CITROËN DS3 R3 A CUCERIT MONT BLANC-UL

Noul Citroën DS3 R3 a facut spectacol in Raliul Mont Blanc, a doua cursa din cariera pentru ultimul model produs in departamentul Citroën Racing. La fel ca in Irlanda, la Ulster Rally, DS3 R3 a fost cea mai rapida masina cu tractiune pe doua roti, obtinand victoria la grupa R, si terminand raliul pe un excelent loc 11 in clasamentul general.

Pe specialele din zona Morzine in sud-estul Frantei, noul DS3 R3 s-a intalnit cu rivali de temut care au fost decisi sa se impuna intr-unul din cele mai spectaculoase raliuri din Hexagon. La fel ca in Ulster Rally, DS3 R3 a reusit sa-si demonstreze suprematia si asta chiar daca specialele din Franta au fost complet diferite fata de cele din Irlanda.

Kris Meeke si Paul Nagle au luat startul, la volanul unui Citroën DS3 R3, in editia a 62-a a Raliului Mont Blanc si dupa doua zile pline de actiune au reusit sa se impuna la grupa R. Prima zi a inceput cu o victorie pe speciala, lunga de 12 kilometri, Montriond le Lac, iar dupa prima bucla modelul DS3 R3 se afla pe podium la grupa R. In partea a doua a zilei, dupa mici modificari ale set-up-ului masinii, Kris Meeke s-a instalat la conducerea grupei R, pozitie pe care nu a mai cedat-o pana la final.

Sambata, in ziua a doua, Kris Meeke a continuat raliul in acelasi ritm reusind sa castige, in total, 9 probe speciale, inclusiv celebra Samoëns-Joux si sa aduca a doua victorie pentru modelul Citroën DS3 R3 din tot atatea participari in raliuri.

DS3 R3 si-a inceput cariera perfect cu doua victorii din tot atatea posibile. Kris a facut un raliu fantastic. A demonstrat ca masina este competitiva si fiabila in compania unor rivali extrem de puternici care au concurat in etapa a cincea din Campionatul National al Frantei. Am facut cateva schimbari la suspensie si la sistemul de franare si acum asteptam sa vedem cum se va comporta modelul DS3 R3 pe macadamul si asfaltul din Raliul Sanremo”, a spus Frédéric Bertrand, unul dintre responsabilii departamentului de Competitii Clienti din cadrul Citroën Racing.

Laura Antonov – www.citroen.ro

CNVC Ranca : Lista inscrierilor 06.09.2010

Vineri 10 septembrie si duminica 12 septembrie se vor desfasura la Ranca , in jud. Gorj, etapele XI , respectiv XII ale Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 .

Cele doua etape vor fi organizate de catre ACS Autocorex, iar pana in acest moment 23 de piloti au confimat participarea. 

Lista cu cei inscrisi pana astazi 06.09.2010

NR.CRT. PILOT NR.LICENTA GR/CLS.  AUTOMOBIL CLUB
1 HORA LUCIEN 3 D LOLA HU UCM SPORT
2 NISTRAN CHRISTIAN 7 N/5 MITSUBISHI EVO 6 UCM SPORT
3 CIMPOERU VALENTIN 27 H/3 VW GOLF 1 BROTHERS  MOTORSPORT
4 LELUTIU DRAGOS 29 N/2 HONDA CIVIC PERFORMANCE
5 MITRASCA ANDREI 47 A/3 SEAT IBIZA AUTOBLIC
6 EPURAN IONU 51 H/3 OPEL MANTA  
7 MORARU ADRIAN 53 A/5 MITSUBISHI EVO 8 RALLY DREAM TEAM
8 SERBAN ANDREI 83 H/3 RENAULT MEGANE AUTOBLIC
9 TRIFONESCU DRAGOS 89 H/3 VW GOLF AUTOCOREX
10 SZABO CSONGOR 124 A/2 PEUGEOT 206 SONIC MOTORSPORT
11 ANDREOIU MARCUS 132 H/2 OPEL CORSA SONIC MOTORSPORT
12 TANASIE RADU 406 A/3 RENAULT MEGANE COLINA MOTORSPORT
13 COJOCARU MONICA 407 A/3 PEUGOT 206 AUTOBLIC
14 ROSCA FLORIN 483 H/3 VW GOLF 2 AUTOCRONO
15 MAGHETIU DAN 33 N/5 SUBARU IMPREAZA STI FIRST MOTORSPORT
16 CIOROIU CODRUT 30 A/5 MITSUBISHI  LANCER EVO8 SAVU RACING
17 SAVU MARIUS 46 N/5 MITSUBISHI EVO 5 AUTO CRONO
18 GRAEF GUNTHER 60 A/5 TOYOTA CELICA STEPO CARS
19 GHISOI SORIN 76 4/3 SEAT IBIZA CUPRA TDI AUTO CRONO
20 TEODOR VALD 95 H/3 OPEL KADETT GSI 16 V AUTOBLIC
21 NEMETH SANDOR 98 H/5 PORSCHE 911 GT2 AUTO CRONO
22 OPINCARIU CRISTIAN 404 H/4 FORD FOCUS RS AUTOSPORT FAIR-PLAY
23 TIRNOVEANU OCTAVIAN 423 H/2 DACIA LOGAN PRO DRIVE

Drachones Rally Raid se încheie după un tur de forţă în toată ţara

După şapte zile de competiţie şi peste 2.700 de kilometri parcurşi, prima ediţie a Drachones Rally Raid a ajuns pe 4 septembrie la final. După o ultimă probă specială de 77 de kilometri, desfăşurată pe malurile râului Timiş, concurenţii au ajuns la Timişoara, pentru festivitatea de premiere. 

Raliul organizat de Motomall Racing Bucureşti în colaborare cu Dracones Rhabon Craiova şi Speed Racing Timişoara nu şi-a dezminţit numele, punându-i pe concurenţi în faţa unor condiţii cu adevărat draconice.

În prima zi de raliu (29 august), sportivii au avut de parcurs 470 km dintre care 340 de kilometri pe probă specială, cu un traseu complex din puntul de vedere al navigatiei care traversa Câmpia Română, pentru a ajunge în apropiere de Craiova. Din păcate, această primă zi a însemnat şi sfârşitul raliului pentru sibianul Ioan Tara, membru al lotului naţional de enduro care a suferit o dublă fractură de femur.

La clasa Auto, traseul a convenit foarte mult si echipajului de români Radu Ciortan/Ana Maria Parvu, rezident în Anglia, care şi-a folosit din plin cunoştinţele căpătate pe pistele asemanatoare din Africa devansându-şi principalii adversari cu 12 minute.

În a doua zi de concurs, proba specială a avut o lungime de aproape 370 de kilometri, dintre care mulţi au fost alergaţi pe piste de nisip sau chiar pe mici dune de nisip, în sudul judeţului Dolj. Traseul a început apoi să urce, concurenţii terminând ziua în apropere de Novaci, judeţul Gorj. Nici de această dată incidentele nu au lipsit, concurenţii veniţi din Turcia încasând mai multe căzături, care au făcut ca efectivul la start al echipei Ruzgar Esmez sa fie a doua zi mult mai redus.

Lungimea probei, nisipul si densitatea navigatiei au solicitat intens participanţii astfel încât doar 4 dintre aceştia au reuşit să ajunga la finiş în timp util.

La auto, echipajul italian Schiumarini/Maroni a profitat de ziua mai slabă a echipajului Ciortan/Pârvu si a terminat pe primul loc. O surpriză frumoasă a furnizat-o echipajul Georgian Coapsi/Cătălina Filip Coapsi, care prin navigaţia perfecta şi ritmul constant au reuşit de asemenea să termine aceste prime două etape, de o complexitate peste media raliurilor internaţionale.

Pe 31 august, raliul a trecut Munţii Carpaţi pentru a ajunge la Sibiu, pe un traseu care a avut porţiuni ce puteau fi incluse chiar şi într-un concurs de enduro. Startul a fost întârziat până la ora 11, de condiţiile meteo nefavorabile, ceaţă şi ploaie torentială care se instalasera în bivuacul de la Rânca (1650 m altitudine), încă de la ora 3 dimineaţa. Pistele rapide si inguste, de munte i-au obligat însă pe concurenţi la prudenţă maxima, erorile de pilotaj şi ieşirile în decor nefiind permise ca în zonele de campie. Ceaţa a revenit pe platourile alpine, întrebuinţându-i serios şi pe navigatori. Marc Sandu a suferit o pană de cauciuc, ceea ce l-a făcut să ajungă în Sibiu de abia la ora 2 dimineaţa.

La auto lupta la vârf intre cele 2 echipaje fruntase a continuat , echipajul “englezesc” Ciortan/Parvu dovedind că pe piatra sunt greu de bătut.

Pe 1 septembrie, pe etapa Sibiu – Bistriţa,caravanei raliului i s-a alaturat italianul Ugo Filosa, venit direct de la Baja Ungaria unde a castigat clasa sa, menţinându-se în lupta pentru podiumul campionatului European. Pilotul italian nu a fost însă la fel de norocos şi în România, uzura pinioanelor şi alte câteva probleme tehnice obligându-l la opriri repetate şi la pierderea etapei.

La auto etapa a fost castigată de Schiumarini/Maroni.

Etapa din 2 septembrie, între Bistrita si Satu Mare, s-a desfăşurat pe ploaie, ceea ce a afectat porţiunile de traseu reprezentate de drumuri de pământ, coborând dramatic viteza medie a concurenţilor. Italienii şi-au menţinut poziţia în fruntea clasamentului la auto, beneficiind din plin şi de avantajul cauciucurilor pentru noroi, chiar dacă cu preţul distrugerii uşii stânga din cauza tamponării cu un copac.

In proba din 3 septembrie Satu Mare – Timişoara, Ugo Filosa a avut din nou ghinion, defectarea repetată a motocicletei şi a mijloacelor de comunicaţie obligându-l să forfeteze o parte din etapă. În această etapa, la secţiunea moto, singurul care a colectat toate CP (punctele de control) a fost Marc Sandu, care odată injectat de spiritul raliului a ignorat pur şi simplu tendinita de la mâna dreapta şi răceala sâcaitoare căpătata din orele în şir de mers prin ploaie, menţinându-şi un ritm constant şi eficient

La auto, aceasta a fost ziua în care s-a decis câştigătorul, echipajul Pârvu/Ciortan rămânând blocat aproape 3 ore în teren.

Etapa “festivă” a fost departe de o simplă defilare înainte de premiere, orgoliile animând cei 77 de km de probă. Ugo Filosa a luat un start fulminant şi părea ca nimic nu-i poate sta în cale. Din pacate pentru el, seria ghinioanelor nu se terminase, italianu ieşind spectaculos în decor la peste 100 km/h într-o curbă. După un salt de peste 10 metri lungime şi 4 m diferenţă de nivel, starea tehnică a motocicletei nu i-a mai permis continuarea probei

La auto a castigat echipajul Ciortan/Parvu după o cursă spectaculoasă terminată bara la bară cu echipajul Schiumarini/Maroni.

După sapte zile, podiumul competiţiei  arată astfel:

La clasa profi – Drachones Rally Raid a fost câştigat de Dragoş Feodorof (Moto Adventure Bucureşti) , vice-campionul din 2009, urmat de Levent Kalpakci, (Ruzgar Esmez, Turcia) şi de Vlad Tiglariu (Moto Adventure Bucuresti). 

La Drachones Hobby Class, câştigătorul este Cătălin Mităchescu, ( Adventure Ride Bucureşti), urmat de Marc Sandu (Moto Extrem Lugoj) şi de Yuksel Yagan (Ruzgar Esmez, Turcia).

La categoria Auto, s-a impus echipajul italian Andrea Schiumarini/Giulia Maroni, urmat de Radu Ciortan/Ana Maria Pârvu şi de Georgian Coapsi/Cătălina Filip Coapsi.

Dan M. Costescu & Echipa Drachones Rally Raid

Record de participanti la RALIUL ARADULUI

  • 34 de piloti straini si 38 de piloti romani la start
  • Super speciala pe circuitul de karting
  • 11 5,8 km impartiti in 11 probe speciale pe macadam

Raliul Aradului, etapa a 7-a din Campionatul National de Raliuri, a strans un numar record de participanti. Pe lista de inscrieri sunt 72 de piloti, dintre care 34 de piloti din Ungaria.

38 de piloti romani si 34 de piloti maghiari. Asa arata lista de start pentru Raliul Aradului, etapa a 7-a din Campionatul National de Raliuri, cu aproape doua saptamani inaintea startului oficial. „Am incercat pe tot parcursul acestui an sa-i conving pe pilotii din Ungaria sa vina la Arad pentru acest raliu. Pana la urma am reusit si sper ca in 2011 acest raliu sa conteze atat in campionatul nostru, cat si in campionatul Ungariei”, a spus Mihai Leu, organizatorul acestei etape. Chiar daca inscrierile oficiale s-au incheiat, lista de start ramane in continuare deschisa, orice echipaj putand sa se inscrie la aceasta etapa platind o taxa suplimentara.

Programata in perioada 17 – 18 septembrie, pe specialele de macadam din judetul Arad, etapa a 7-a din Campionatul National de Raliuri are o lungime totala de 415,95 kilometri, dintre care 115,8 kilometri impartiti in 11 probe speciale. „Am adus foarte multe lucruri noi in aceasta etapa in comparatie cu prima editie si sunt sigur ca toti piloti vor aprecia noua configuratie a raliului. As vrea sa multumesc tuturor autoritatilor locale care s-au implicat in sprijinirea acestui proiect”, a continuat Mihai Leu.

Singura proba care nu se va desfasura pe macadam este super speciala, programata vineri 17 septembrie de la ora 19:00, care se va desfasura pe circuitul de karting din Arad. „Circuitul de karting este unul foarte cunoscut in oras si aici s-a desfasurat, printre altele, si o etapa din Campionatul Mondial de Supermoto. Sunt sigur ca vom avea parte de un spectacol total pe aceasta proba si sper sa atragem cat mai multi spectatori”, a mai spus Mihai Leu, organizatorul Raliului Aradului.

Cupa Dunarii – Spectacol pe doua roti

  • Cursa de inaugurare a circuitului de motocross de la Prundu – Giurgiu
  • Cupa Dunarii – Prundu se va desfasura pe 11 septembrie
  • Nu se percepe taxa de inscriere

Chiar daca sezonul 2010 al Campionatului National de Motocross s-a incheiat, spectacolul pe doua roti continua. Cluburile Dual Racing Team si Top Cross TCS organizeaza, sambata 11 septembrie, Cupa Dunarii – Prundu.

Circuitul de motocross de la Prundu, in judetul Giurgiu, va fi inaugurat oficial pe 11 septembrie cand va gazdui Cupa Dunarii, o competitie la care vor participa atat piloti din Romania, cat si piloti din Bulgaria. „Campionatul National de Motocross s-a incheiat deja, dar astfel de evenimente sunt un prilej excelent pentru teste si nu numai. Vom avea la start si piloti din Bulgaria, ceea ce face ca aceasta cupa sa fie si mai interesanta”, a spus Ciprian Popescu, presedintele clubului Dual Racing Team, unul dintre organizatorii evenimentului.

Inscrierile pentru Cupa Dunarii – Prundu vor incepe de vineri, 10 septembrie, iar actiunea pe circuit incepe sambata, 11 septembrie, de la ora 10:00. „Am ales un format compact, de o zi, pentru acest eveniment si pentru a reduce cat mai mult costurile pentru toti cei implicati. Sper ca toti pilotii sa fie incantati de noul circuit creat aici si mi-ar placea ca aici sa se organizeze si o etapa din Campionatul National in 2011”, a spus Adrian Raduta, campionul national de motocross la clasa MX1 si unul dintre organizatorii acestei etape.

