Lewis Hamilton a castigat Marele Premiu al Republicii Singapore

Lewis Hamilton a exploatat la maximum strategia cu trei opriri si s-a impus pe circuitul stradal din Singapore. Pilotul de la Mercedes a preluat si conducerea in clasamentul general si are un avans de 3 puncte fata de colegul sau de echipa. Hamilton a inceput cu pneurile P Zero Rosu supersoft, a schimbat de doua ori pe aceeasi compozitie si a terminat cursa, dupa doua ore, cu pneurile P Zero Galben soft.

 Lewis Hamilton

Britanicul a fost implicat intr-o lupta stransa cu Sebastian Vettel, campionul mondial en-titre, care a terminat cursa pe locul secund, avand o strategie cu doua opriri, dupa ce a plecat de pe pozitia a patra a grilei. Vettel a inceput cu supersoft, a schimbat tot pe supersoft si apoi pe soft pentru finalul cursei. Daniel Ricciardo, colegul sau de la Red Bull Racing, a avut aceeasi strategie si a terminat pe trei, in fata lui Fernando Alonso (Ferrari).

 

Statistica de 100% sanse ca masina de siguranta sa fie scoasa pe circuit s-a pastrat in cursa de la Singapore, dupa incidentul dintre Sergio Perez si Adrian Sutil. Alonso si Jenson Button (McLaren) au profitat de ocazie pentru a trece de pe pneurile supersoft pe soft. Pilotii de la Red Bull si Williams au facut aceeasi mutare cu cateva tururi inainte de neutralizarea cursei si si-au schimbat strategia din mers.

 

Dupa reluarea cursei, Hamilton avea nevoie de un avans de peste 25 de secunde, pentru inca o oprire. Britanicul a intrat la boxe in turul 52 si a iesit in spatele lui Vettel pe care l-a depasit imediat si si-a asigurat astfel victoria in cea mai lunga cursa a sezonului.

 

Am vazut inca o cursa foarte intensa in care strategia schimbului de pneuri a jucat un rol crucial in deznodamantul final. In ultimele tururi, Hamilton a profitat de setul mai nou de pneuri soft si si-a asigurat prima pozitie in duelul cu Sebastian Vettel. Cu putin timp inainte, tot Hamilton a trebuit sa-si asigure un avans de aproape o jumatate de minut cu pneurile supersoft, ceea ce a si reusit aproape. A fost o cursa in care pilotii au avut strategii diferite, dar care s-a terminat cu un duel foarte strans pentru locurile din puncte”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.