Principala noutate pentru Marele Premiu al Spaniei este ultima evoluţie a pneurilor Pirelli PZero Argintii, cea mai dură compoziţie din gama de anvelope Pirelli furnizată echipelor de Formula 1.
Noul pneu PZero Argintiu are aceeaşi construcţie de bază ca şi predecesorul său, dar foloseşte o compoziţie nouă de cauciuc, mai rezistentă, care creşte numărul de kilometri parcurşi cu 10 până la 25%, în funcţie de numeroşi factori, precum suprafaţa circuitului, condiţiile meteorologice, setările maşinii şi, desigur, stilul de pilotaj. Pneurile PZero Argintii au fost concepute pentru a crea o diferenţă mai mare în comparaţie cu pneurile PZero Galbene (soft), care vor fi folosite, de asemenea, în acest weekend pe circuitul din Barcelona. Această combinaţie le oferă echipelor posibilitatea de a alege între multiple strategii de cursă, ceea ce va creşte automat şi spectacolul pe circuit.
CIRCUITUL
Punctul critic al circuitului Montmelo, lung de 4,655 kilometri, este virajul 3, un viraj lung, de dreapta, celebru pentru faptul că solicită foarte tare atât pneurile faţă, cât şi pneurile spate. Combinaţia dintre puterea oferită de KERS şi de cei 830 CP ai motorului, încarcă foarte mult pneurile. În acest viraj forţele laterale care apasă asupra monopostului ajung la 3,9 G.
În partea de mijloc a circuitului, piloţii ating viteze de peste 280 km/h în treapta a şasea a cutiei de viteze, după care frânează violent pentru abordarea unui alt viraj foarte cunoscut: Campsa.
Piloţii se folosesc de vibratoare pentru a trece prin acest viraj, ceea ce înseamnă o încărcătură verticală de 800 kg pentru pneuri. Ieşirea din viraj peste vibratoare, produce vibraţii intense care sunt absorbite de carcasa anvelopei. Anvelopele filtreaza şi reduc aceste vibraţii care sunt apoi transferate asupra saşiului monopostului de Formula 1, subliniind rolul crucial pe care acestea îl au în sistemul de suspensii al maşinii.
Pe zona de frânare pentru La Caixa, pneurile PZero sunt supuse unei decelerări longitudinale de 4,85 G. Apoi o forţă laterală de 1,8 G împinge maşina în exteriorul virajului, solicitând pneul dreapta faţă până pe ultimii metri ai virajului.
În contrast, ultima şicană este partea cea mai lenta a circuitului. Cu o foarte mică forţă de apăsare, anvelopele sunt singura sursa de aderenţă mecanică. Pentru a obţine cea mai buna tracţiune, anvelopele trebuie să poată transmite eficient la sol întreaga putere a motorului, pe parcursul accelerării spre 300 km/h în treapta a 7-a pe linia start-sosire: cea mai rapidă parte a circuitului.
FORMULA 1 ŞI ANVELOPELE DE SERIE
Cele 50.000 de anvelope pentru Formula 1 produse în acest an reprezintă doar o mică parte din milioanele de anvelope produse de Pirelli pe parcursul unui an de zile. Unul din ultimele modele, Pirelli P1, a fost conceput pentru a echipa modele din clasa mica şi medie, punând un accent major pe tehnologia verde.
Pneurile P1 au o durată de viaţă între 50.000 – 60.000 kilometri – de aproximativ 600 de ori mai mult decât un pneu din Formula 1 şi oferă, în plus, o reducere cu 30% a zgomotului de rulare, faţă de predecesorul său, precum şi o îmbunătăţire cu 25% a rezistenţei la rulare. La fel ca orice tip de anvelope produs de Pirelli, versiunea PZero Argintie a fost concepută să ofere performanţă în condiţii specifice.
Pirelli este liderul mondial în segmentul de anvelope Ultra High Performance pentru maşini de serie, ceea ce subliniază încă o dată motivul implicării în Campionatul Mondial de Formula 1. Denumirea PZero, folosită în Formula 1, provine de fapt de la gama Pirelli Ultra High Performance pentru maşini de serie. PZero Corsa System este, în esenţă, o anvelopă de circuit pentru maşinile sport, în timp ce PZero este gama Pirelli dedicată celor mai prestigioase şi puternice maşini din lume.
Pneurile PZero Rosso asigură combinaţia optimă între confort şi performanţa, iar pneurile PZero Nero sunt potrivite unei game diverse de maşini tunate şi supercar-uri.
Paul Hembery directorul Pirelli motorsport declara: „Noua anvelopă PZero Argintie este o evoluţie a versiunii hard folosite în primele curse şi care rezistă mai mult cu aproximativ cinci tururi, mărind astfel diferenţele dintre compoziţiile hard şi soft. Aceasta este, cu siguranţă, versiunea finală a compoziţiei dure pentru acest sezon şi sper că va furniza rezultatele pe care le aşteptăm încă din Marele Premiu al Spaniei. Noul tip de pneu a fost supus unor teste numeroase şi am încredere că va contribui decisiv la spectacolul din acest sfârşit de săptămână, mai ales în ceea ce priveşte strategiile potenţiale pentru fiecare echipă.”