La Cupa Dunarii – Prundu pot participa toti pilotii licentiati de la clasele MX 65, MX 85, MX3, MX2 si MX1, la acest eveniment nefiind perceputa taxa de inscriere. „Ne dorim foarte mult ca evenimentul de inaugurare al circuitului de la Prundu sa fie un succes si sa avem parte de cati mai multi participanti”, a mai adaugat Ciprian Popescu.

Berti Panaiot

Motociclist mort la Marele Premiu al San Marino

Japonezul Shoya Tomizawa, care participa la Marele Premiu al statului San Marino, clasa Moto2, a fost călcat de doi dintre adversarii săi, după ce s-a dezechilibrat şi a căzut de pe motocicletă.

Shoya Tomizawa, în vârstă de 19 ani, a căzut de pe motocicleta sa, în timp ce italianul Alex de Angelis îl presa din spate.

Nici Angelis, nici britanicul Scott Redding nu l-au mai putut evita pe nipon, care a fost ulterior transportat cu elicopterul la spitalul Riccione de pe coasta Adriatică. Medicii nu l-au putut însă salva, relatează BBC News Online.

Raliul Aradului 2010 : Lista inscrieri

Raliul Aradului, penultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 se va desfasura in perioada 17-18 septembrie si este compus din 11 probe speciale in lungime de 115.80 km dintr-un total de 419.95 km. Raliul va debuta joi 16.09.2010, dupa modelul Raliului Sibiului, cu prezentarea echipajelor in fata Primariei Arad, urmand ca startul pe prima proba, superspeciala Arad de pe pista de karting Vegas International Kart, sa se dea vineri, proba permitand evolutia simultana a doua echipaje. Lupta adevarata incepe sambata, cand concurentii vor parcurge 112.80 km in regim de concurs, km impartiti in 5 probe distincte ce urmeaza sa se parcurga de cate doua ori. Sosirea din raliu este programata sambata la ora 19:44, urmand ca la 22:00, in fata Primariei Arad, sa aiba loc festivitatea de premiere.

