Noi regulamente in WRC : piloţii vor câştiga puncte pentru ultima probă specială

Consiliul Mondial al FIA a anunţat miercuri o serie de modificări în regulamentul sportiv şi tehnic al campionatului Mondial de Raliuri, care vor intra în vigoare începând din sezonul 2011.

  • incepand cu 2011, fiecare raliu din cadrul WRC va trebui sa includa o proba speciala in ultima zi care sa poata fi transmisa in direct de catre televiziuni . Pilotii clasati pe podiumul acestei probe vor primi  puncte aditionale . Astfel, câştigătorul ultimei probe speciale a unui raliu va primi trei puncte în clasamentul general, în timp ce următorii doi clasaţi vor fi recompensaţi cu două şi, respectiv, un punct.
  • infiintarea unei cupe pentru producatorii de automobile cu 2 roti motrice ( 2WD ) in campionatul autoturismelor de productie, PWRC, cu scopul de a spori interesul pentru automobilele de Grupa R .
  • incepand cu 2011 , automobilele eligibile pentru campionatul FIA Super 2000 WRC trebuie sa fie dotate cu motoare aspirate a caror capacitate sa nu depaseasca 2 000 cmc. Tot cu 2011 nu va mai exista Cupa FIA WRC Cup.
  • in WRC după primele patru etape ale sezonului 2011, un pilot va avea la dispoziţie numai două motoare pentru celelalte nouă etape ale campionatului.
  • incepand cu 2011 ecartul intre competitori la start va fi de doar 1 MINUT, pentru a creste interesul spectatorilor.
  • se discuta posibilitatea ca masinile din clasele de GT sa poata participa la etape din WRC .
  • FIA in asociere cu promotorul WRC vor pune bazele unei academii pentru pilotii tineri.

Priaulx urca pe locul 2 in clasamentul general

Weekend-ul care a trecut se pare ca a fost unul cu noroc pentru britanicul Andy Priaulx, care a reusit sa se apropie la doar 11 puncte de ocupantul primei pozitii din clasamentul general provizoriu Yvan Muller.

Rundele 15 si 16 au avut loc duminica pe circuitul de la Oschersleben din Germania, unde elvetianul Alain Menu a reusit sa isi treaca in cont prima victorie din acest sezon castigand prima cursa. El a fost urmat de ocupantul pole position-ului Augusto Farfus, iar locul trei i-a revenit francezului Yvan Muller, care astfel isi intarea pozitia de lider in clasamentul general. Cel mai mare perdant al primei curse a fost campionul en-titre Gabriele Tarquini care nu a reusit sa termine cursa.

Aceasta vitorie s-a lasat mult asteptata. Sezonul pentru mine a inceput bine in Brazilia, dar in Marrakech a fost dezastru. Am avut noroc sa obtin victoria in prima cursa dupa ce lui Rob Huff i s-a aratat steagul negru. Dupa ce am preluat conducerea am mers bine pana la sfarsitul cursei, dar a trebuit sa fiu precaut sa nu uzez foarte tare pneurile pe finalul cursei.” a declarat dupa finalul cursei Alain Menu. 

Victoria in cea de-a doua cursa i-a revenit lui Andy Priaulx care a reusit astfel a sasea victorie in acest sezon. Britanicul a inregistrat asfel cele mai multe victorii intr-un sezon chiar mai multe decat in cele trei sezoane in care a castigat titlul de campion 2005 ( 1 victorie), 2006 (5 victorii), si 2007 (3 victorii).

Dupa ce a depasit duoul SEAT format din Michelisz si Nykjær, Priaulx a facut o cursa solitara. El a fost urmat la distanta mare de aceeasi ocupanti ai pozitiilor a doua si a treia din prima cursa Farfus si Muller.

