Publicitate

Jan Kopecky a reusit prima sa victorie din sezonul 2010 in Intercontinental Rally Challenge, dupa un raliu plin de surprize in Insulele Canare.

Kopecky a reusit sa preia conducerea raliului, dupa ce Meeke a suferit o pana vineri, pe penultima proba speciala, pilotul echipei Skoda aflandu-se totodata sub presiunea coechipierului sau Juho Hanninen, care s-a clasat pe pozitia secunda la doar 9,1 secunde in spatele sau.

Kopecky, reuseste prin aceasta victorie sa urce pe pozitia secunda avand acelasi numar de puncte ca si Guy Wilks in clasamentul general, fiind la 7 puncte in spatele lui Hanninen. Campionul IRC, Kris Meeke a cazut de pe prima pozitie pana pe locul al 6-lea dupa ce o pana l-a facut sa piarda timp pretios. Meeke a fortat revenirea pe un loc fruntas, reusind la sfarsitul Raliului Insulelor Canare o clasare pe locul al 4-lea cu al sau Peugeot 207.

Find cel mai rapid pe 4 probe speciale, Kopecky a afirmat ca nu ar fi reusit sa-l ajunga pe Meeke daca acesta n-ar fi facut pana, ritmul nord irlandezului fiind foarte alert. Kopecky a avut o singura problema pe prima bucla de sambata, cand frana de mana a masinii a devenit nefunctionala. Chiar si cu aceasta problema pilotul echipei Skoda a reusit un weekend perfect.

Hanninen, care se simte mult mai bine pe macadam,  a impresionat si pe probele speciale pe asfalt, mentinand un ritm constant in fata lui Kopecky, care este considerat un specialist pe aceasta suprafata. Al patrulea podium pentru Hanninen in sezonul 2010, i-a adus pilotului echipei Skoda un avans de inca 2 puncte in clasamentul general. Finlandezul a afirmat ca a uzat prea repede pneurile in ziua de vineri, astfel incat a fost nevoit sa conduca mai prudent in ziua a doua pentru a nu intimpina o problema.

Guy Wilks a continuat evolutia buna de la inceputul sezonului 2010, reusind un loc 3 pe podiumul din Insulele Canare. Totusi, acesta a intalnit o problema la franele masinii sale si o problema la racirea Skodei Fabia S2000, britanicul gasind cu greu o setare adecvata care sa-l multumeasca. Acesta a afirmat ca a gasit setarea potrivita pentru masina sa, la sfarsitul raliului, cand deja cartile erau jucate.

Bruno Magalhaes s-a aflat in cursa pentru locul al 4-lea , reusind sa fie in spatele lui Meeke pe ultima proba speciala, dar o problema la axul cu came precum si o uzura serioasa a pneurilor, l-au determinat sa reduca ritmul.

Meeke dupa ce a a reusit sa castige 9 probe speciale obtinand un avans de 17,9 secunde, a fost urmarit de ghinion, un surub cazut din bratul suspensiei a cauzat o pana pe partea dreapta a masinii.

Dupa ce a suferit o pana in aceleasi circumstante ca si Meeke, Thiery Neuville se indrepta spre un loc 7, care i-ar fi adus primele puncte in IRC pentru echipa Peugeot Belgium-Luxembourg. Totusi o piatra avea sa afecteze suspensia fata a Peugeot-ului 207 si sansa pilotului la primele puncte in Intercontinental Rally Challenge.

Ghinionul lui Neuville, l-a propulsat pe locul al 7-lea pe Ruben Gracia, in spatele lui Alberto Hevia, ocupand astfel prima pozitie la Grupa N.

Sergio Vallejo a inceput a doua zi pe pozitia a 7-a la general, dar servodirectia masinii sale, Ford Fiesta S2000, cedand, avand ca rezultat retrogradarea cu o pozitie, dar la o distanta considerabila de ocupantul locului 9, Jose Barrios.

Franz Wittmann a fost al zecelea, cand pe sfarsitul probei speciale 11, a lovit o piatra, care a produs o pana masini sale, Peugeot 207.

Dani Oliviera s-a confruntat si el cu probleme, motorul masinii sale cedand dupa ce se afla pe pozitia a 11-a.

Yeray Lemes a castigat cupa 2WD in IRC, la o diferenta de 2 minute cu Ford Fiesta R2, in fata pilotului Enrique Cruz.

FOTO:  rallyislascanarias.com

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro