WRC Raliul Japoniei – final ziua 2 : Hirvonen se apropie de locul 1

Partea secunda a zilei de astazi a fost dominata de catre pilotii Ford, Jari Mati Latvala impartindu-si victoriile cu Miko Hirvonen . La finalul zilei proba superspeciala de pe stadionul din Sapporo a fost din nou parcursa de doua ori, fiind castigata la prima trecere de Sebastien Loeb , in cea de a doua impunandu-se Peter Solberg, care reuseste sa ramana la conducerea clasamentului general provizoriu , avansul sau fata de locul doi ( ocupat de Hirvonen) reducandu-se la 9,4 secunde .

Ultimul loc pe podiumul zilei este ocupat de Seb 2.0, Ogier, care a avut de-a lungul zilei un parcurs constant, scopul sau declarat fiind sa ajunga la finalul raliului pentru a mari avantajul Citroen in clasamentul Constructorilor. In spatele lui la doar 1 secunda se afla Jari Mati Latvala ( BP Ford) care si-a calculat foarte bine ecartul, stiut fiind faptul ca maine ordinea de start va fi cea din clasamentul de la finalul zilei de azi .

O evolutie buna a avut-o si Dani Sordo pana pe PS6, proba pe care a acuzat probleme la transmisia masinii sale, Citroen C4 WRC . Dupa aceasta proba, el a cazut trei pozitii in clasament, fiind depasit de ambii piloti Ford. Cea mai neplacuta supriza a zilei vine din partea sextuplului campion mondial Sebastien Loeb , care termina probele de azi doar pe pozitia a 6-a , la un ecart de aproape un minut de locul 1 ocupat de Peter Solberg .

De mentionat ar mai fi iesirea violenta in decor pe prima proba speciala a zilei a lui Khalid Al Qassimi ( Ford Focus WRC) care se afla la al doilea abandon similar dupa cel din Raliul Finlandei din acest an . Desi Khalid si copilotul sau nu au suferit rani, masina este distrusa total, astfel incat maine nu vor putea continua conform regulamentului Super Rally .

Clasament dupa Ps 10 :

Loc Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 11 P. SOLBERG 1:13:31.2 0.0 0.0
2. 3 M. HIRVONEN 1:13:40.6 +9.4 +9.4
3. 2 S. OGIER 1:13:52.5 +11.9 +21.3
4. 4 J. LATVALA 1:13:53.6 +1.1 +22.4
5. 7 D. SORDO 1:14:07.7 +14.1 +36.5
6. 1 S. LOEB 1:14:25.7 +18.0 +54.5
7. 6 H. SOLBERG 1:14:53.4 +27.7 +1:22.2
8. 5 M. WILSON 1:16:48.1 +1:54.7 +3:16.9
9. 9 F. VILLAGRA 1:17:17.7 +29.6 +3:46.5
10. 8 K. RAIKKONEN 1:17:34.3 +16.6 +4:03.1

Program sambata :

PS11 Nikara Short 1 17.68 km 10:28
PS12 Kamuycep 1 33.76 km 11:26
PS13 Kina 1 9.55 km 12:22
SERVICE PARK
PS14 Nikara Short 2 17.68 km 15:09
PS15 Kamuycep 2 33.76 km 16:07
PS16 Kina 2 9.55 km 17:03
PS17 Sapporo 5 1.57 km 18:33
PS18 Sapporo 6 1.57 km 18:45

*Japonia este inaintea Romaniei cu 6 ore

GTT Drift Series a 5-a etapa a Campionatului National de Drift

Clubul sportiv GTT Racing impreuna cu Federatia Romana de Drift

si cu sprijinul King of Europe

organizeaza

GTT Drift Series

a 5-a etapa a Campionatului National de Drift.

Driftul, ca ramura a sportului cu motor, reprezinta un fenomen relativ nou pentru Romania dar care a prins amploare si s-a dezvoltat intr-un ritm alert, atragand mii de entuziasti la fiecare eveniment. Driftingul reprezinta tehnica de a derapa controlat. Etapele de drift se desfasoara pe un circuit special amenajat, cu automobile pregatite strict pentru aceasta disciplina,  iar pilotii au rolul de a aborda virajele în derapaj si de a mentine controlul automobilelor la viteze cat mai mari.

O etapa este compusa din sesiunea de calificari, in care pilotul evolueaza individual pe pista in incercarea de a impresiona juriul cu o evolutie cat mai spectaculoasa, si din concursul propriu-zis, in care se formeaza perechi dintre cei calificati si se evolueaza in paralel. Etapele de drift sunt asezonate cu diverse activitati pentru numerosul public prezent. Se premiaza frumusetea in concursuri de miss, se premiaza pasiunea cu ture de circuit alaturi de pilotii favoriti, se incinge atmosfera prin concerte.

