Ovidiu Mazilu – “la noi e inca actual si eficient divide et impera ”

Motorsportnews.ro : Desi initial Raliul Clujului 2011 se dorea a fi unul international, fiind inscris in Calendarul Sportiv International al FIA, FRAS nu a fost de acord cu acest lucru, dar, nici nu a anulat etapa conform regulamentului. Care au fost motivele care au stat la baza luarii acestei decizii a FRAS?

Ovidiu Mazilu : Etapa de la Cluj nu s-a anulat din respect pentru piloti si pentru cluburi, din respect pentru calendarul aprobat, pentru jurnalisti, arbitri si toate persoanele angrenate in desfasurarea acestei competitii. Nu s-a luat decizia anularii etapei pentru ca ACR ne-a remis printr-un fax, cu o saptamana inainte de etapa, ca Raliul Clujului ar fi devenit subit vineri dupa amiaza competitie internationala. Conform legii si regulamentelor, FRAS prin Consiliul Federal stabileste care competitii sunt internationale. Dl Savu si „prietenii” dumnealui de la ACR au procedat la fel si acum doi ani, cand ne-au anuntat, tot cu cateva zile inainte de start, cu mare tam-tam, ca sunt internationali si a fost de fapt mult zgomot pentru nimic. La raliul „international” de acum doi ani, dl. Savu raspandea public cu aceeasi mult prea multa incredere ca va fi prezent Atilla Ferjancz presedintele MNASZ, ca vor fi o suta de echipaje maghiare, si ca in viitor organizatorul va face raliu la Cluj fara pilotii FRAS, adica fara colegii lui din Romania. Nu a fost nici un pilot strain, de Ferjancz nici pomeneala, iar in loc de observator FIA, au fost prezenti doar co-nationalii Olaru si Stoian.

 

Desi dl Savu reproseaza tuturor ca nu respecta regulamentele, cand vine vorba de cazul lui si nu-i convine ceva, spune ca regulamentul e aberant. Tipic pentru dl Savu, care e si pilot si organizator in acelasi timp, lucru care ii creaza un stres suplimentar si explica multe din reactiile sale.

 

In alta ordine de idei, acum doi ani am fost sunat de sefii Comisiei de Arbitri care au spus ca parasesc raliul daca prin tertipurile „internationale” ale colegului Savu vor fi obligati sa suporte prezenta ACR la competitiile noastre. Atunci mi-am pus in miscare toate abilitatile mele de mediator si am reusit sa evit o situatie destul de urata. Drept multumire, dl Savu in loc sa-si ceara scuze pentru situatia dificila in care ne-a bagat pe toti, s-a comportat asa cum vedeti: critica pe absolut toti ceilalti organizatori, critica regulamentele, critica oficialii, acum mai nou isi critica si colegii piloti din Cluj. Ultima gaselnita este sa opineze ca automobilismul romanesc a ajuns intr-o situatie dezastruoasa, dorind probabil sa-si justifice cumva situatia penibila in care singur s-a pus, fara sa-l oblige nimeni. Daca automobilismul sportiv romanesc este intr-o asa mare situatie dezastruoasa, il invit pe dl Savu sa vada ce se intampla in Bulgaria, sau sa vada ce raliuri „internationale” si in conformitate cu Codul Sportiv International, organizeaza prietenii domniei sale de la ACR, de la Raliul Frumusetii unde este interzis sa te prezinti cu masini „pregatite de raliu” si nu pot participa decat femeile necasatorite, pana la Campionatele de Rally Sprint desfasurate intr-un poligon ACR unde e interzis cu copiloti.

 

Culmea a fost atinsa de dl Savu atunci cand a sustinut cu nonsalanta ca nu este important sa fie piloti straini la start, ci doar sa figurezi cum-necum la FIA cu o competitie. Il anunt pe dl Savu ca acele competitii restrictionate nu au absolut nici o valoare pentru FIA si pe cale de consecinta, nici pentru noi. Singura valoare pe care o au astfel de competitii sunt gadilarea orgoliului mai-marilor ACR, sa se plimbe prin parcul de service cu ecusoane de „mondiali”.

 

 

Motorsportnews.ro : La Cluj a fost prezent totusi un observator FIA, dl. Boshnakov din Bulgaria, care a fost tratat cu o indiferenta totala. Nu credeti ca era mai benefic pentru FRAS daca acestui observator i se explica situatia „delicata” a raliului dar totusi ii erau prezentate unele aspecte despre Raliul Clujului ?