Daca toata lumea deja se astepta la duelul dintre Tarquini si Muller pentru sefia clasamentului Priaulx a produs surpriza si cu sase runde ramase de desfasurat cine stie la ce ne putem astepta. Cu toate acestea Yvan Muller pilotul nr. 1 de la Chevrolet ramane la sefia clasamentului general provizoriu cu doar 11 puncte avans fata de britanic si 33 fata de Tarquini ocupantul locului 3. Insa Tarquini va avea de lucru cu Rob Huff de la Chevrolet care este la doar 23 de puncte in urma campionului en-titre si daca nu era descalificat in prima cursa acesta il detrona din pozitia a treia.

Clasamentul general provizoriu al pilotilor se prezinta astfel:

1. Yvan Muller 229 pct

2. Andy Priaulx 218 pct

3. Gabriele Tarquini  196 pct

4. Rob Huff 173 pct

5. Alain Menu 145 pct

In clasamentul general al constructorilor Chevrolet conduce detasat cu 55 de puncte avans, iar BMW a detronat Seat de pe locul 2:

1. Chevrolet 508 pct

2. BMW 453 pct

3. Seat 447 pct

Alain Menu a castigat de asemenea in prima cursa trofeul pentru cel mai rapid tur alaturi de Chevroletul Cruze, iar in cea de-a doua cursa acest trofeu i-a revenit lui Gabriele Tarquini. 

Vor urma curse foarte disputate si in ceea ce priveste batalia pentru tofeul debutantilor unde maghiarul  Norbert Michelisz revelatia sezonului si Freddy Barth se afla la egalitate de puncte 115 pentru fiecare.

Rundele 17 si 18 vor avea loc pe 19 septembrie pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia.

foto: fiawtcc.com

Mihai Stoichescu pe locul cinci la MX1, în ultima etapa a Campionatului Ungariei de Motocros

Mihai Stoichescu a reuşit o clasare pe locul cinci la clasa MX1 a ultimei etape din Campionatul Ungariei de Motocros, desfăşurată weekend-ul trecut la Koszhegy. Aceasta a fost o nouă cursă cu peripeţii, dulce-amară, pentru cvadruplul campion naţional la motocros. În antrenamentele libere, Stoichescu a fost cu doar câteva zecimi de secundă mai lent decât Bence Svoboda, cel care avea să câştige cursa, iar în antrenamentele cronometrate a încasat o căzătură zdravănă care i-a afectat şi motocicleta şi nu i-a permis să ocupe un loc bun în grila de start.

Totuşi, pilotul Moto Extrem Lugoj reuşeşte să intre al doilea în primul viraj, se menţine la conducerea cursei, dar face o pană pe faţă în turul tur şi termină prima manşă pe ultimul loc. În manşa doi, Stoichescu reuşeşte un hole-shot clar (primul în primul viraj), reuşind să rămână aproape un tur la conducerea cursei. Din păcate, „Miţă” nu rezistă din punct de vedere fizic şi e depăşit de câţiva concurenţi, terminând manşa pe locul cinci.

Mihai şi-a revenit din punct de vedere al tehnicii, practic a fost aproape la fel de rapid ca şi câştigătorul cursei, dar lipsa antrenamentelor, generată de problemele de sănătate dar şi de lipsa sponsorizărilor şi-a pus amprenta asupra fizicului lui Mihai. Totuşi, suntem pregătiţi pentru a trage tare, pentru ca Mihai să revină pe locul 1”, a declarat Liviu Jigmond, antrenorul lui Mihai Stoichescu.

Marc Sandu

credit foto : motoracing.hu

Suzuki Club Romania implineste 2 ani – Vino si tu !

Te-a sedus un Suzuki?  Te-a convins sa-l conduci pentru sute de kilometri fara oprire? SX4, Swift, Splash, Alto, Ignis, Wagon sau joci in categoria “grea” cu Grand Vitara, Jimny sau de ce nu Samurai? Daca da, atunci trebuie sa vii si TU! SuzukiClub te asteapta la cea de-a 2-a aniversare a clubului impatimitilor de Suzuki pe numele de scena Suzuki-Club.ro

Va invitam sa aruncam “suzeta” in judetul Mures, zona Sighisoara, intr-o incercare de a integra istoria scurta dar frumoasa a clubului Suzuki in lunga si zbuciumata istorie a cetatii mediavale transilvanene.  Organizatorii se ocupa si de lucrurile ceva mai practice, precum masa si cazare, dar si de buna buna dispozitie a celor prezenti la eveniment prin organizarea de concursuri cu premii pe gustul participantilor.

Partenerii SuzukiClub ROMANIA sunt www.suzuki.ro, www.suzuki-autonet.ro, www.suzukicars.ro, www.dsv.com, www.best-trade.ro, MotorSportNews.ro fiind partener media al acestei intalniri.

Va asteptam si nu uitati: “Fun as a Way Of Life

Mai  multe detalii gasiti pe www.suzuki-club.ro.

Va asteptam!

Etapa a III-a a CN de enduro, plina de succes pentru pilotii Patrick Moto

Desfasurata pe 4 si 5 septembrie, pentru prima data în judetul Hunedoara, la Lupeni, cea de a III-a etapa de   campionat national de enduro a fost încununata de succes pentru pilotii Patrick Moto.

Începem cu Enduro Junior, unde cea mai titrata fata din sportul cu 2 roti noroioase, Sorina Sandu, s-a clasat pe locul 2, locul 1 find ocupat de… Catalin Bocarnea. Soso a avut o evolutie constanta pe enduro test, iar pe cros test s-a dovedit foarte rapida, fiind la doar o secunda în spatele lui Catalin.

La E2, la finalul primei zile Paul Fratila s-a accidentat si nu a mai putut participa în ziua 2 de concurs. Peter Katai s-a tinut mai tot timpul dupa Ervin, terminând pe locul 2, când în ziua finala de cursa a avut un mare ghinion: lantul i s-a rupt. Câstigatorul clasei E2, fara drept de apel, a fost însa Ervin! Pe enduro test, avea de lucru cu Mani Gyenes care tot timpul îl batea cu câteva secunde dar pe cros test, Ervin a avut cel mai bun timp!

Multa lume nu stie, dar Csaki Ferencz, adica Fefe, a fost si el la Erzberg, a pornit chiar din linia 3 si a ajuns pâna la  check pointul 14.Acum, Fefe s-a clasat pe locul 3, iar pe locul doi s-a clasat pilotul Patrick Moto, Tudorel Cristea. Pe locul 1 a terminat un pilot prezent constant pe podiumuri, Mani Gyenes.

Trei piloti Patrick Moto în cursa, un pilot pe locul 1, doi pe locul 2. Un succes, nu?

Marc Sandu

PR Patrick Moto

Noutati Raliul Aradului 2010 si modificari documente oficiale

S-au produs modificari in Regulamentul Particular si Planul Orar al Raliului Aradului. Noile documente :

2010.09.07 – Raliul Aradului Regulament particular

2010.09.07 – Plan orar

Lista inscrieri

Programul Raliului Aradului 2010 :

Joi 16.09.2010

13:30 SHAKEDOWN (sat Frumușeni)

20:00 Prezentarea echipajelor (Primăria Arad)

Vineri 17.09.2010

PARC SERVICE – Parcare Real Hypermarket

18:31 START RALIU – din faţa Primăriei Arad

19:10 PS 1 SUPERSPECIALA ARAD

Circuitul de karting Vegas Int. Cl. Lipovei

20:27 SOSIRE ETAPA I – în faţa Primăriei Arad

Sâmbătă 18.09.2010

PARC SERVICE – Lipova, Str. Bugariu

07:31 START ETAPA II – din faţa Primăriei Arad

08:54 START PS 2 LIPOVA I

09:17 START PS 3 LALAȘINȚ I

09:40 START PS 4 CHELMAC I

10:10 REGRUPARE A LIPOVA, Str. Bugariu

12:13 START PS 5 LIPOVA II

12:31 START PS 6 LALAȘINȚ II

12:52 START PS 7 CHELMAC II

14:15 START PS 8 CONOP I

14:43 START PS 9 NADĂŞ I

15:53 REGRUPARE B LIPOVA, Str. Bugariu

17:06 START PS 10 CONOP II

17:34 START PS 11 NADĂŞ II

19:44 SOSIRE RALIU – în faţa Primăriei Arad

22:30 FESTIVITATEA DE PREMIERE – în faţa Primăriei Arad

23:00 CONFERINŢA DE PRESĂ CU CÂŞTIGĂTORII

Zgura – “Macadamul” premergator Raliului Aradului

Echipa “RASPOPA RALLY TEAM” a dat curs invitatiei de a organiza si a participa la un eveniment inedit, GENTLEMEN’S TENNIS CUP, ce se va desfasura in perioada 9-12 septembrie 2010, la Onesti.