Per total, driftul reprezintă acea ramură a sportului cu motor în care primează spectacolul. Driftul reprezintă control, precizie, viteză, determinare. Reprezintă mii de fani in extaz, sute de cauciucuri uzate şi fum. Reprezintă zgomot şi delir. Reprezintă prietenii, reprezintă orgolii. Însă toate promovează arta de a controla volanul și de a respecta normele sportive și de siguranţă. Mesajul către public nu este doar spectacolul, ci și responsabilitatea de care dau dovadă piloţii și federaţia sub egida căreia sunt organizaţi.

GTT Drift Series

DATA DESFĂŞURĂRII: 18-19 septembrie 2010

LOCAŢIE: Poiana Braşov, Parcarea mare

TRAFIC VIZITATORI: interval 10.000-15.000 persoane/zi

“GTT Drift Series” se bucură de sprijinul “King of Europe” pentru Etapa cu numărul 5, care vine să confi rme dorinţa şi entuziasmul sportivilor dar şi a spectatorilor pentru drift, un sport nou în România, dar plin de spectaculozitate .

“King of Europe” este cel mai mare organizator de concursuri de drift din Europa, cu etape in ţări ca Serbia, Ungaria,Slovacia, Grecia, Spania. Prin intermediul Federaţiei Române de Drift, “King of Europe” a organizat şi o etapă de campionat european în România. “King of Europe” a fost fondat în 2005 şi până în prezent a organizat 53 de competiţii in 19 ţări europene, la care se adaugă şi două expoziţii în Dubai 2007 şi Moscova 2008.În 2010 nu mai puţin de 93 de sportivi din 18 ţări diferite au participat la competiţiile de drift organizate de “King of Europe”.

“GTT Drift Series” va benefi cia de arbitrii din partea clubului sportiv Autocrono.

SECURITATEA va fi asigurată cu stricteţe de Silnef Security, prin intermediul a 20 de agenţi de pază foarte bine nstruiţi pentru acest eveniment. Publicul spectator va fi  în deplină siguranţă, într-un spaţiu bine delimitat prin intermediul gardurilor de tip jandarmerie.

PROGRAM

Sâmbata 18 septembrie

08:00  – 11:00   Brifing + antrenamente libere

11:30  – 13:30  Taxi Drift

14:00  – 16:00  Calificari

16:00  – 18:00  Miss Drift

18:00  – 18:30  Afisarea rezultatelor

19:00  – 21:00  Antrenamente libere

22:00  – After Drift Party

– Concert Conexiuni + spectacol lumini si laser

Duminica 19 septembrie

08:00  – 11:00   Brifing + antrenamente libere

11:30  – 13:30  Taxi Drift

14:30  – 17:00  Concurs Gtt Drift Series

18:00  – 18:30  Premiere Miss Drift

18:30  – 19:00  Premiere Gtt Drift Series

19:00  – After Drift Party

– Concert Conexiuni + spectacol lumini si laser

Campionatul National de Karting – etapa 1 Arad : Spectacolul in imagini video

Desfasurata la finele saptamanii trecute, la Arad, prima etapa a Campionatului National de Karting Dunlop 2010 s-a bucurat de o participare numeroasa, 60 de concurenti fiind inscrisi pe listele de start la clasele constituite. Mansele de calificare, prefinale si finale au oferit un spectacol de tinuta, marturie stand si imaginile surprinse la acest eveniment, pe care le puteti viziona la:

Campionatul National de Karting Dunlop 2010 continua conform calendarului competitional al FRAS cu inca doua etape organizate la Bucuresti in perioada 24-26 septembrie si 15-17 octombrie. Federatia si organizatorii au anuntat ca pentru obtinerea titlului de Campion National in cadrul CNK Dunlop 2010 participarea la toate cele 3 etape este esentiala.

WRC Raliul Japoniei : Peter Solberg conduce dupa Ps5

Pentru prima zi adevarata a Raliului Japoniei ( ieri s-au desfasurat doar cele doua parcurgeri ale Superspecialei Sapporo) sunt programate 8 probe speciale ( la finalul zilei doua dintre acestea fiind aceleasi ca aseara) . La jumatatea zilei ( Japonia este cu 6 ore inaintea Romaniei) norvegianul Peter Solberg s-a instalat la conducerea clasamentului general provizoriu. ” A fost o dimineata buna” a spus Peter. ” Probele sunt foarte rapide , dar si eu pot merge si mai tare. Sunt multumit pana in prezent . Cand te aflii la startul probei uiti de probleme ” . ( nr. Peter este racit si evolueaza cu temperatura).