Ovidiu Mazilu : Stiti dvs. ca dl respectiv este observator FIA ? Are cineva aceasta certitudine, a avut cineva curiozitatea sa verifice acest lucru ? Pe ce va bazati, pe cuvantul d-lui Olaru ? Daca FIA dorea sa-si timita un observator la competitiile FRAS, o facea din timp si ne anunta si pe noi, iar daca nu a facut-o, e problema lor. Chiar credeti ca la FIA exista asa, un corp de observatori nelimitat si permanent disponibil, pentru cand i s-o nazari cuiva din Romania, cu trei zile inainte de un eveniment „international”, sa delege pe unul din ei ? Haideti sa fim seriosi. Oamenii au ca noi toti, o planificare de la inceputul anului. Indiferent in ce calitate a venit colegul bulgar pe meleaguri clujene, e cat se poate de limpede ca dl Olaru i-a „explicat” acestuia absolut toata situatia „delicata” a Raliului Clujului si a FRAS. Ar fi fost absurd si ridicol, lipsit de pragmatism, daca vreti chiar degradant, sa incerce vreunul din oficialii FRAS de acolo, din conducerea raliului, sa-i schimbe bulgarului ideile inoculate de fratele lui de la Bucuresti. Pe de alta parte nici pe dl Olaru nici pe colegul lui bulgar nu i-a gonit nimeni, au putut observa ce voiau sa observe, nu pricep de ce s-au ambitionat sa vrea sa intre in incaperea unde se desfasura sedinta CCS, pentru ca acesta inteleg ca a fost marul discordiei. Observatorul este pasiv la orice eveniment din lume, el observa, nu participa la luarea deciziilor ! Asta daca era observator si nu altceva.

 

La urma urmei, se pune problema cat se poate de simplu: ce inseamna ca acest Campionat se desfasoara sub egida FRAS ? Vine care cum i se nazare si impune regulile lui si noi trebuie sa stam pasivi si sa le intindem si covorul rosu ? Nu cred. Nici chiar ANST, sau Comisia Antidoping nu procedeaza in felul acesta. Un eveniment international presupune o pregatire deosebita, depunerea unei candidaturi pentru un campionat FIA inseamna inca ceva, mult mai serios, nu asa cum sustine dl Savu si ACR, pe genunchi, cu doua-trei zile inainte de raliu, punand o emblema FIA pe camila raliului.

 

 

Motorsportnews.ro : Vizavi de excluderea dupa prima zi a echipajelor cu nr. 33, 42, 46, 401 si 415, carora li s-a permis sa ia totusi startul in urma depunerii contestatiilor : cum au fost constatate aceste abateri ale echipajelor si de catre cine ?  Este regulamentara hotararea Comisiei de Competiii care a inlocuit sanctiunea excluderii dispuse initial de CCS din cadrul Raliului Clujului cu o amenda de 300 de euro, tinand cont si de faptul ca, de regula, deciziile de excludere pentru nerespectarea regulilor privind recunoasterile se iau inainte de startul unui raliu si ca amenda din regulament este de 1 000 de euro?

Ovidiu Mazilu : Sunt multe situatii neprevazute de regulament. Dar tot regulamentele spun ca in oricare din situatiile neprevazute de acest gen, Comisarii Sportivi iau o decizie, sau Comisia care are in atributii aceste lucruri. Dosarele de la recunoasteri nu au sosit inainte de validarea inscrierilor. Cand au sosit, adica la a doua sedinta, dupa validare deci, s-a constatat ca o parte din sportivi au incalcat regulile la recunoasteri. Comisarii Sportivi au aplicat sanctiunea de excludere, nemaifiind posibil sa nu le valideze inscrierea. Sportivii in cauza au depus o contestatie care a suspendat aplicarea acestei masuri. Comisia constatand ca nu putea fi respinsa validarea inscrierii deoarece, asa cum am aratat, dosarele au sosit ulterior si vom vedea exact cine a facut acest lucru si poate ca a facut-o intentionat sau nu, Comisia deci, a decis sanctionarea cu amenda de 300 de euro, deoarece situatia care impunea excludere si amenda de 1000 de euro nu era intrutotul cea descrisa de regulament. Totusi, pe fond s-a retinut ca au fost incalcate regulile de recunoasteri si noi toti stim ce inseamna acest lucru si nu trebuie si nici nu e posibil sa ai reglementari amanuntite pentru absolut toate derivatele posibile ale acestor situatii.

