezoane de organizare a Campionatului National de Drift, in 2013 acesta se va desfasura sub egida FRAS. Cat de important este pentru tine acest aspect si ce va implica acest lucru mai exact?
Gabriel Onofrei: Afilierea la FRAS reprezinta un pas inainte pentru driftul romanesc iar prin acest lucru putem sa o numim o disciplina sportiva profesionista.
Motorsportnews.ro: Draftul calendarului competitional a aparut deja insa nu exista numele locatiilor in afara de Prejmer. Poti sa ne dai cateva nume de orase unde fanii pot astepta campionatul in acest an?
Gabriel Onofrei: Suntem in definitivarea stabilirii locatiilor in urmatoarele orase: Iasi, Cluj, Bucuresti, Constanta, Sibiu, Brasov si in premiera la Onesti, unde se va desfasura o etapa de campionat european “King of Europe Street Legal” “Queen of Europe” si o runda a Campionatului National de Drift pe un circuit stradal.
Motorsportnews.ro: Fata de nivelul altor campionate de drift din alte tari, care crezi ca este nivelul celui romanesc din perspectiva ta?
Gabriel Onofrei: Driftul romanesc a evoluat foarte rapid si asta s-a vazut de la un an la altul atat din punct de vedere al sportivilor cat si cel organizatoric. Datorita acestui fapt suntem in top 5 in Europa. In 2013 Asociatia Romana de Drift va organiza pentru prima oara trei competitii europene: doua de drift, respectiv KOE Pro Series si KOE Street Legal, si una de drag – KOE Dragster.
Motorsportnews.ro: Anul trecut s-a inregistrat o crestere a numarului de concurenti, estimezi ca acesta va creste in continuare?
Gabriel Onofrei: DA. In acest moment Campionatul inregistreaza un numar de 40 de piloti si numarul va creste in 2013.
Motorsportnews.ro: Pana acum ai fost ocupat foarte mult cu organizarea, crezi ca din acest an o sa ai mai mult timp sa concurezi?
Gabriel Onofrei: Am fost foarte concentrat pe partea de organizare si voi fi si in continuare, iar cum nu poti sa faci doua lucruri o data, am ales organizarea. Am sa incerc sa concurez in King of Europe.
Motorsportnews.ro: Povesteste-ne despre masina ta de competitie pentru ca pe parcursul iernii a suferit ceva modificari.
Gabriel Onofrei: Masina este aceasi ca si anul trecut, Nissan Silvia S15 si, dupa cum stiti, am avut ceva mai multe probleme tehnice. In aceasta iarna am hotarat sa schimb motorul cu unul de Corvette LS1 5.7 supraalimentat cu un compresor.
Motorsportnews.ro: Dezvaluie-ne o surpriza pentru sezonul 2013
Gabriel Onofrei: Am o surpriza mare care din pacate inca nu o pot dezvalui. O alta ar fi participarea in Campionat a unor piloti care au participat si in Campionatul National de Raliuri.
Intr-o alta idee, ce imi doresc in acest an este sa accentuez promovarea campaniei de prevenire a accidentelor in cadrul evenimentelor organizate de noi “STOP ACCIDENTELOR VIATA ARE PRIORITATE – Impreuna pentru sigurata in trafic” si vreau sa fac un apel pe aceasta cale tuturor pasionatilor si iubitorilor de sport automobilistic sa participe legal la evenimente de motorsport.
Toti am fost mai intai soferi si apoi piloti, asa merg lucrurile. Trebuie, doar sa nu confundam aceste doua concepte si sa ne cunoastem limitele. In traficul zilnic avem reguli stricte de circulatie, iar in momentul cand ajungem pe circuit sunt inlocuite cu alte reguli, de siguranta, care ne permit sa rulam la viteze mari, in derapaj controlat si de accelerare si sa facem ceea ce ne place. Conduceti prudent pe sosele si veniti sa va intreceti intr-un cadru amenajat legal pentru performanta!
abia astept sa va vad 😀