Liderul la zi in WRC , Sebastien Loeb se afla doar pe locul 6 la o distanta de 36,6 secunde de norvegian . ” Nu mi-am putut gasi ritmul in aceasta dimineata” a declarat Loeb dupa prima speciala a zilei . “Am incercat sa fortez dar nu a functionat . Poate este de vina suprafata de rulare sau poate sunt eu , fiind nevoit sa curat trasele ” . Timpul lui Sebastien Loeb s-a imbunatatit pe urmatoarele doua speciale, dar datorita pozitiei la start el a fost nevoit sa sa “mature” traseul pentru cei din urma sa.

Daca probele speciale cu nr.3 si 4 ( cele mai lungi ale zilei ce vor fi parcurse din nou dupa parcul de service de la jumatatea zilei) scratch-ul a fost semnat de Peter Solberg, fratele acestuia , Hening , a castigat Ps5 ( 3,55 km) .

Clasament general provizoriu dupa Ps5 :

Loc Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 11 P. SOLBERG 36:56.1 0.0 0.0
2. 2 S. OGIER 37:06.4 +10.3 +10.3
3. 7 D. SORDO 37:08.6 +2.2 +12.5
4. 3 M. HIRVONEN 37:09.5 +0.9 +13.4
5. 4 J. LATVALA 37:16.4 +6.9 +20.3
6. 1 S. LOEB 37:32.7 +16.3 +36.6
7. 6 H. SOLBERG 37:40.0 +7.3 +43.9
8. 5 M. WILSON 38:22.0 +42.0 +1:25.9
9. 9 F. VILLAGRA 38:49.7 +27.7 +1:53.6
10. 8 K. RAIKKONEN 39:07.5 +17.8 +2:11.4

Noul MINI Countryman WRC a incheiat cu success sesiunea de teste

A Noul MINI Countryman WRC a incheiat cu success sesiunea de teste care a avut loc pe o prorietate private a celor de la Prodrive in Warwickshire.

Aceasta sesiune initiala de teste si a programului de dezvoltare a noului Mini WRC s-a desfasurat pe parcursul a patru zile, timp in care echipa de ingineri a testat masina in principal pe asfalt, dar si pe cativa kilometrii de suprafata alunecoasa cat si in centrul Prodrive in conditii de aderenta scazuta.

Masina v-a lua drumul Portugaliei pentru o saptamana de teste pe macadam.

David Lapworth directorul tehnic de la Prodrive a declarat:” Ca la orice masina total noua, este vital sa vedem daca toate sistemele functioneaza corespunzator inainte ca masina sa fie testata pe percursul unei saptamani intregi pe macadam.”

WRC Raliul Japoniei rezultate shakedown si dupa 2 PS-uri

Editia din 2010 a Raliului Japoniei este un adevarat maraton automobilistic, fiind intins pe durata a patru zile si cuprinzand 1 129 km din care 310,4 km reprezinta totalul probelor speciale . Pentru a satisface placerea recunoscuta la nivel mondial a spectatorilor japonezi de a fotografia si filma , organizatorii au inclus in configuratia raliului cate doua parcurgeri la finalul fiecarei zile a probei superspeciale de pe stadionul din Sapporo . Pentru ca spectacolul sa fie cat mai mare , suprafata de rulare a superspecialei este din asfalt, restul raliului desfasurandu-se pe drumuri de macadam , masinile fiind si ele pregatite in acest sens.

In cursul zilei de azi s-au desfasurat atat shakedown-ul cat si primele doua probe speciale, ambele (shakedown+ 2 probe speciale) parcurse in cadrul superspecialei de pe stadionul din Sapporo . Daca Peter Solberg a fost tinut la pat ieri de o raceala, el evoluand azi cu temperatura, Kimi Raikkonen a lovit masina inca de la shakedown , insa mecanicii Citroen Racing au reusit sa termine reparatiile la timp astfel incat finlandezul sa poata lua startul in raliu.

Pilotul Ford – J.M. Latvala a fost cel mai rapid in cadrul shakedown-ului insa acesta a declarat ca nu e multumit, deoarece cel mai bun timp al sau a fost obtinut dupa 10 parcurgeri iar Sebastien Loeb a obtinut cel mai bun timp dupa doar patru parcurgeri .

Rezultate shakedown :

1.Latvala, Ford 2.33,1
2.Loeb, Citroën 2.33,5
3.Sordo, Citroën 2.33,7
4.Ogier, Citroën 2.34,0
5.Wilson, Ford 2.34,7
6.Petter, Citroën 2.34,8
7.Hirvonen, Ford 2.35,1
8.Raikkonen, Citroën 2.35,1

Clasament general dupa Ps 2 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 2 S. OGIER M 2:43.2 0.0 0.0
2. 3 M. HIRVONEN M 2:45.2 +2.0 +2.0
3. 7 D. SORDO M 2:45.3 +0.1 +2.1
4. 4 J. LATVALA M 2:45.5 +0.2 +2.3
5. 8 K. RAIKKONEN M 2:45.5 0.0 +2.3
6. 1 S. LOEB M 2:45.6 +0.1 +2.4
7. 9 F. VILLAGRA M 2:47.8 +2.2 +4.6
8. 6 H. SOLBERG M 2:48.9 +1.1 +5.7
9. 11 P. SOLBERG 2:48.9 0.0 +5.7
10. 5 M. WILSON M 2:49.8 +0.9 +6.6

Paul Andronic: “La Ranca iau startul pentru un nou loc 1”.

In perioada 10-12 septembrie vor avea loc etapele XI si XII din CNVC Dunlop 2010, etape ce vor fi gazduite in cadrul editiei a IVa a Cupei Gorjului eveniment organizat de catre Asociatia Clubul Sportiv Autocorex Tg. Jiu sub egida FRAS.

Ca de fiecare data, organizatorii Cupei Gorjului au aratat ca etapele de la Ranca, ce se desfasoara pe o lungime de 5 km de pe DN 67 C din zona Novaci, atrag tot mai multi participanti. Pana la startul competitiei s-au inscris peste 30 de piloti, lista ramanand deschisa.

Pilotul Paul Andronic, liderul grupei H  si ocupantul locului secund la Open, va fi prezent la Ranca pentru a obtine un nou rezultat care sa-i asigure titlul de anul acesta:

“Putem lua un avantaj important in fata celorlati competitori. Este startul pentru un nou loc 1 si, fara a fi modest, cred ca acest loc imi poate oferi un final de sezon mai linistit. Nu voi renunta la locul pe podium in nicio etapa si, avand alaturi una dintre cele mai bune echipe tehnice – Autotehnica, voi incerca sa contribui cat mai mult la spectacolul pentru public. Este o competitie care a inceput sa atraga tot mai multi adepti si este pacat sa nu contribuim cu totii, piloti si organizatori, la o cat mai buna imagine.

Important este sa participi, sa accepti rezultatele si sa incerci, de la etapa la etapa, sa obtii cat de mult poti.”

La etapele de la Ranca din acest an vom fi prezenti  pe un traseu extraordinar, un traseu pe care imi place sa revin. Multumesc, ca de fiecare data, sustinatorilor fara de care mi-ar fi mai greu sa obtin rezultate: Motul, Pirelli, Arco si Service Univers.

Pana la finalul sezonului competitional mai sunt de desfasurat 4 etape, finalul de sezon fiind marcat pe 24 octombrie la Campulung Muscel.

Patricia Ivanescu

Formula Drift: Runda 6 Point of Impact

In acest weekend va avea loc cea de-a sasea runda din campionatul de drift din Statele Unite Formula Drift. 10 si 11 septembrie sunt zilele in care vor avea loc calificarile si competitia propriu-zisa acest eveniment fiind ultimul din acest sezon inainte de marea finala din octombrie.

Etapa intitulata “Point of Impact” se va desfasura pe o parte din circuitul Infineon Raceway din California. Aceasta etapa este una din cele patru runde din Formula Drift care se desfasoara pe un circuit.

Traseul va incepe cu o coborare in linie dreapta la finalul careia pilotii vor putea atinge viteze de + 160 kmh, fiind urmata de un viraj de dreapta foarte rapid. Se anunta dueluri foarte aprinse deoarece este ultima etapa in care pilotii vor mai putea acumula puncte pentru a putea participa la Marea Finala din octombrie.

Clasamentul in acest moment se prezinta astfel:

1. Vaughn Gittin Jr. 439 pct

2. Daijiro Yoshihara 417 pct

3. Tanner Foust 386 pct

4. Ryan Tuerck 361 pct

5. Darren McNamara 342 pct

6. Samuel Hubinette 304 pct

7. Chris Forsberg 296 pct

8. Rhys Millen 291.75 pct

9. Tyler McQuarrie 275.50 pct

10. Justin Pawlak 267.50 pct

Competitia va putea fi urmarita ca si pana acum in direct pe internet la adresa www.driftstream2010.com

Pana la startul celei de-a sasea etape puteti urmari cateva filmulete de la etapa a 5-a care a s-a desfasurat in Las Vegas.

[vimeo 14470765]

[vimeo 14531350]

 

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor