WRC 2011 – Raliul Frantei : va fi sau nu va fi Sebastien Loeb

 

In etapa anterioara a Campionatului Mondial de Raliuri, cea din Australia, am fost cu totii martorii unui incident mai putin obisnuit; ambele echipaje Citroen au iesit in decor in timp ce se aflau la conducere. Acest lucru le-a permis celor de la Ford sa termine pe primele doua locuri si sa sarbatoreasca prima victorie a modelului Fiesta Rs WRC pe macadam din acest sezon. Cu ajutorul lui Ogier si al echipei, Loeb a reusit sa marcheze 4 puncte in Australia, gratie victoriei din Power Stage, insa victoria contracandidatului la titlu, Mikko Hirvonen, a redus drastic avantajul francezului in clasamentul general.

 

Doar 15 puncte ii mai separa pe cei doi cu trei etape ramase din sezonul 2011 al campionatului. Multi ar fi tentati sa afirme ca vom fi martorii unui adevarate lupte. De fapt, doua din cele trei raliuri ramase de disputat se vor desfasura pe asfalt ( Franta si Spania), suprafata preferata a septuplului campion mondial  si pe care a fost invincibil din 2004 pana la etapa din Germania din acest an cand o pana a lui Sebastien Loeb l-a facut pe Ogier sa se trezeasca invingator.

 

 

WRC revine in Franta in acest weekend, locul unde Loeb a triumfat anul trecut si si-a trecut in cont cel de-al saptelea titlu mondial. In 2010 probele speciale au fost mutate din Corsica in Alsacia, zona in care s-a nascut Loeb. Locatia ramane aceasi si in 2011. Chiar si asa, Loeb nu-si poate asigura titlu in acest weekend. In cel mai bun caz poate pleca de “acasa” cu un avantaj de 43 de puncte.

 

Asa cum va spuneam, pana la Raliul Germaniei desfasurat in august 2011, Loeb nu mai fusese invins pe asfalt de foarte multi ani. Din pacate o pana i-a refuzat alsacianului o noua clasare pe cea mai inalta treapta a podiumului si i-a oferit coechipierului sau si rival in acelasi timp, prima victorie pe aceasta suprafata. Asadar, doar o pana il poate invinge pe francez in probele speciale pe asfalt, iar acest lucru trebuie luat in considerare inaintea acestui weekend daca ne gandim si la “binele” campionatului.

 

Anul acesta nu am vazut la Hirvonen si Latvala un ritm apropiat de al francezilor in raliurile pe asfalt, astfel incat sa putem crede ca acestia se pot impune. Latvala a castigat cateva probe speciale in Germania dar, chiar si asa, Loeb ii va lasa din nou in urma pe finlandezi. Doar vreo intamplare neobisnuita poate produce surpriza, adica Loeb sa nu fie lider la finalul intrecerii.

 

 

O replica mai ferma va veni tot din sanul echipei Citroen. Sebastien Ogier are o masina identica cu a lui Loeb, sau cel putin asa ar trebui sa fie in teorie. Seb 2.0 a dovedit in Germania ca poate mentine ritmul impus de colegul sau si este constient ca etapa de acasa este ultima sansa din acest sezon de a se apropia de titlul suprem. Desi a declarat ca-si va sprijini coechipierul, Ogier va forta; ori va castiga raliul ori va face din nou o greseala stupida.

 

Si Latvala are o sansa buna la podium in Franta, dar mai mult ca sigur il vom vedea pe acesta cedandu-i locul lui Hirvonen, deoarece teoretic acesta mai are sanse la titlu. In mod normal si Petter Solberg s-ar putea lupta pentru victorie, insa a doua jumatate a acestui sezon a dovedit ca echipele de uzina au la dispozitie niste materiale de concurs evoluate fata de startul campionatului.

 

Previziunea noastra bazata pe statistici si forma pilotului alsacian este ca Loeb isi va mari avantajul la 25-30 de puncte dupa acest weekend, apoi isi va asigura matematic titlul in urmatorul raliu care se va desfasura tot pe asfalt in Spania. Dar, asa cum am vazut in Germania si Australia, uneori, statisticile si forma nu conteaza in raliuri.

 

 

Raliul Frantei ii gaseste pe lista de inscrieri si pe cei de la MINI. Echipa dezvoltata de cei de la Prodrive a reusit un rezultat foarte bun in Germania, cand Sordo, un alt pilot redutabil pe asfalt, s-a clasat pe locul trei al podiumului final. Asteptati-va la un ritm si mai bun din partea spaniolului in acest weekend; un nou podium este targetul acestuia.

 

Kris Meeke are nevoie de un rezultat bun in Franta. Acesta a stabilit niste timpi foarte buni in raliurile in care a luat startul pana acum insa, datorita unor erori de pilotaj si a catorva probleme tehnice, el nu a reusit in acest sezon sa-si conduca MINI-ul WRC in parcul de service final. Cel mai bun lucru pentru Meeke ar fi o clasare la final decat niste timpi impresionanti pe probele speciale.