Desfășurarea Raliului Aradului:
Joi 16.09.2010
13:00 Teste cu circulație închisă (Shakedown) – Frumușeni
20:00 În fața Primariei Municipiului Arad are loc prezentarea automobilelor de competiţii şi a echipajelor înscrise la Raliul Aradului.
Vineri 17.09.2010
PARC SERVICE – Parcare Real Hypermarket
18:31 START RALIU – din faţa Primăriei Arad
19:10 PS 1 SUPERSPECIALA ARAD Circuitul de karting Vegas Int. Cl.Lipovei
20:27 SOSIRE ETAPA I – în faţa Primăriei Arad
Sâmbătă 18.09.2010
PARC SERVICE – Lipova, Str. Bugariu
08:01 START ETAPA II – din faţa Primăriei Arad
09:34 START PS 2 LIPOVA I
09:57 START PS 3 LALAȘINȚ I
10:20 START PS 4 CHELMAC I
10:50 REGRUPARE A LIPOVA, Str. Bugariu
12:13 START PS 5 LIPOVA II
12:31 START PS 6 LALAȘINȚ II
12:52 START PS 7 CHELMAC II
14:15 START PS 8 CONOP I
14:43 START PS 9 NADĂŞ I
15:53 REGRUPARE B LIPOVA, Str. Bugariu
17:06 START PS 10 CONOP II
17:34 START PS 11 NADĂŞ II
19:44 SOSIRE RALIU – în faţa Primăriei Arad
22:00 FESTIVITATEA DE PREMIERE
– în faţa Primăriei Arad
22:30 CONFERINŢA DE PRESĂ CU CÂŞTIGĂTORII
CONCURENTI 2010
Nr.
crt.
Nr. Conc. Pilot Copilot Automobil Gr./Cl. Club Sportiv
1 1 SZABO GERGO CSEGY LEVENTE MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 JACK DANIELS RT
2 2 TEMPESTA DORIN PULPEA PEUGEOT 207 S2000 N4 NAPOCA RALLY ACADEMY
3 5 BOGDAN MARISCA SEBASTIAN ITU SUBARU IMPREZA STI N15 N4 NAPOCA RALLY ACADEMY
4 6 DAN GARTOFAN MITA LAZARESCU SUBARU IMPREZA STI N15 N4 BKP RACING
5 8 MANU MIHALACHE SORIN COLCERIU MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 EDMAR
6 9 DANNY TONI CITROEN C2R2 MAX A6 NAPOCA RALLY ACADEMY
7 11 HORATIU SAVU MARC BANCA MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 SAVU RACING
8 15 OCTAVIAN POPA MIHAELA BELDIE MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 PRO DRIVE SIBIU
9 20 EUGEN BADINA AURELIAN BADINA FORD ESCORT MK2 H4 MOTORHOME
10 22 BORBELY LORINCZ MARCEL CHINCES CITROEN SAXO VTS N2 LORI RACING TEAM
11 27 NISTOR DUVAL DAN MAGOS CITROEN C2 R2 MAX A6 AUTOSOLUTION
12 28 TITI AUR BORBELY KAROLY MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 PRODRIVE
13 29 VLAD COSMA FLORIN DORCA CITROEN C2R2 MAX A6 NAPOCA RALLY ACADEMY
14 30 ADRIAN RASPOPA COSMIN DIACU MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 ACS RALLY SPIRIT
15 41 SPITZMULLER CSABA BAHOR BEA MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 AUTO BLIC
16 47 VIOREL IVAN DUMITRU GHEORGHE DACIA LOGAN N2 JACK DANIELS RT
17 48 DAN TATOIU ADRIAN BERGHEA SUBARU N11 N4
18 50 CIPRIAN PETCU-URASI ION BONDANE MITSUBISHI LANCER EVO 9 N4 MONSTER RACING
19 61 DINU DRAGOS VLASCU SORIN MITSUBISHI LANCER EVO 9 K RALLY DREAM TEAM
20 70 ADRIAN GRIGORE MARIUS PAUNESCU DACIA LOGAN N2 PRO RALLY
21 73 AUGUSTIN MIHALACHE AUGUSTIN PRODANCIUC DACIA LOGAN N2 AUTOGREEN
22 85 BOGDAN STANOIEV CALIN MAIER DACIA LOGAN N2
23 93 BOGDAN NASTASE ALEX POPIDAN DACIA LOGAN N2 PERFORMANCE
24 99 EDWIN KELETI VICTOR PONTA RENAULT R3 MAXI EVO A7 JACK DANIELS RT
25 111 VICTOR BALDESCU CIPRIAN SOLOMON SUBARU N2010 N4 AUTOSOLUTION
26 302 CATALIN BERARI MIHAI SANDU MITSUBISHI EVO 10 K JACK DANIELS RT
27 309 ELISEI GROZA RADU MARGINEAN SUBARU IMPREZA STI N10 K NAPOCA RALLY ACADEMY
28 310 GUNTHER GRAEF CRISTIAN CIBU TOYOTA CELICA ST205 H4 STEPO CARS
29 321 FLORIN CRISAN MIRCEA ONOFREI SUBARU IMPREZA H4 SAVU RACING
30 330 DRAGOS ARGESANU GHEORGHE BUTNAR SUBARU N12 K AUTOSOLUTION
31 333 ADRIAN MORARU RALUCA MAGDAS MITSUBISHI EVO 8 K RALLY DREAM TEAM
32 336 DORIN BANCIU GABRIEL COVACI TOYOTA CELICA GT4 H4 BROTHERS MOTORSPORTS
33 399 SORIN ILIESCU SILVIU DASCALU MITSUBISHI LANCER EVO 6 H4 AUTOTEHNICA
34 411 SERBAN TOMITA CITROEN SAXO VTS N2 ACS SERA
35 419 SIMONE TEMPESTINI LUCIO BAGGIO DACIA LOGAN N2 NAPOCA RALLY ACADEMY
36 433 SPARTACUS POPA TAMAS FANCSALI DACIA LOGAN N2
37 445 ALEXANDRU MIREA DRAGOS DESPINOIU DACIA LOGAN N2 AUTOTEHNICA
38 451 SIDONIA TATOIU FLORIN HANGU SUBARU N12 K
39 469 SEBASTIAN BARBU RAZVAN HULEA DACIA LOGAN N2 ACS PERFORMANCE SIBIU
40 115 Bodolai László
41 117 Szíjj Zsolt Mitsubishi Lancer EVO VI A8
42 119 Trencsényi József Mitsubishi Lancer EVO IX N4
43 121 Turán Frigyes
44 123 Krupp Zoltán
45 125 Bujdos Miklós
46 127 Nedeczky László
47 129 Kondor Lajos Peugeot 106
48 131 Juhász Csaba Juhász Zsolt Honda Civic Type-R A7
49 133 Bütösi Zsolt Lada 21074 S1
50 135 Kovács Zoltán Holló Barnabás Lada Vfts S1
51 137 Páldi Zsolt Lada VFTS 1.8
52 139 Bereczki Norbert Kozma László Honda Civic VTI N2
53 141 Osz László Tekeres Laura Mitsubishi Lancer EVO VIII
54 143 Lovász Pál Berényi Ákos Mitsubishi Lancer EVO IX
55 145 Domokos László Tót János Mitsubishi Lancer EVO VI
56 147 Száger Csaba Antal Miklós Mitsubishi Lancer EVO V
57 149 Tajmel Tibor Csendes Zsolt Opel Ascona
58 151 Faragó Richárd Krizsán Attila Lada VFTS
59 153 Nagy Varga Géza Kóródi András Lada 2101
60 155 Szabó Zsolt Vajgel Péter Lada 21074
61 157 Mezriczky Zoltán Kulcsár Dániel Mitsubishi Lancer EVO IX
62 159 Fischer Dániel Földesi Csaba Honda Civic Type-R A7
63 161 Kiss Zsolt Kissné Móricz Nóra Lada 2105
64 163 Borbás Szabolcs Subaru Impreza Sti
65 165 Kuncz Dezso Honda Civic 1.6 Vti A6
66 167 Ifj. Ranga László Czakó Janek Mitsubishi Lancer EVO IX N4
67 169 Móricz József Toyota Corolla WRC
68 171 Vavika Tibor Baumhakl Kornél Mitsubishi Lancer EVO VIII. A8
69 173 Székely Lajos Láposi József
70 175 Stepán Árpád Lada 2101
71 177 Praj Ferencs Erczkovi Atilla Honda Civic Type-R N3
72 179 Botka David Szenner Zsolt

Kris Meeke castiga Grupa R la Raliul Mont Blanc la bordul unui Citroen Ds3 R3

Kris Meeke a participat in acest weekend la Raliul Mont Blanc, contand pentru Campionatul National de Raliuri al Frantei . Aparitia acestuia este una cel putin inedita, el pilotand un Peugeot 207 S 2000 in IRC , in timp ce  pentru 2011 a semnat un contract cu cei de la Prodrive, responsabili pentru dezvoltarea noului Mini WRC .

