Vettel castiga in premiera cursa din Monaco

Strategia schimbarii pneurilor a jucat un rol crucial in Marele Premiu al Principatului Monaco in duelul dintre Sebastian Vettel (Red Bull Racing), Fernando Alonso (Ferrari) si Jenson Button (McLaren). Cu 15 tururi inainte de final, cei trei erau despartiti de doar o secunda. Ritmul impus de plutonul fruntas a fost incredibil, diferenta fata de urmatorul clasat fiind de aproape un minut.

Pilotii din top trei au ales strategii complet diferite pentru aceasta cursa. Vettel a oprit o singura data, schimband pneurile PZero Rosii (supersoft) cu PZero Galbene (soft) in turul 16. Pilotul german a mers apoi 56 de tururi cu pneurile de compozitie soft. Alonso a ales o strategie cu doua opriri la boxe. Spaniolul a plecat cu pneurile de compozitie supersoft, dupa care a schimbat de doua ori cu pneuri de compozitie soft.  Ultima oprire a pilotului de la Ferrari a fost in turul 34. In acelasi timp, Button a ales o strategie cu trei opriri la boxe. Chiar daca primii trei clasati au avut strategii diferite, la final, diferentele au fost extrem de mici intr-o cursa in care s-a consemnat si debutul pneurilor de compozitie supersoft.

 

Cu 10 tururi inainte de final, intre pilotii din plutonul fruntas compus din Vettel, Alonso si Button se dadea o lupta stransa pentru victorie. Cursa a fost neutralizata din cauza unui accident dupa care, cu sase tururi inainte de final, cursa a fost oprita. Conform regulamentului echipele au voie sa lucreze la masini in aceasta perioada, iar pilotii au decis sa schimbe pneurile pentru sprintul final.

 

Primii trei au ales pneurile Pirelli PZero Rosii (supersoft) pentru ultimele tururi. Marele Premiu al Principatului Monaco s-a terminat cu victoria lui Sebastian Vettel, acesta fiind primul succes al germanului pe circuitul stradal. Aceasta a fost si prima victorie pentru Pirelli la Monaco, dupa cea obtinuta de Juan Manuel Fangio si Maserati in 1957.

 

Am fost privilegiati sa vedem una dintre cele mai stranse lupte pentru victorie de aici de la Monaco, cea mai celebra cursa a anului. Pilotii din top trei au folosit strategii complet diferite dar care au dat rezultate similare, ceea ce este exact ceea ce ne-am propus la inceputul sezonului. Sunt multumit ca strategia schimbarii pneurilor joaca un rol atat de important si ca a contribuit la dueluri fascinante pe circuit. Cu siguranta oricare dintre cei trei piloti de pe podium ar fi meritat sa castige aici. Sunt sigur ca daca nu s-ar fi oprit cursa, lupta dintre ei ar fi continuat pana pe ultimii metri. A fost interesanta si evolutia unor piloti precum Kobayashi, Sutil, Buemi si Barrichello care au terminat in puncte. Cu cel mai bun timp in califcari si cu unii piloti care au mers peste 50 de tururi in cursa cu pneurile PZero Galbene (Versiunea soft), Pirelli a demonstrat ca pneurile puse la dispozitia echipelor de Formula 1 sunt performante si adaptabile”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

  

REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL PRINCIPATULUI MONACO:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Principatului Monaco. Pirelli a nominalizat, in premiera, pneurile de compozitie super soft ca optiune secundara, in trimp ce pneurile de compozitie soft au fost optiunea principala.

 

Vettel:              SSU                 SN (16)            SSU (72)                                                         1

Alonso:            SSU                 SN (17)            SN (34)            SSU (72)                              2

Button:             SSU                 SSU (15)          SSU (33)          SN (48)            SN (72)     3

Webber:           SSU                 SN (16)            SU (55)            SSU (72)                              2

Kobayashi:       SN                    SSN (34)          SSU (72)                                                       1

Hamilton:         SN                    SSU (22)          DT (43)         SN (49)            SSU (72)    3

Sutil:                   SN                    SSU (34)          SSU (68)                                                        2

Heidfeld:           SN                    SSN (33)          SSU (69)          SSU (72)                             2

Barrichello:     SSN                 SN (32)            SSU (68)          SSU (72)                              2

Buemi:               SN                    SN (33)            SSU (62)          SSU (72)                             2

Rosberg:           SSU                 SN (15)            SN (33)            SSU (53)          SSU (72)   3

Di Resta:           SSU                 SSU (20)          DT (27)            SN (32)            SSU (72)   3

Trulli:                SSN                 SSU (24)          SN (46)            SSU (72)                               2

Kovalainen:      SSN                 SN (19)            SN (52)            SSU (72)                              2

D’Ambrosio:     SN                    SSN (33)          SN (63)            SN (72)                              2

Liuzzi:                  SN                    SSN (32)          SSN (72)                                                       1

Karthikeyan:    SSN                 SN (25)            SSN (33)          SN (72)                            2

Maldonado:      SSU                 SN (25)            SSU (54)          SN (72)                            2

Petrov:               SSN                 SN (28)                                                                                     1 NC

Alguersuari:     SN                    SN (29)            SSN (56)                                                     2 NC

Massa:                 SSU                 SN (26)                                                                                    1 NC

Schumacher:   SSU                 SSU (12)                                                                                   1 NC

Glock:                 SSN                 SN (22)                                                                                     1 NC

 

Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.

S = pneuri de compozitie soft

SS = pneuri de compozitie super soft

N = pneuri noi

U = pneuri folosite

DT = Drive through – trecere pe la boxe in urma unei penalizari

NC = Not classified – nu s-a clasat

 

Pe ultima coloana este specificat numarul total de opriri. Cu caractere Italice sunt marcate schimburile de pneuri efectuate in timpul in care cursa a fost oprita. Acestea nu au fost adunate la suma totala a opririlor la boxe.