 

Momentan nu exista previziuni de ploi pentru acest weekend in zona Alsaciei, insa, daca acest lucru se va schimba, vom vedea primele masini scotand tot noroiul de pe interioare. Loeb s-a folosit anul trecut de acest avantaj si a invins. Si cei din SWRC vor fi prezenti in Franta. Liderul campionatului, Juho Hanninen va deveni campion daca se va impune aici iar aceasta ar fi a treia victorie din acest sezon. Ceremonia de final se va desfasura la fel ca si anul trecut in fata Parlamentului European din Strasbourg, dupa ce echipajele vor fi parcurs cele 23 de probe speciale care insumeaza 337.43 km.

 

 

14 thoughts on “WRC 2011 – Raliul Frantei : va fi sau nu va fi Sebastien Loeb”

  1. "Previziunea noastra bazata pe statistici si forma pilotului alsacian este"…subiectiva ! CITROEN LOVERS ! Huoo >:))
    Ce o sa mai rad cu Gabi in cor daca o mai pune odata Loeb pe capac,hai nu acum la el acasa,sa zicem…in UK exact in viraju unde sta Tomescu la pozat ! :))

  2. Emanuel uite-te la statistici pilotii de la Ford pur si simplu nu au cum sa castige pe asfalt, Mikko si acum recunoaste ca trebuie sa isi imbunatateasca ritmul pe aceasta suprafata. la asta cu Citroen Lovers nu comentez :))))

  3. da bai , recunosc, sunt oarecum subiectiv, nu atat cat v-ati astepta sau credeti …mai ales Tomescu 🙂 El are o ura personala cu Sebastian asa ca il excludem :)) statistica nu ai cum sa o combati, si nici forma, ia clasamentul la zi si zi-mi cine e primul loc…aa ca multi isi doresc sa-l vada rastignit e cu totul altceva 🙂

  4. ''Loeb ii va lasa din nou in urma pe finlandezi. Doar vreo intamplare neobisnuita poate produce surpriza, adica Loeb sa nu fie lider la finalul intrecerii''
    ba ….cand m-am luat de voi cu citroen era exact genu asta de articole …care nu au ce cauta aici.de data o sa comentez i pe site poate poate o sa terminati odata cu asta!!
    cum poti sa zici intr-o stire ca Loeb va bate,restu nu se stie,ford nu are nici o sansa, poate poate mai vine unu pe ici pe colo…
    sa ma mai lase acu orice comentator iubitor de citroen si Loeb in pace ca nu am chef de voi acum.oricare ai fii si orice rang.aici nu mai vorbesc de glumele de pana acum ci pur si simplu voi cand scrieti nu aveti nimic altceva in cap decat Loeb.toata lumea stie cat este de bun,e de 7 ori campion mondial si poate o sa fie de 8 in curand dar ganditi-va ca mult nu o sa mai stea.cativa anu o sa se retraga,ce o sa faceti atunci?o sa scrieti despre cine?care o sa fie omul care bineinteles ca o sa bata …nu se pune problema…cu tot respectul!terminati cu astea odata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. deci nu pot sa cred cat a scris GT-ul :))) acu vb mai serios un pic, realitatea asta e Loeb e acolo cu o viteza in plus a recunoscut-o toata lumea, Mihai nu a facut nimic altceva decat sa mai aduca aminte :)). Am mai scris si de Mini de bine cand a fost cazul, deci nu scriem doar despre Citroen, acu ce sa facem daca astia castiga sa nu mai scriem. s-a vazut pana acum ca Ford nu a scos capul dupa Suedia, si in Australia am scris de Ford pentru ca am avut ce sa scriem. oricum mai e putin pana in weekend si vedem exact ce se intampla si vedem daca se adeveresc prezicerile lu' Guru Popescu :))__

  6. La cum s-au prezentat Mini in Germania, sunt sanse de speranta la un loc fruntas pt Sordo in Spania !
    In schimb, o sa fac matanii ca sa nu cedeze Ogier lui Qsenel si sa isi joace as-ul acasa ! >:)

  7. de ce nu va fatceti un forum pt parerile lu popescu si tomescu???unde sa putem sa ne vedem de trebuirile noastre in liniste si aici sa fie stiri din wrc fara preziceri ,printi si cersetori ??

  8. hai ca nu ma apuc de tine aici.citeste titlul articolului!''va fi sau nu va fii Loeb''
    apoi o dai sus si tare ca va fii Loeb.ti-am zis, fa-ti un site separat pt asta!!!..sau blog.imagineaza un om care vine prima data la o etapa,incepe sa-i placa,vine sa se informeze si tu ii dai una in cap ca va bate loeb,ogier pe 2,poate poate ala pe 3 wtf!!!!!
    TERMINA CU ASTEA!!!!!!!!!!
    asta incerc sa zic!!!nu ne mai tot agresa cu Loeb ca am vazut ,stim ,cunoasteam….restu pe pm!!necenzurat!!:))
    Edi ,lasa-ma si tu cu Loeb e cu o viteza in plus…nici un iubitor de rally nu contesta valoarea lui Loeb.trebuie sa fii tampit sa zici ceva de rau de el.fa un articol :.Loeb va castiga!nu-l mai citesc si nu mai exista nici o problema.il citeste lumea care vrea sa citeasca preziceri din WRC,un fan Loeb etc ..

Comments are closed.