Turneul de tenis ce se adreseaza veteranilor figureaza ca etapa din campionatul intern al Federatiei Romane de Tenis si va avea ca suprafata de joc zgura. Tabloul turneului este structurat pe sapte categorii de varsta pentru concursul de simplu si doua categorii de varsta pentru dublu.

Constient de necesitatea unei forme fizice bune si de avantajele practicarii unui sport complex asa cum este tenisul, ADRIAN RASPOPA este inscris in cadrul turneului in competitia de dublu, participand alaturi de bunul sau prieten, Vlad Gaureanu. La fel ca si automobilismul, sportul alb presupune spirit competitiv, performanta, talent, seriozitate, putere de concentrare, echilibru fizic si mental, dinamica, abilitati pe care Adrian incearca sa le dezvolte in permanenta.

Asa cum de 12 ani continuitatea, inalta performanta, disciplina sportiva, l-au propulsat pe Adrian Raspopa in fruntea celei mai solicitante si selective competitii automobilistice din Romania, Campionatul National de Raliuri, aducand in orasul natal mai multe titluri de Campion National, cu aceeasi anvergura si determinare profesionala, pilotul onestean mizeaza pe experienta sa si in plan organizatoric in speranta continuitatii competitiei intr-un format de succes la Onesti.

Programul turneului „Gentlemen’s tennis cup” este configurat astfel:

–         joi: ora 14:00 – Conferinta de presa

–         vineri: intre orele 09:00-19:00 concurs

–         sambata: intre orele 09:00-19:00 concurs; 20:30 masa festiva

–         duminica: incepand cu ora 09:00 sunt programate semifinalele si finalele, iar de la ora 16:00 festivitatea de premiere

Pasionatii de tenis se pot inscrie la numarul de telefon: 0740 374 642.

Raspopa Rally Team.

Trei intrebari pentru… Sébastien Loeb

Sa revenim la cea de-a opta victorie consecutiva in Germania. Ai de gand sa ne spui care este secretul invincibilitatii tale?

Nu exista o potiune magica! Secretul meu este munca. Echipa nu s-a odihnit niciodata dupa succesele obtinute. Chiar daca cunoastem aceasta etapa foarte bine ne-am pregatit pana la ultimul surub. De exemplu, am facut teste in apropierea campului militar pentru a vedea rezistenta pneurilor pe speciala Panzerplatte. Stiam deci ce ritm sa adopt pentru a obtine cel mai bun rezultat cu pneurile Pirelli fara sa le uzez. Desigur, este adevarat ca si eu ma simt foarte bine pe acest tip de suprafata. Pot sa merg la maximum inca de pe prima proba speciala. Dar, sa fiu sincer, nu ascund vreun mare secret.”

Raliul Japoniei este ceva complet diferit. Ce parere ai despre acest raliu?

Nu pot spune ca specialele de aici imi plac foarte mult. In schimb, imi place atmosfera, senzatia ca sunt intr-o alta lume pentru cateva zile. Spectatorii sunt suporteri infocati si ii poti recunoaste chiar de la un an la altul. Datorita Campionatului Mondial de Raliuri putem trai experienta altor culturi si este un lucru bun ca ajungem si in Japonia.”

Ai fost intrebat deseori unde ti-ar placea sa castigi titlul. Care este raspunsul tau?

Nu ma gandesc sa aleg un loc unde sa castig titlul mondial. Tot ce imi doresc este sa-l castig cat mai repede si fac totul ca sa obtin asta… Daca sunt lider, iar Sébastien Ogier este pe locul sase, cu siguranta nu voi incetini, doar pentru a amana data. Nu are niciun sens sa fac asta. Muncim ca nebunii sa obtinem cel mai bun rezultat. In orice caz, castigarea titlului in Japonia nu depinde doar de mine ci si de rezultatele celorlalti candidati. Sa lasam sportul sa arunce zarurile!”

Laura Antonov – Citroen Romania

PRIMA SANSA LA TITLUl DIN 2010 PENTRU LOEB SI ELENA

Raliul Japoniei, etapa a zecea din cele 13 incluse in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, poate fi decisiva in lupta pentru titlul mondial . Sébastien Loeb si Daniel Elena au avut un sezon excelent si ar putea deveni campioni inca din Japonia. La fel ca in Finlanda, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia vor face parte din echipa Citroën Total si vor concura in premiera pe specialele din insula Hokkaido.

Dupa o absenta de un an, Raliul Japoniei a revenit in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri. Etapa din Asia se desfasoara intr-o ambianta speciala datorita schimbarii de peisaj pentru echipele europene, dar si datorita entuziasmului fanilor japonezi. La fel ca in anii trecuti, cartierul general este amplasat la Sapporo pe insula Hokkaido. In schimb, traseul a suferit cateva modificiari, in program fiind incluse cateva speciale noi.

Echipa Citroën Total are cateva amintiri placute din Japonia. In afara victoriei din 2006, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au asigurat aici titlurile mondiale din 2005 si 2008. Inaintea acestei etape cinci piloti, dintre care patru la volanu unui Citroën C4 WRC, au sanse matematice la titlu: Sébastien Loeb, lider cu 191 puncte, Sébastien Ogier (133 p), Jari-Matti Latvala (117 p), Petter Solberg (102 p) si Dani Sordo (95 p). Sébastien Loeb ar putea deveni campion in Japonia daca, la finalul raliului, are un avans de 75 puncte fata de urmatorul rival. Pe scurt, daca Loeb obtine aici a 60-a victorie din cariera, iar Ogier termina mai jos de locul 6, atunci campionul mondial en titre isi va trece in cont a saptea coroana mondiala.

Inainte se ma gandesc la acest lucru trebuie sa parcurg toti kilometrii de proba speciala”, spune Loeb, realist in ceea ce priveste sansele sale. „La fel ca toate etapele din Campionatul Mondial, Raliul Japoniei are particularitatile sale. Sa fiu sincer, aceasta etapa nu se numara printre favoritele mele. Specialele nu sunt toate foarte spectaculoase, iar faptul ca sunt foarte inguste nu-ti permite sa faci greseli la volan. Cred ca modelul C4 WRC se va comporta bine aici. Masina se afla la sfarsitul fazei sale de dezvoltare si stim ce set up sa folosim pentru suprafata din Japonia.”

Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au fost integrati in echipa Citroën Total, la fel ca in Finlanda, aceasta fiind prima lor prezenta la acest eveniment. „Nu am fost niciodata in Japonia si am incercat sa ma acomodez cu problele urmarind foarte multe inregistrari de la bordul masinilor care au concurat in acest raliu. Am impresia ca vegetatia ascunde virajele si mai ales capcanele care sunt peste tot”, explica Ogier. „Nu va fi un raliu usor tinand cont de lipsa noastra de experienta, dar obiectivul nostru este acelasi ca in toate raliurile pe macadam – sa ne clasam pe podium, ceea ce ar fi perfect pentru Citroën in clasamentul constructorilor. In ceea ce priveste titlul pilotilor nu imi fac nicio iluzie. Obiectivul meu este sa-mi apar pozitia secunda in lupta cu Jari-Matti, Petter si Dani. Sa termin pe doi, in fata tuturor acestor piloti, ar fi fost un vis la inceputul sezonului. Acum depinde doar de mine sa fac ca acest vis sa devina realitate! ”

Si echipa Citroën Junior va lua startul in Japonia cu doua modele C4 WRC care vor fi pilotate de echipajele Dani Sordo / Diego Vallejo si Kimi Räikkönen / Kaj Lindström. Dani Sordo a luat startul de trei ori in Japonia, cel mai bun rezultat fiind locul secund din 2007. Pentru Kimi Räikkönen aceasta va fi prima participare in Raliul Japoniei.

