Drive test Ford Kuga – 2.0 TDCI – 163 CP – Titanium

In 2013, pentru orice constructor de automobile care vrea sa se ia la tranta cu baietii mari, este absolut necesar sa aiba un SUV compact in gama de modele aflate la vanzare. Chiar daca suna putin ciudat, SUV-urile cu dimensiuni reduse sunt in prezent cele mai vandute masini, astfel ca producatorii sunt dornici sa-si atraga o portie cat mai mare din acest segment.

 

Ford a lansat prima generatie a SUV-ului compact Kuga in 2008, o vreme in care majoritatea masinilor 4×4 nu se simteau extraordinar pe drumurile asfaltate iar inginerii aveau ambii ochi atintiti asupra drumurilor cu noroi. La acel moment, Kuga a fost o revelatie. Precisa, echilibrata si agila, Kuga imbina atitudinea unui SUV cu manevrabilitatea unui hatchback, unul bun pe deasupra.

 

Acum avem noua generatie a lui Kuga. Si, spre deosebire de alti constructori, noua generatie chiar este noua si nu doar un facelift. Pentru ca am petrecut doua saptamani alaturi de Ford Kuga, am decis sa fim realisti si sa mergem cu masina acolo unde o fac majoritatea posesorilor de SUV-uri, adica in oras. Am avut la dispozitie un model in versiunea de echipare Titanium, cu un motor de 2 litri diesel si care a venit in compania unei cutii de viteze manuale in sase trepte si tractiune integrala permanenta.

CAT08348

Cum arata?                                 

Noul Ford Kuga reprezinta filosofia “One Ford” a constructorului, a carui scop este acela de a reduce numarul modelelor la nivel mondial. De exemplu, in America, Kuga este vanduta sub numele de Escape si inlocuieste o masina care s-a vandut in peste 2 milioane de unitati de la lansarea din 2001. Se pare ca americanii nu se mai satura de designul european al lui Kuga, pentru ca fabricile de peste ocean abia tin ritmul cu solicitarile primite.

 

Designul noii generatii s-a schimbat semnificativ, noul Kuga fiind mai mare si mai lat. Daca vreti, este un mix intre vechiul Kuga si noul Focus. Parca curajul designerilor a fost temperat putin de cifrele seci ale celor care se ocupa de studii iar asta e un pacat pentru ca toti producatorii te sfatuiesc sa-ti alegi masina dupa felul in care arata. Nu ca i s-ar putea reprosa ceva noului Kuga, ci pur si simplu ii lipseste curajul la acest capitol.

 

La interior prima senzatie este cea de spatiu. O simpla privire aruncata in oglinda retrovizoare te va duce cu gandul la un van iar asta este o propunere directa din partea lui Kuga: masina mare, spatiu mare.

 

Din punct de vedere al designului la interior, cine este obisnuit cu modelul Focus se va simti ca acasa. Scaunele pentru ocupantii locurilor din fata sunt confortabile si au un suport lateral peste medie, care te poate duce cu gandul la cele de pe masinile sport. Calitatea materialelor folosite, a imbinarilor si finisarilor este buna spre foarte buna, doar putine zone pot fi considerate mai dure.

CAT08363

Cum se conduce?

Exemplarul testat de noi era echipat cu un motor diesel, 2.0 TDCI de 163 cai putere. Modelul vine in standard cu tractiune integrala permanenta si o cutie de viteze manuala in sase trepte. Puterea maxima este atinsa la 3.750 rpm in timp ce cuplul maxim, de 340 Nm, este atins la 2.000 rpm. Motorul de sub capota lui Kuga este in realitate mai elastic, decat o arata cifrele pe hartie, forta sa fiind simtita mai devreme, din zona a 1.750 rpm.

 

Noua generatie de Ford Kuga are o insonorizare mai buna, nivelul zgomotelor si vibratiilor fiind mai mic decat la predecesoarea sa. Ca si performante, sprintul pana la 100 km/h se realizeaza in 9,9 secunde, conform fisei producatorului, in timp ce viteza maxima este de 198 km/h. Cei cu pretentii sportive trebuie sa-si caute masina preferata in compania altor motoare, pentru un SUV diesel cu un gabarit de 1.692 kg, performantele lui Kuga fiind absolut corecte.

 

Tinuta de drum a lui Kuga este rezultatul eternului echilibru intre confort si sportivitate iar din punctul nostru de vedere inginerii de la Ford l-au “nimerit” mult mai bine in cazul SUV-ului decat in cel al hatchback-ului. Kuga are acum o garda la sol putin mai mare insa nu a devenit un model extrem de capabil in off-road. Pur si simplu iti permite sa abordezi niste trasee pe drumuri de macadam si drumuri forestiere cu un plus de incredere.

 

Noi am parcurs 500 de kilometri in oras, in Bucuresti, iar cifrele afisate de computerul de bord la capitolul consum ne-au surprins. Placut. In regim urban, Ford anunta un consum de 7,2 l/100 km iar noi am reusit sa nu depasim aceasta valoare cu mai mult de 1 litru, performanta demna de apreciat daca tinem cont de masa totala a masinii, de tractiunea integrala permanenta si de faptul ca in niciun moment nu am avut ca scop obtinerea unui consum redus de carburant.

 

Kuga sta extraordinar si la capitolul siguranta, unde a obtinut cele 5 stele mult ravnite de orice constructor la testele de impact ale EuroNCAP. Astfel, Kuga s-a clasat pe primul loc intre modelele testate anul trecut la capitolele protectie pasageri adulti (94%) si sisteme de siguranta (100%).

 CAT08342

Concluzia finala

Cele doua saptamani petrecute cu Ford Kuga ne-au scos la iveala un automobil foarte echilibrat din toate punctele de vedere. Putine spre niciunul sunt lucrurile pe care i le poti reprosa noului Ford Kuga iar acestea se afla printre punctele de vedere subiective referitoare la design exterior sau interior.

 

Kuga s-a maturizat foarte frumos si nu mai este nicio indoiala ca acest lucru o va ajuta sa castige la capitolul popularitate chiar si in tara noastra. Prin reducerea consumului si a pretului de achizitie, Ford a lansat un SUV compact care este mai mult decat capabil sa se lupte cu competitorii consacrati.

 

foto: Catalin Oprea