Meeke a terminat raliul pe locul 11 in clasamentul general si pe locul 1 in cadrul Grupei R , acolo unde a avut parte de o lupta fantastica cu experimentatul Emmanuel  Guigou ( Renault Clio R3 ) aflat ” pe teren propriu” . Podiumul grupei R a fost completat de Olivier Courtois ( Renault Clio R3 ).

Clasament General :

1 SNOBECK Dany/MONDESIR Gilles Peugeot 307 WRC A 8W 1:49:49,1
2 TSJOEN Pieter/CHEVAILLIER Eddy Ford Focus WRC A 8W 1:51:09,8 +01:20,7 +01:20,7
3 BOUFFIER Bryan/PANSERI Xavier Peugeot 207 S2000 A 7S 1:51:49,0 +01:59,9 +00:39,2
4 ROCHE Pierre/ROCHE Martine Peugeot 307 WRC A 8W 1:52:13,6 +02:24,5 +00:24,6
5 NANTET Gilles/MURCIA Corinne Porsche 996 Cup GT+ 16 1:52:49,7 +03:00,6 +00:36,1
6 ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu Peugeot 207 S2000 A 7S 1:54:16,7 +04:27,6 +01:27,0
7 MAURIN Julien/URAL Olivier Ford Fiesta S2000 A 7S 1:54:48,5 +04:59,4 +00:31,8
8 DUMAS Romain/ZAZURCA Guilhem Porsche 996 GT3 RS GT 10 1:55:10,3 +05:21,2 +00:21,8
9 GAL Ludovic/BELOT Olivier Peugeot 207 S2000 A 7S 1:55:36,8 +05:47,7 +00:26,5
10 BONFILS Michel/BELLEVILLE René Peugeot 307 WRC A 8W 1:56:21,9 +06:32,8 +00:45,1
11 MEEKE Kris/NAGLE Paul Citroën DS3 R 3 1:56:52,5 +07:03,4 +00:30,6

Rezumat video Ziua 1 :

Rezumat video Ziua 2 :

Test Drive Honda CR-Z – Si hybrid si atragator

Multi dintre jurnalistii auto care au avut ocazia sa testeze ultimul model al celor de la Honda, s-au gandit ca au de a face cu o noua nisa a pietei auto . Nimic mai fals am spune noi . Honda CR-Z este un automobil hybrid care face parte din clasa compacta, fiind lansat in luna februarie a acestui an in Japonia drept primul coupe  hybrid sport. In Japonia, orice vehicul care are intre 3.4  si 4.7 metri lungime, 1.48 si 1.7 metri latime , sub 2 metri inaltime si este dotat cu un motor peste 0,7 litri este incadrat in clasa compacta . Confirmarea vine dupa ce arunci o privire peste cifrele oficiale : lungime 4.08 m, latime 1.74 m (incluzand oglinzile exterioare) , inaltime 1.39 m , 1497 cmc . Q.E.D !!!

CR-Z este o masina care ne arata in sfarsit cum vad viitorul cei de la Honda . Este o masina pe care simti ca au construit-o niste ingineri  si nu a fost influentata de rezultatele contradictorii ale diverselor studii .  “Spiritul” lui Asimo este mai prezent decat “spiritul” unui Type R , dar , daca asa arata viitorul pentru Honda, inca mai avem sperante. Ba chiar avem sperante si pentru automobilele hybride.

Cei trei mari producatori auto din Japonia au abordat intr-o maniera diferita iminenta sosire a vehiculelor electrice . Nissan s-a grabit si a lansat Leaf, masina propulsata exlusiv pe baza unui motor alimentat cu baterii. Toyota nu s-a mai obosit sa faca nimic de la Prius, masina care poate rula fie pe baza motorului termic sau exclusiv  pe baza celui electric . Honda vede motorul electric ca pe o metoda de economisire a carburantului si de imbunatatire a performantelor dinamice, nu ca pe o solutie independenta de propulsie a unei masini . Nu-i putem acuza pe cei de la Honda ca nu cred in masina electrica a viitorului, poate doar au puterea sa recunoasca astfel ca tehnologia bateriilor inca nu a evoluat destul .

Am avut ocazia sa testam pe parcursul a trei zile noul model Honda CR-Z . Acesta este comercializat  in Romania , de catre importatorul oficial Honda Trading,  intr-un singur nivel de echipare , GT ( Top) , nivel ce include dotari precum : computer de bord, cruise control, senzor de lumina, senzori de parcare, tetiere active, airbaguri frontale – laterale si tip cortina, ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare) , EBA ( asistare la franarea de urgenta ) , VSA ( controlul tractiunii si stabilitatii / decuplabil) , oglinzi exterioare incalzite – reglabile si pliabile electric, faruri cu xenon , geamuri electrice, climatizare automata, radio MP3 ( ce include 4 boxe, tweetere si subwoofer) . Pretul unei astfel de masini este de  20 980 euro – fara tva, care din pacate inseamna un pret final de 26 015 euro.

