De ce a fost frumoasă cursa de la Sepang


În primul rînd, fiindcă deşi nu a plouat, nu a fost o “procesiune”. Aceasta s-a datorat în cea mai mare parte pneurilor furnizate de Pirelli, care se uzează mult mai repede decît cele de anul trecut. Au început să conteze din ce în ce mai mult tactica schimbărilor de cauciucuri şi modul de exploatare al acestora de către piloţi.


În al doilea rînd, cursa a fost interesantă fiindca în spatele lui Vettel, care a dominat de la un cap la altul, pentru toate celelalte locuri în puncte au fost lupte aprige. Nick Heidfeld nu a fost sigur de locul 3 decît la linia de sosire, fiindcă Mark Webber a venit vijelios pe ultimele tururi, cu cauciucuri mai proaspete. “Schumi” s-a bătut din greu jumatate de cursă cu prietenul nostru Kamui Kobayashi, iar pe final a transpirat pentru locul 9 în luptă cu Paul Di Resta.


În al treilea rînd, a fost bine că maşinile mai rapide le-au putut depăşi pe cele mai lente din faţa lor. A fost un festival de depăşiri şi lupte “roată la roată”, unele datorate eleronului spate reglabil, altele măiestriei şi curajului. Cea mai frumoasă a fost bătălia dintre Webber şi Massa, cu cîteva tururi inainte de final. Dar şi cea dintre Kobayashi şi Schumacher, sau dintre Alonso şi Hamilton. Si multe altele.


Alt aspect pozitiv este că sînt din nou 4 echipe care se bat pentru podium, Renault luînd locul lui Mercedes de anul trecut.


Cert e că nu ne-am plictisit. Ceea ce e foarte bine, pentru o cursă pe asfalt uscat pe circuitul din Malaezia.


Ce nu ne-a placut? Reversul medaliei cu pneurile poate să aducă puţina confuzie pentru (tele)spectatorul neavizat. Au fost foarte multe intrări la standuri care au influenţat poziţia în cursă. Un alt minus au fost penalizările lui Hamilton şi Alonso, clasamentul final* nefiind acela de la linia de sosire. Juste sau nu, asemenea decizii ale comisarilor ar trebui să fie luate cu mai multa consistenţă şi mult mai rapid.


Nu mi-a mai plăcut faptul că nimeni nu poate să-l bată pe Vettel, deocamdata.


Ar mai fi de subliniat că Renault a venit din nou pe podium – cu Heidfeld de data aceasta – şi tot în urma unui Red Bull şi a unui McLaren. Mercedes a venit în sfîrşit în puncte, iar Schumacher l-a bătut pe Rosberg. Sauber a avut prin Kobayashi încă un rezultat excelent, de data asta necontestat. Paul Di Resta a obtinut un punct cu o maşină vizibil mai slabă decît a concurenţei directe. Williams a avut încă un weekend dezastruos, mult sub aşteptări. Hispania au reuşit să se califice pe grilă cu ambele maşini, dar ca şi Lotus şi Virgin, au avut un weekend foarte slab.


Iar comentariul de la TV n-a fost rău, deşi pe alocuri a fost confuz. La sfîrşitul săptămînii avem din nou cursă, Marele Premiu al Chinei de la Shanghai.


*Lewis Hamilton (McLaren) a fost penalizat pentru schimbarea de mai multe ori a trasei pe linia dreaptă pentru apărarea poziţiei, iar Fernando Alonso (Ferrari) pentru cauzarea unui accident care putea fi evitat. Ambilor li s-au adăugat 20 de secunde la timpul final, prin urmare Hamilton s-a clasat al 8-lea, dar Alonso a rămas pe locul 6.

Comentarii

comentarii

One thought on “De ce a fost frumoasă cursa de la Sepang”

Comments are closed.