Pneurile si echipele resimt caldura din Malaezia

Pirelli şi toate echipele implicate în Formula 1 au fost supuse unor solicitări extreme: temperaturi ale asfaltului care au depăşit 51 de grade Celsius şi o temperatură ambientală de 37 grade Celsius.

 

Red Bull Racing a continuat la fel ca în Australia, Mark Webber fiind cel mai rapid în sesiunea de dimineaţă. Timpul său, de 1m:37,651 secunde, a fost cu o secundă şi jumătate mai bun decât al următorului clasat. După amiaza, Webber a fost din nou cel mai rapid, cu timpul de 1m:36,876 secunde, de data aceasta cu doar 5 miimi de secundă mai rapid decât Jenson Button pe McLaren.

 

În total, piloţii au parcurs 1.255 de tururi în cele două sesiuni de antrenamente libere, monoposturile fiind echipate cu cele două seturi de pneuri de compoziţie hard (nominalizate ca prima opţiune) şi cu un set de pneuri de compoziţie soft (nominalizate ca a doua opţiune). În plus faţă de numărul de pneuri alocate în mod normal, fiecare pilot a mai avut la dispoziţie două seturi de anvelope experimentale de compoziţie hard, concepute să fie mai performante pe durata lor de viaţă.

 

24 de piloţi au participat la antrenamentele libere, trei dintre ei fiind piloţi de rezervă care nu vor lua startul în cursa de duminică, şi au oferit informaţii valoroase referitoare la caracteristicile acestui nou tip de anvelope. Aceste informaţii vor fi analizate de inginerii de la Pirelli în vederea dezvoltării unui nou produs care va fi folosit în viitor.

 

Chiar dacă, la fel ca în Australia, calificările şi cursa sunt programate după amiaza târziu, primele două sesiuni de antrenamente libere din Malaezia au fost programate la orele obişnuite: 10:00-11:30 dimineaţa şi 14:00-15:30 după amiaza.

În timpul sesiunii de dimineaţă, majoritatea echipelor a folosit ambele versiuni de pneuri hard puse la dispoziţie de Pirelli. Webber a stabilit cel mai bun timp în sesiunea de dimineaţă, folosind versiunea standard a pneurilor hard, care se evidenţiază prin logo-ul Pirelli scris cu argintiu. Pastor Maldonado, pilotul echipei Williams, a parcurs cele mai multe tururi cu acest tip de pneuri, 19 în total, şi a stabilit al cincilea timp al sesiunii.

 

A doua sesiune de antrenamente libere s-a desfăşurat pe o caldură şi mai mare. Webber a început pe versiunea hard a anvelopelor Pirelli, după care a trecut pe cea soft, stabilind cel mai bun timp. Aceeaşi strategie a fost adoptată de cei mai mulţi dintre piloţi, fiecare încercând să scoată maximum din singurul set de anvelope soft avut la dispoziţie, mai ales că pe circuit începuse să se depună din ce în ce mai mult cauciuc.

 

În general, versiunea soft s-a dovedit a fi mai rapidă cu 1,2 secunde pe tur decât versiunea hard. Timpul operaţional al acestui tip de pneuri este între 8 şi 10 tururi.

 

Pentru a fi şi mai uşor de distins, versiunea soft a pneurilor nominalizate pentru Malaezia şi China, însemnate cu logo-ul Pirelli pe galben, are un marcaj suplimentar: o bandă aurie a fost trasată pe circumferinţa anvelopei, ceea ce, cu siguranţă, o va face mai recognoscibilă în transmisiunile TV. O schimbare a marcajelor, menită să ofere culorilor o şi mai bună vizibilitate, se va face pentru Marele Premiu al Turciei, programat în luna mai, atunci când Formula 1 va ajunge în Europa.

 

Toata lumea s-a confruntat cu condiţii extrem de dure în prima zi aici, în Malaezia. Din fericire, pneurile noastre s-au comportat excelent până acum, dar cele mai mari provocări ne aşteaptă de acum încolo, pentru că urmează  calificările şi, desigur, cursa. Astăzi, piloţii au testat o evoluţie a pneurilor hard, iar feedback-ul lor a fost unul favorabil. În acelaşi timp, trebuie să fim foarte atenţi pentru a nu sfârşi prin a produce pneuri mult prea rezistente. Ţinând cont de cât de dificile au fost condiţiile de astăzi, suntem multumiţi de modul în care s-au desfăşurat lucrurile şi ne aşteptăm la o strategie cu trei opriri la boxe. Sâmbătă vom vedea câteva decizii tactice foarte interesante care vor influenţa desfăşurarea cursei de duminică, atunci când vom avea parte, fără îndoială, o cursă spectaculoasă”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CHESTIUNEA ZILEI DE LA PIRELLI

 

Pneul experimental adus de Pirelli la Sepang a fost dezvoltat în timpul testelor de săptămâna trecută de la Istanbul, ultimele pentru Pedro de la Rosa ca pilot de teste pentru Pirelli. Compania italiană are un program paralel de teste faţă de cursele din calendarul competiţional, ţinând cont că acesta este primul sezon în Formula 1. Brazilianul Lucas di Grassi va prelua rolul de pilot de teste la următoarea sesiune, programată în luna mai la Barcelona.

 

Sâmbătă, pe circuitul de la Sepang, echipele mai au la dispoziţie încă o sesiune de antrenamente libere, între orele 13:00-14:00, după care urmează calificările între orele 16:00-17:00. Anul trecut, Mark Webber (Red Bull) a plecat din pole position, cu timpul de 1m:48,210s stabilit în sesiunea a doua de calificare. Recordul pe un tur de circuit, 1m:34,223 secunde, îi aparţine încă din 2004 lui Juan Pablo Montoya (Williams).