6 din 6 pentru Sebastien Loeb in Argentina


Sincer sa fiu nici nu stiu cum sa incep, un raliu incredibil de nebun si frumos in Argentina si cu toate ca nu mai aveam nevoie de confirmari, Loeb ne-a aratat de ce este cel mai bun pilot din WRC. Dupa ce in prima zi a incasat o penalizare de 1 min pentru o intrare in avans in punctul de control orar, sansele campionului en-titre la victorie in Argentina pareau spulberate, el insusi declarand ca daca nu ii va fi ridicata sanctiunea sansele la victorie sunt reduse.

 

Sfarsitul primei zile a raliului ne-a adus in postura de lider pe pilotul finlandez de la Ford Jari-Matti Latvala, care avea insa sa piarda sefia clasamentului provizoriu la jumatatea zilei a doua, zi care avea sa il aduca in prim plan pe mai tanarul Sebastien din cadrul echipei Citroen. Intrat in cea de-a treia zi a raliului cu un avans de 43s in fata lui Hirvonen, victoria in Argentina parea a fi asigurata pentru Ogier. Insa proba speciala maraton “Ascochinga 1” in lungime de 48.21km avea sa ne arate de ce raliul Argentinei este atat de greu de castigat. Ogier avea sa ii cada victima principala acestei speciale, francezul rostogolind masina intr-un viraj pe care l-a taiat prea mult ecartul fata de urmatorul clasat injumatatindu-se fata de cel de la inceputul zilei. Loeb a castigat PS16 cu un ecart de 5 secunde fata de al doilea clasat P. Solberg si astfel a inceput lupta de recuperare a secundelor fata de Ogier.

 

Cu mari probleme la aerodinamica masinii si fara servo-directie era clar ca Ogier va pierde timp insa nimeni nu stia cat si se punea problema daca va putea sa isi mentina pozitia de lider pana la sfarsitul raliului cu toate ca cele trei speciale  ramase aveau aproximativ 3km fiecare.

 

Inainte de ultima speciala, care a reprezentat totodata si Power Stage-ul raliului, Loeb se afla la doar 3,3s in spatele lui Ogier si la doar 2,4s in fata lui Hirvonen astfel ca orice se putea intampla, oricare din cei trei putand fi castigatorul raliului. Cel mai bun timp in Power Stage a fost obtinut de ghinionistul sezonului, am putea spune pana in prezent, Petter Solberg care a obtinut astfel inca 3 puncte pe langa cele 15 acordate pentru locul al patrulea de la finalul raliului.  Ogier asa cum era de asteptat, a pierdut inca 11s pe ultima proba si totodata raliul precum si locul 2, multumindu-se cu ultima treapta a podiumului. Hirvonen a obtinut acelasi timp in Power Stage cu Loeb si a trebuit sa se multumeasca cu locul secund.

 

Cam ce ar fi de spus despre Loeb acum?! Septuplu campion mondial, Loeb ne-a aratat inca odata ca el mai are o viteza in plus la masina fata de restul colegilor sai din WRC, a reusit sa castige din nou raliul Argentinei ramanand astfel singurul pilot care a castigat pana prezent toate cele 6 editii ale raliului Argentinei desfasurate pe continentul sud american si incluse in calendarul WRC incepand cu anul 2005. 6 victorii consecutive din cele 6 editii ale raliului Argentinei sunt trecute in contul lui Sebastien Loeb.

 

Daca toate raliurile urmatoare vor arata precum cel din Argentina si precum cel din Iordania cu siguranta viitorul WRC nu va duce lipsa de fani.

Comentarii

comentarii