 

 

Motorsportnews.ro : Intorcandu-ne la Raliul Muresului 2011 care a starnit mai multe controverse, dvs. ce parere aveti? A fost oportuna decizia de anulare a celor trei probe speciale ?

 

Ovidiu Mazilu : Din postura in care ma aflu nu pot sa comentez decizia Comisarilor Sportivi si nici nu ar fi corect sa o fac. In general, oamenii alesi pentru a lua aceste decizii vor intra tot timpul in colimatorul acestui gen de abordare. Totusi pozitia lor este una ingrata pentru ca indiferent de decizie, rezultatul ii va avantaja pe unii si dezavantaja pe altii. Asta este filozofia acceptarii arbitrajului unic, altfel nu am putea continua sa traim si ne-am sfarsi in cercul vicios al disputelor fara final.

 

 

Motorsportnews.ro : Referitor la vitezele mari atinse pe probele speciale, dl. George Grigorescu, membru al Comisiei Nationale de Raliuri, a declarat la emisiunea Rally Mania din 04.05.2011,  ca dansul a ridicat aceasta problema la comisie dar i-a fost transmis ca “ sa stea frumos in banca lui, probele au fost aprobate de cine trebuia” si ca “sa nu-si bage nasul unde nu-i fierbe oala”. Dvs ce parere aveti despre probele de la Mures ?

 

Ovidiu Mazilu : George Grigorescu e mare maestru in a-si atrage audienta, insa eu presupun ca a evitat un raspuns transant, fiind in direct. Sigur insa este ca de cand sunt eu in aceasta Federatie, nu am auzit pe nimeni sa puna asa problema. Ca sa nu mai spun ca la FRAS nu poate nimeni sa i se adreseze lui George Grigorescu in felul asta, pentru ca nimeni din Federatie nu are astfel de abordari, nici cu membrii Comisiilor, nici cu altcineva. Apoi, la cum il cunosc, nu cred ca a fost tratat asa cum sustine, iar el sa reactioneze abia intr-o emisiune radio on-line.

 

In privinta Raliului Muresului, stiu ca au fost dispute serioase si anul trecut, dar daca acest raliu a fost validat inseamna ca nu avem altele mai bune.

 

 

 

Motorsportnews.ro : Ultima etapa a CNRD 2011 figureaza in calendar Raliul Bacaului, cu conditia ca traseul sa fie aprobat in urma vizionarii cu cel putin 180 de zile inainte de data programata pentru aceasta etapa, care conform calendarului sportiv aprobat, ar putea fi inlocuita cu Raliul Timisoarei. S-a luat vreo decizie in acest caz ?

 

Ovidiu Mazilu : Se va tine Raliul Bacaului. Mie personal imi pare rau de Timisoara, dar nu eu iau aceste decizii. Traseul la Bacau a fost deja vizionat, se opereaza modificarile convenite cu organizatorul iar luna aceasta cand oficialii  FRAS vor merge la Bacau la etapa de karting, se vor finaliza si discutiile legate de aceasta etapa a CNRD. Totusi, legat de aspectele tehnice ale diferitelor activitati, raliuri in speta, presedintele Comisiei Nationale de Raliuri, dl Silviu Moraru, va poate da mai multe detalii.

 

 

Motorsportnews.ro : Anul trecut, dupa ce pentru unele clase a fost marita taxa de inscriere la raliuri cu 200 de euro pentru cresterea promovarii, ati declarat ca, dupa primele doua etape din 2010 veti face o analiza asupra opurtunitatii acestei cresteri. Ce s-a intamplat cu aceasta analiza?

 

Ovidiu Mazilu : S-a inaintat Consiliului Federal cu propunerea ca jumatate din aceasta taxa sa fie colectata de Comisia de Raliuri si acest lucru a fost hotarat, doar ca aceasta decizie nu a putut trece asa de usor si a durat. Aceasta decizie a fost impulsionata si de angajamentul destul de atractiv al partenerului FRAS, Dunlop, de a dubla bugetul pe care este capabila Federatia sa il puna la dispozitie in acest scop, centralizat. Din cate stiu, contractele sunt la semnat, dar repet, nu a fost deloc usor sa punem acest lucru in aplicare.