Cum arata ?


Serile petrecute alaturi de CR-Z au fost cele mai placute din ultima perioada, poate chiar din acest an. Capetele intoarse ale pietonilor , gaturile intinse peste banchete ale participantilor la trafic, degetele indreptate spre noi, geamurile negre coborate de la Suv-uri de culoare neagra , cam asa se pot caracteriza reactiile celor cu care ne-am intersectat . Toata lumea a admirat noua creatie a celor de la Honda si , daca nu ar fi fost stickerele laterale care sa ne dea de gol, nimeni nu si-ar fi dat seama ca este o masina hybrida.

Platforma pe care se bazeaza CR-Z este comuna cu cea de la Insight, care sincer sa fim, nu este un start promitator pentru tenta sportiva pe care specialistii in marketing de la Honda incearca sa ne-o imprime. Totusi, va putem asigura ca nu s-a facut pur si simplu un copy / paste : ampatamentul este cu aproape 12 cm mai scurt, lungimea totala a masinii este mai mica cu aproximativ 20 cm si este considerabil mai joasa si mai lata .

La fel ca restul modelelor din ultima perioada al celor de la Honda, CR-Z este o masina pe care o indragesti sau nu . Cale de mijloc nu exista. Partea frontala a fost putin atenuata fata de conceptul premergator lansarii in productie. Cand privesti CR-Z ai o puternica impresie ca designerii au avut o imagine clara a ceea ce doreau sa obtina atunci cand au inceput lucrul la masina : acest model arata pur si simplu total diferit fara de toate automobilele lansate in ultima perioada in Europa . Felicitari Honda !  De la plafonul care parca se frange, inspirat de vechiul model CR-X, si  pana la farurile si stopurile cu LED , totul a fost pe placul nostru.

Primul lucru pe care-l remarci, dupa ce te asezi pe scaunul soferului, este pozitia joasa a posteriorului tau fata de asfalt. Ai o pozitie de condus foarte joasa. Extrem de bine gandita de joasa ! Fiecare buton de la interior este indreptat catre sofer. Este ca si cum inginerii de la Honda au incercat sa construiasca CR-Z ca pe o masina cu un singur loc, dar le-a fost teama pana la urma. Probabil va veti gandi ca accesul se face intr-un mod greoi . Gresit. Poti lua loc in CR-Z la fel de usor ca in orice alta masina, gratie usilor sale generoase si a gradului mare de deschidere a acestora. Daca va veti decide sa achizitionati un astfel de model veti avea nevoie totusi de o scurta perioada de acomodare pentru cazurile in care trebuie sa coborati dupa ce ati oprit masina intr-o parcare inghesuita de la vreun Mall .

Pe bancheta din spate poti aseza un copil sau un scaun pentru copii, nu si un adult. Inghesuit este un termen politicos, in incercarea de a descrie felul in care te simti ca adult pe bancheta din spate. Pentru modelele vandute in America s-a renuntat la aceasta bancheta marindu-se spatiul de depozitare.

Zona scaunelor din fata este bazata pe noul principiu al celor de la Honda : Man – Maximum , Machine – Minimum, care nu mai necesita nicio o traducere. Eforturile concentrate depuse in vederea reducerii dimensiunilor motorului si a compartimentului acestuia, amplasarea rezervorului de benzina si pozitionarea sistemului hybrid si a bateriilor aferente sub bancheta spate, introducerea suspensiei semi-independente pentru spate au condus la obtinerea unei linii exterioare extreme de joase si a unui interior mai mult decat incantator pentru ocupantii locurilor din fata.

Bordul are in prim plan un indicator mare si rotund care afiseaza turatiile motorului , in interiorul acestuia regasindu-se vitezometrul digital. In partile laterale ale acestuia se afla mai multe indicatoare suplimentare precum : nivelul de incarcare al bateriilor si momentul in care se face aceasta incarcare in partea stanga si nivelul combustibilului ramas in rezervor, consumul instant si display-ul digital al computerului de bord in partea dreapta, display care poate afisa foarte multe informatii prin simpla apasare a unui buton de pe volan . Poate vi se pare prea mult , insa iluminarea placuta ( influentata de setarea aleasa Eco/Normal/Sport ) si adaptarea usoara si rapida in folosirea computerului vă va face sa regretati lipsa unei navigatii al carui display de dimensiuni generoase ar fi fost amplasat pe consola centrala.

Cum se conduce ?


Daca in partea de mai sus a acestui material va spuneam despre platorma comuna pe care CR-Z o imparte cu Insight intr-o mare masura , acum avem ocazia sa vorbim si despre deosebiri . Prima si cea mai importanta este capacitatea motorului. Insight este dotat cu un motor de 1 339  cmc capabil sa dezvolte 88 cp in timp ce la CR-Z regasim noul motor de 1.5 l SOHC – iVTEC (asemanator cu cel de pe vechea generatie de Honda Jazz) care dezvolta 114 cp la 6 100 rpm si un cuplu maxim de 145 Nm la 4 800 rpm.

CR-Z este ajutat atunci cand are nevoie de acelasi motor electric trifazic alternativ IMA ( Integrated Motor Assist) de 14 cp , acceleratia de la 0-100 km/h facandu-se in 9,9 secunde in timp ce viteza maxima este limitata la 200 km/h.

