Grand Prix Australia 23-25 martie – Avancronică Pirelli

  • Albert Park este un circuit stradal semi-permanent care nu este utilizat extensiv de-a lungul anului, astfel că pista este în mod special „verde” și alunecoasă la startul weekendului de Grand Prix.
  • În general este formată din linii drepte scurte și medii, și viraje de viteză scăzută și medie.
  • Tracțiunea este cheia în privința obținerii unei viteze bune la ieșirea din cele mai multe viraje și liniile drepte scurte.
  • Uzura și degradareasunt destul de reduse: cele mai multe mașini au orpit o singură dată anul trecut,  cea mai populară  strategie – utilizată de primii trei – fiind trecerea de pe ultrasoft pe soft. Compozițiile mai moi de anul acesta pot însemna diverse grade de uzură și degradare, și în consecință, mai multe opriri.
  • Există o șansă considerabilă de apariție a safetycar-ului: cursa din 2006 a avut patru astfel de apariții
  • Forțele laterale nu sunt în mod special ridicate: energia totală care apasă asupra pneurilor este de forță medie.
  • Timpul care se pierde la intrarea pe linia boxelor este de aproximativ 25s; nu există schimbpări majore la nivelul circuitului față de 2017.

 

MARIO ISOLA – ȘEFUL DIVIZIEI PIRELLI MOTORSPORT

Testele de la Barcelona au oferit deja o indicație clară asupra performanțelor din 2018 ale mașinilor și compozițiilor, și suntem conviși că vom vedea același lucru și în condițiile diferite din Australia. Exact cum vor fi aceste condiții rămâne de văzut: vremea din Melbourne în acest sezon poate varia de la ploaie la foarte cald. Din ceea ce am văzut până acum, compozițiile mai soft de anul acesta ar trebui să deschidă posibilitatea pentru strategii cu una sau două opriri, în contrast cu una singură preferată de majoritatea piloților anul trecut. Ca de obicei la primul grand prix al sezonului încâ mai sunt o serie de semne de întrebare, dar sperăm să vedem o cursă încântătoare în care strategia pneurilor să joace un rol important.

 

CE ESTE NOU?

 

  • Noul timp de start este la 16:10 (ora locală), toate cursele începând cu 10 minute după ora programată, cu scopul de a permite televiziunilor să-și adapteze programul.

 

  • Un „monopost” de Formula 1 cu două locuri va debuta în Australia. Acesta este construit pe o versiune îmbunătățită a modelului original Tyrrell din 1998 și va fi echipat cu pneuri Pirelli.

 

PRESIUNEA MINIMĂ DE START ÎN PNEURI (slick-uri) : 22.0 psi (față) | 19.5 psi (spate)

UNGHIUL DE CĂDERE:  -3.75° (față) -2.00° (spate)