 

 

Motorsportnews.ro : De curand si-a castigat dreptul de a lua fiinta si Federaţia Română de Karting, o “subsidiara” a celor de la ACR, federatie careia FRAS i s-a opus in instanta dar a pierdut. Acestia au si primit prin delegare dreptul de a fi ASN pentru kartingul romanesc din partea FIA. In ce stadiu se mai afla demersul FRAS de afiliere la FIA ? Campionatul National de Karting Dunlop va mai continua in aceste conditii?

 

Ovidiu Mazilu : Inainte de a raspunde vreau sa fac cateva precizari importante: nu poate exista ASN pentru karting. Nicaieri in lume nu exista vreo organizatie de karting care sa fie ASN. Pentru ca la FIA kartingul nu este un sport independent (doar de aia e la FIA si nu la vreun FIK) maximul posibil pentru acest sport este sa se delege din partea ASN, in speta noastra ACR, o parte din atributii. Vorbim de asa numita delegare de putere sportiva, selectiv. Aceasta este obligatoriu temporara, mai precis se reinnoieste an de an. De regula se aproba cu usurinta, dar tot asa usor se retrage oricand ar dori ACR, in baza unei simple notificari.  Stiu ca e complicat sa ma urmareasca cititorii dvs., dar pe aceste mici “scapari” se bazeaza si manipularile sau speculatiile.  Publicul si sportivii nu stiu ca “jocurile au fost facute” si ca sefii ACR cu asta se ocupa, cu tot felul de tertipuri si manipulari, acesta fiind principalul motiv pentru care sustinem ca nu mai au ce cauta in sport: delegarea de atributii de la ACR catre FRK s-a facut cu mult timp inainte ca FRK sa existe, lucru care nu cred ca s-a mai intamplat vreodata. Stim exact la ce data a trimis ACR acest demers catre FIA, care cum v-am spus se aproba cu larghete. Ideea de baza a fost ca FRK sa apara pe situl FIA.

 

In general nu se stie care e diferenta intre autoritate sportiva si delegare temporara de putere sportiva, asa cum am aratat. Delegarea, conform Codului Sportiv International practic nu inseamna nimic, e un simplu accept, insotit de o subordonare voluntara. Ti se da voie ca sa spun asa, sa faci ceea ce oricum faci, dar pe bani grei si cu conditia sa accepti ca oricand, la orice ora, ti se poate interzice din nou. Asa s-a intamplat in Italia, chiar la inceputul acestui an, cand Federatia Italiana de Karting a ramas fara obiectul muncii, deoarece ACI-CSAI a dorit mai multi bani de la Federatia Italiana de Karting si aceasta nu a avut de unde sa-i mai dea.

 

Revenind la situatia noastra: odata ce FRK a aparut pe situl FIA, ACR a prezentat foarte zgomotos faptul ca acea federatie e deja recunoscuta international si a lasat deliberat sa se creada, asa cum de fapt ati spus si dvs, ca FRK ar fi ASN in karting ! In acest fel a fost influentat atat ANST, cat si opinia publica si de ce nu, justitia. Dezinformarile au plecat pe mai multe planuri. Daca ati citit revista online a ACR, ceea ce ma indoiesc, poate ati vazut ca ACR il anunta public, inca de acum un an si jumatate pe Lucian Stefan ca presedinte al “proaspat infiintatei federatii de karting”. Nu s-a sfiit acel FRK/ACR sa santajeze chiar sportivii nostri dupa modelul bine stiut, acela ar refuzului licentelor internationale, chiar la Cupa FRAS daca va amintiti, prin email-uri care au ajuns si la noi, indirect. Am spus mereu ca lupul isi schimba parul doar, nu si naravurile si ma refer la faptul ca pana nu demult si pilotii nostri de raliuri au fost santajati la fel, cu refuzul eliberarii licentelor FIA. Dar dl Olaru a negat fara nici o apasare acest lucru in fata d-lui Doggwiler, cu noi toti ceilalti de fata. Asa a declarat si in fata instantei sub semnatura, ca ACR nu ar fi avut niciodata vreo obiectiune impotriva FRAS, motiv pentru care nu intelege de ce se opune FRAS infiintarii FRK ! Astea sunt manevre tipice conducatorilor ACR, ei le-ar numi “oculte”, dansii avand o anumita educatie provenita din vechile structuri de dinainte de 1989.

 

In concluzie, FRK este o inventie pur romaneasca, o facatura si chiar si o smecherie juridica de prost gust. ANST a sustinut ca a dat pentru FRK un simplu aviz prealabil care nu creaza efecte juridice si deci procedural nu a putut fi anulat. Dar instanta, si sa precizam ca era instanta din Covasna, lucru foarte important, si-a intemeiat decizia exact pe acel aviz, socotind ca numai ANST, ca autoritate, e singura abilitata sa spuna daca FRK indeplineste sau nu conditiile de federatie. Acoperindu-se sub cliseul “justitia si-a spus cuvantul”, ANST a dat FRK-ului CIS doar pe baza certificatului de grefa. Nu au avut nici atata rabdare sa se redacteze hotararea propriu-zisa, semn ca acele interese de grup sunt relativ mari. Asa s-a intamplat si cu emiterea CIS pentru ACR, cu iuteala de mana si nebagare de seama, de data asta pe dos, adica impotriva unei decizii judecatoresti definitive si irevocabile, pe care ANST a considerat-o ca fiind un abuz ! Cu alte cuvinte, cand justitia se pronunta favorabil, sustinem ca “justitia si-a spus cuvantul”, iar cand e contrar intereselor, spunem ca “s-a facut un abuz”. Repet, traim in Romania si nu ne mai mira nimic.  Sunt oameni sau organizatii angrenate in mari scandaluri de coruptie si nu se intampla absolut nimic. Pe cine credeti ca intereseaza un marunt litigiu intre doua federatii, sau intre o federatie ca a noastra si ACR ? Pe nimeni.

 

De ce federatie de karting abia acum, la 11 ani de la aparitia Legii Sportului ? E limpede, pentru ca domnii de la ACR s-au speriat foarte tare de expansiunea FRAS. In tarile civilizate, acei oameni nu stiu cum sa mai faca sa-si uneasca fortele, iar la noi sau la bulgari e inca actual si eficient “divide et impera”.

 

Ne-am implicat in karting, o data pentru ca asa e natural si firesc, a doua oara pentru ca legea spune explicit ca federatiile nationale se organizeaza si functioneaza dupa statutul federatiilor internationale corespondente. ACR a castigat o batalie, in sensul ca i-a reusit aceasta bicefalitate si controversa pe karting intre FRAS si FRK si a reusit sa dezbine putin sportivii, mai exact sa creeze doua tabere, dar a pierdut razboiul din alta perspectiva: a ramas fara obiect in sport, deoarece chiar nu mai poate avea nici o activitate sportiva oficiala de nivel national legala, nici de auto in ansamblu, nici de karting in particular. Noi vom continua Campionatul National de Karting Dunlop si in 2011 si in 2012 si speram noi si pe viitor. Avem de partea noastra legea si in general, toate cluburile reprezentate de oameni verticali.

29 thoughts on “Ovidiu Mazilu – “la noi e inca actual si eficient divide et impera ””

  1. Este mare pacat ca conducerea acestei federatii a ajuns in mana unor mitici din bucuresti care nu au prea multe in comun cu raliul toti sunt niste hoti si vorbesc din stiinta de cauza. Pacat de acest sport. Atata timp cat acest domni din capitala conduc acest sport nu se va intampla nimic bun.

  2. cum stai "pilotule" cu raliul de la arges? ai plecat spre arges sau inca stai acasa sa vezi daca se tine sau nu?
    vertical, vertical, dar totusi vreo demisie ceva acolo, nimic?
    vezi si tu care e diferenta dintre un mocan si niste baieti de la dambovita…

  3. Frasul daca accepta acest raliu in conditiile astea ,clar ca trebuia sa renunte la mandat , asa ca a fost sacrificat finul care oricum nu tradeaza la urmatoarele alegeri. )))))))))))))). Pilotule, traiesti<>>>?????

  4. Situatia din motorsportul romanesc este identica cu cea a societatii romanesti.Te-ai astepta ca doua mii de oameni(cu fani cu tot) uniti de aceeasi pasiune,cu un nivel de cultura si educatie cel putin mediu,sa functioneze ca o breasla ghidata de principii si actiuni sanatoase.Ei bine,nu este asa.Mazilu,fost sportiv,actualmente presedintele breslei,magareste alegerile.
    Mageanu,mai noul organizator,il ajuta pe presedinte NEDEMOCRAT sa extermine un club si un organizator pt ca sa faca si el o invarteala.
    Cu alte cuvinte,daca se unesc mai multi tovarasi,nu pot sa formeze decat o organizatie comunista in care cinismul si grosolania sunt binecunoscutele atribute.

Comments are closed.