O alta caracteristica unica nespecifica unui hybrid pana in prezent, este cuplarea motorului la o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, cutie care este atat de buna si de  exacta precum te-ai astepta de la o Honda. Placerea de a urca in ture cu acest motor s-a aflat in prim plan pentru noi . Daca la Insight exista doar doua moduri , Normal si Econ, la CR-Z a fost introdus un al treilea, Sport . Odata cu actionarea modului Sport nivelul de asistare al directiei este redus, pedala de acceleratie se intareste si raspunde extrem de repede la orice apasare si motorul electric iti permite sa obtii acceleratii surprinzatoare in orice moment, cuplul motor suplimentar de 77 Nm facandu-se resimtit mai ales la turatiile joase .

Ideea din spatele celor trei moduri Econ, Normal si Sport este una simpla : in modul Econ toate functiile auxiliare ( AC) sunt reduse la minim iar acceleratia se realizeaza intr-un mod care te face sa te intrebi unde a disparut puterea, in modul Normal totul este exact asa cum te astepti sa fie in timp ce modul Sport este pentru week-end si drumurile virajate de pe la munte .

CR-Z beneficiaza si de o evolutie a sistemului Start/Stop care opreste motorul cand stationezi la semafor sau in alte cazuri pretabile reducerii consumului si emisiilor. Oprirea motorului se face concomitent cu franarea atunci cand viteza masinii scade sub 30 km/h. Repornirea acestuia se face odata cu cuplarea unei trepte de viteze si nu doar prin simpla apasare a pedalei de ambreiaj.

Pozitionarea diferitelor elemente despre care am vorbit mai devreme, a condus la o repartitie a greutatii de 60 : 40 ( fata/spate) lucru care a imbunatatit vizibil manevrabilitatea masinii fata de Insight. O atentie suplimentara a fost acordata sunetului esapamentului , care incepand cu 3 000 rpm , printr-un ingenios silencer folosit de catre cei de la Honda, inlatura frecventele joase si scoate in fata frecventele inalte produse odata cu evacuarea gazelor.

Concluzia finala

Per total , pachetul oferit de CR-Z este mai convingator decat cel propus de Insight . Posibilitatea de a tura intr-un mod liber motorul si nu impus de o cutie automata, suspensia sportiva si designul exterior fac din CR-Z o masina care ar trebui sa existe nu doar datorita tendintelor eco. In acest moment,  CR-Z testeaza piata din perspectiva a ceea ce a reprezentat Honda in trecut si ce va fi in viitor. Sub haina lui CR-Z se afla o masina mai buna si mai performanta care poate aparea in orice moment si exista sperante ca inginerii de la Honda vor incepe sa-si canalizeze energia conform declaratiilor lui Soichiro Honda si vor gasi o metoda si mai buna pentru functionarea unui hybrid sportiv.

[nggallery id=52]

Punct final in prima etapa a Campionatului National de Karting Dunlop 2010

3 saptamani pana la etapa a II-a

* foto podium clasa KF2

Aradul a fost centrul de interes al kartingului din Romania in weekendul care tocmai s-a incheiat. Practicanti si iubitori ai kartingului din toate colturile tarii au raspuns pozitiv invitatiei organizatorilor ridicand “entry list-ul” la un numar de 60 de piloti.

Dintre acestia au plecat cu diplome si cupe acasa Marco Bota(locul III), Andrei Mihnea Cerbu(locul II) si Davide Mateas(locul I) la PUFO, Andrei Musca(locul III), Ion Alexandru Ionescu(locul II) si Ioan Teodor Nicoara(locul I) la KID, Cristian Ungaru(locul III), Razvan Fuzer(locul II) si Andrei Vajda(locul I) la MINI, Razvan Coriiu(locul III), Daniel Vasile(locul II) si Razvan Ionut Cornea(locul I) la N60, Valentin Ungureanu(locul III), Balasz Bokor(locul II) si Levente Szoke(locul I) la N80, Loredana Monica Demeny(locul III), Andrei Daniel Turke(locul II) si Lucian Cristian Pora(locul I) la N-ICA, Maximilian Junger(locul III), Andrei Oprea(locul II) si David Dugaesescu(locul I) la KF3, Andreas Sharpel(locul III), Alexandra Baldovin(locul II) si Tiberiu Iorgulescu(locul I) la KF2,  Lucian Radu Babaioana(locul III), Claudiu Mateas(locul II) si Vlad Leah(locul I) la KZ2.

Concursul pe echipe, sustinut si prezentat de Seat, a adus pe primul loc echipa “Palatul Copiilor Satu Mare”(75 de puncte), urmata de “Dumagas Racing Team” pe locul II(68 de puncte) si de “Palatul Copiilor Ramnicu Valcea”(44 de puncte), pe ultima treapta a podiumului.

* foto podium echipe

Castigatorii primei etape au luat o optiune importanta in cursa pentru titlul de campioni nationali, prezenta la celelalte doua etape fiind insa hotaratoare.

Etapa a II-a a CNKD 2010 va avea loc la Bucuresti in perioada 24-26 septembrie pe circuitul Amckart din Tunari.

*Rezultatele finale raman provizorii pana la validarea acestora

Campionatul National de Karting Dunlop 2010 este sustinut de Dunlop, Conarg Real Estate, Seat, Muller, Austral, KidKart.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor