Avancronica Marelui Premiu al Japoniei: Suzuka 2 – 5 octombrie 2014

Campionatul Mondial de Formula 1 va ajunge in acest weekend pe circuitul legendar de la Suzuka, in Japonia si chiar daca cele doua circuite sunt diferite, Suzuka are cateva elemente in comun cu Spa, un alt circuit bine cunoscut pentru incarcatura de energie laterala care solicita la maximum pneurile. Drept urmare, nominalizarile pentru cursa din Japonia sunt medium si hard si nu ca la Spa, medium si soft.

 

Chiar si asa, pneurile nu vor avea o viata usoara in Japonia. Suprafata este mai abraziva, ceea ce face ca uzura si degradarea sa fie mai mari. In plus, se anunta si temperaturi scazute, ceva obisnuit in Japonia pentru aceasta perioada a anului. Ploaia a incurcat deseori socotelile la Suzuka si sunt sanse mari sa vedem o cursa pe suprafata uda si in acest sezon.

 Suzuka-Circuit

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport:Marele Premiu al Japoniei este una dintre cele mai importante curse ale sezonului si nu doar pentru noi ci si pentru toti ceilalti implicati in Formula 1. Suporterii sunt senzationali aici, pasionati si cunoscatori ai sportului, ceea ce este greu de gasit in alt colt al lumii. Suzuka este un circuit de pilot si unul foarte solicitant pentru pneuri din cauza energiilor laterale. Cred ca vom vedea o strategie cu doua sau trei opriri, gestionarea eficienta a pneurilor fiind un punct cheie al cursei. Vom avea mai multe informatii dupa antrenamentele libere pe un circuit unde daca un pneu se comporta bine, atunci se comporta bine oriunde altundeva.

 

Jean Alesi:Suzuka este un circuit fabulos din punctul de vedere al pilotului. Este unul foarte tehnic, fiecare parte a circuitului fiind diferita si pot spune ca virajul 130R este unul dintre cele mai solicitante din calendar. Ai nevoie de un set-up optim si de o masina care se lipeste de asfalt. Sicanele sunt si ele foarte solicitante si daca faci o greseala ai compromis toata trecerea prin aceasta zona si pierzi foarte mult timp. Multe din cursele de la Suzuka s-au desfasurat pe ploaie, caz in care vizibilitatea este foarte mica. Aderenta va evolua mult pe parcursul weekendului. La inceput suprafata va fi foarte abraziva si pilotul trebuie sa analizeze exact modul in care evolueaza pista si cum afecteaza acest lucru pneurile.

 

Energiile laterale sunt cele mai mari aici in Japonia si, in schimb, fortele longitudinale care apasa asupra pneurilor sunt mai mici. Virajul 15, cunoscut ca 130R, se abordeaza la viteze de peste 300 km/h, pneurile fiind obligate sa suporte o incarcatura foarte mare. Pneul stanga fata este cel mai solicitat aici la Suzuka.

 

Pneurile de compozitie medium pot livra  performante optime chiar si la temperaturi mai scazute, in timp ce pneurile hard lucreaza mai bine la temperaturi ridicate. Pentru Japonia, prognoza meteo arata temperaturi scazute si sanse mari de ploaie.

 

Asfaltul este foarte abraziv, dar circuitul evolueaza mult intr-un weekend. Gasirea unui set-up bun este crucial. Exista sansa aparitiei fenomenului de graining, mai ales in prima parte a antrenamentelor libere cand pe circuit nu s-a depus niciun strat de guma.