Monopostul Force India VJM07 a fost cel mai rapid, stabilind timpul de referinta la 1:35.290. “Era necesara o zi buna pentru a incepe saptamana intr-un mod corect, iar azi am avut-o. Am reusit sa parcurgem un numar foarte mare de tururi, sa incercam diferite compozitii si mapari. Maine este ultima mea zi la volanul monopostului si sper sa am o zi la fel de buna precum cea de azi pentru a fi in forma pentru Melbourne”, a declarat Sergio Perez la finalul zilei.
Cel de-al doilea cel mai rapid pilot al zilei a fost finlandezul Valtteri Bottas. Acesta a testat pe parcursul zilei diferite setari si componente aerodinamice, dar si o simulare de cursa. Finlandezul a parcurs un total de 128 de tururi, cea mai lunga distanta a zilei.
Kimi Raikkonen a fost cu 1.142 secunde mai lent decat mexicanul de la Force India, terminand prima zi cu cel de-al treilea timp. Monopostul Ferrari nu a fost lipsit de probleme tehnice, acestea cauzand inclusiv finalul prematur al zilei.
Nico Rosberg pentru Mercedes si Adrian Sutil pentru Sauber au parcurs aceeasi distanta, 89 de tururi. Tanarul Magnussen da speranta celor de la McLaren printr-o zi fara probleme la volanul monopostului MP4-29 in care, precum toate echipele motorizate de Mercedes, au facut simulari de cursa.
Echipele motorizate de Renault au intampinat si aici probleme. Daniel Ricciardo a parcurs doar 32 de tururi pana cand vechea problema, ce a supraincalzirii motorului, a revenit. Echipa Lotus, la randul ei, a avut probleme cu noua configuratie a evacuarii, probleme care au determinat echipa sa revina la configuratia initiala.
Caterham incheie clasamentul zilei, pe cand Marussia este a 8-a cea mai rapida echipa a zilei, completand 44 de tururi pana la finalul zilei.
Ca urmare a colaborarii dintre Pirelli si FIA, pentru a asigura o monitorizare mai buna a uzurii pneurilor, compania italiana a dezvoltat o eticheta speciala care a fost lipita pe fiecare anvelopa la testele din Bahrain. Aceasta eticheta citeste temperatura maxima atinsa de anvelopa atunci cand acestea sunt pre-incalzite in husele speciale inaintea iesirii pe circuit.
Temperatura maxima, prescrisa de Pirelli, nu trebuie sa depaseasca in niciun caz 110°C inainte ca anvelopele sa intre in contact cu asfaltul. Oficialii FIA se vor asigura ca aceasta limita va fi respectata, dar si ca echipele vor tine cont de presiunea minima si de unghiurile maxime de cadere recomandate la iesirea de la boxe.
POS | DRIVER | TEAM | BEST TIME | BEST / TOTAL LAPS |
---|---|---|---|---|
1 | S Perez | Sahara Force India | 1:35.290 | 34 / 105 |
2 | V Bottas | Williams | 1:36.184 | 113 / 128 |
3 | K Raikkonen | Scuderia Ferrari | 1:36.432 | 43 / 54 |
4 | N Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 1:36.624 | 55 / 89 |
5 | A Sutil | Sauber F1 Team | 1:37.700 | 41 / 89 |
6 | K Magnussen | McLaren Mercedes | 1:37.825 | 13 / 109 |
7 | D Ricciardo | Infiniti Red Bull | 1:37.908 | 19 / 39 |
8 | M Chilton | Marussia | 1:38.610 | 23 / 44 |
9 | D Kvyat | Toro Rosso | 1:39.242 | 10 / 55 |
10 | P Maldonado | Lotus | 1:40.599 | 24 / 31 |
11 | K Kobayashi | Caterham F1 Team | 1:42.285 | 11 / 19 |