Laura Antonov – Citroen Romania

WRC Raliul Japoniei 2010 preview

Dupa doi ani de absenta, Japonia revine in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri . Dupa ce cativa ani sediul raliului a fost in micutul oras Obihiro, ultima editie s-a desfasurat in jurul metropolei Sapporo , care a gazduit Olimpiada de iarna din 1972 si Campionatul Mondial de fotbal in 2002.

Asadar zona nu este una fara traditie in sport. Cand vine vorba despre motorsport, putine tari sunt asa de entuziaste  in primirea caravanei WRC . Pilotii sunt tratati precum vedetele rock, fanii japonezi umpland la maxim receptiile hotelurilor unde sunt cazati actorii principali ai WRC, in speranta unei intalniri pe holuri.

In ciuda mutarii sediului central al raliului, probele speciale sunt asemanatoare cu cele din zona micutului oras Obihiro. Japonia este un raliu curios din acest punct de vedere, putine fiind tarile unde probele sunt asemanatoare in orice zona . Drumurile din Japonia sunt inguste si cu o suprafata foarte buna dar totusi foarte rapide. Acest lucru se datoreaza si faptului ca exista portiuni lungi de linie dreapta, care de cele mai multe ori se termina intr-un viraj la 90 de grade . Gasirea punctului optim de franare este principalul scop in Japonia mai ales ca zonele de franare de pe aceste probe sunt de cele mai multe ori alunecoase si cu multi bolovani.

Datorita macadamului de buna calitate pe a doua parcurgere a probelor se formeaza sleauri pe trasele abordate la prima trecere. Un alt factor important este vremea, de cele mai multe ori temperaturile fiind unele scazute . Acestea fluctueaza intre 10 si 20 de grade Celsius, reamintindu-le spectatorilor ca Hokkaido este totusi o statiune de skiat la aceasi latitudine cu Siberia . Un lucru benefenic in obtinerea unor rezultate bune il reprezinta modalitatea in care pilotii vor efectua recunoasterile , la fel ca in Finlanda, precizia notitelor fiind pe primul loc.

Cu toate ca este un raliu de macadam, Raliul Japoniei va debuta cu o Super Speciala pe asfalt ce va avea loc pe stadionul acoperit din Sapporo. Pentru piloti va fi destul de greu sa isi stabileasca un ritm datorita probelor destul de scurte. Un total de 26 de probe speciale insumeaza 303 km, care vor fi parcursi in regim de cursa. Totusi nu va fi deloc usor pentru piloti raliul insumand cu tot cu drumuri de legatura 1220 km, ceea ce insemna ca startul se va da dis de dimineata si ziua se va incheia tarziu in noapte.

Creditati cu sanse la victorie sunt pilotii de la Ford Latvala si Hirvonen, dar nici Seb 2.0 – Ogier nu trebuie trecut cu vederea. De ce nu este favorit Sebastien Leob, pentru ca la fel ca in Finlanda francezul nu se simte in largul sau in Raliul Japoniei si cu siguranta nu va forta la maximum ci doar isi va consolida pozitia de lider din clasamentul general. Cireasa pentru tortul victoriei va fi pastrata pentru Raliul Frantei, cel din Alsacia chiar la Leob acasa.

Probabil pilotul cu cei mai multi fani va fi Petter Solberg, care este un erou in Japonia datorita victoriilor alaturi de Subaru. Matthew Wilson este pilotul care trebuie urmarit, el obtinand aici in 2007 locul 4 in clasamentul general.

De la Kimi Raikkonen nu va trebui sa ne asteptam la prea multe, suprafata nu este propice pentru un fost campion de F1, dar ne putem astepta la un timp bun din partea acestuia in Super Speciala.

Lista de inscrieri unde regasim si o Toyota Auris S 2000.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor