Ovidiu Mazilu – “la noi e inca actual si eficient divide et impera ”

Motorsportnews.ro : Desi initial Raliul Clujului 2011 se dorea a fi unul international, fiind inscris in Calendarul Sportiv International al FIA, FRAS nu a fost de acord cu acest lucru, dar, nici nu a anulat etapa conform regulamentului. Care au fost motivele care au stat la baza luarii acestei decizii a FRAS?

Ovidiu Mazilu : Etapa de la Cluj nu s-a anulat din respect pentru piloti si pentru cluburi, din respect pentru calendarul aprobat, pentru jurnalisti, arbitri si toate persoanele angrenate in desfasurarea acestei competitii. Nu s-a luat decizia anularii etapei pentru ca ACR ne-a remis printr-un fax, cu o saptamana inainte de etapa, ca Raliul Clujului ar fi devenit subit vineri dupa amiaza competitie internationala. Conform legii si regulamentelor, FRAS prin Consiliul Federal stabileste care competitii sunt internationale. Dl Savu si „prietenii” dumnealui de la ACR au procedat la fel si acum doi ani, cand ne-au anuntat, tot cu cateva zile inainte de start, cu mare tam-tam, ca sunt internationali si a fost de fapt mult zgomot pentru nimic. La raliul „international” de acum doi ani, dl. Savu raspandea public cu aceeasi mult prea multa incredere ca va fi prezent Atilla Ferjancz presedintele MNASZ, ca vor fi o suta de echipaje maghiare, si ca in viitor organizatorul va face raliu la Cluj fara pilotii FRAS, adica fara colegii lui din Romania. Nu a fost nici un pilot strain, de Ferjancz nici pomeneala, iar in loc de observator FIA, au fost prezenti doar co-nationalii Olaru si Stoian.

 

Desi dl Savu reproseaza tuturor ca nu respecta regulamentele, cand vine vorba de cazul lui si nu-i convine ceva, spune ca regulamentul e aberant. Tipic pentru dl Savu, care e si pilot si organizator in acelasi timp, lucru care ii creaza un stres suplimentar si explica multe din reactiile sale.

 

In alta ordine de idei, acum doi ani am fost sunat de sefii Comisiei de Arbitri care au spus ca parasesc raliul daca prin tertipurile „internationale” ale colegului Savu vor fi obligati sa suporte prezenta ACR la competitiile noastre. Atunci mi-am pus in miscare toate abilitatile mele de mediator si am reusit sa evit o situatie destul de urata. Drept multumire, dl Savu in loc sa-si ceara scuze pentru situatia dificila in care ne-a bagat pe toti, s-a comportat asa cum vedeti: critica pe absolut toti ceilalti organizatori, critica regulamentele, critica oficialii, acum mai nou isi critica si colegii piloti din Cluj. Ultima gaselnita este sa opineze ca automobilismul romanesc a ajuns intr-o situatie dezastruoasa, dorind probabil sa-si justifice cumva situatia penibila in care singur s-a pus, fara sa-l oblige nimeni. Daca automobilismul sportiv romanesc este intr-o asa mare situatie dezastruoasa, il invit pe dl Savu sa vada ce se intampla in Bulgaria, sau sa vada ce raliuri „internationale” si in conformitate cu Codul Sportiv International, organizeaza prietenii domniei sale de la ACR, de la Raliul Frumusetii unde este interzis sa te prezinti cu masini „pregatite de raliu” si nu pot participa decat femeile necasatorite, pana la Campionatele de Rally Sprint desfasurate intr-un poligon ACR unde e interzis cu copiloti.

 

Culmea a fost atinsa de dl Savu atunci cand a sustinut cu nonsalanta ca nu este important sa fie piloti straini la start, ci doar sa figurezi cum-necum la FIA cu o competitie. Il anunt pe dl Savu ca acele competitii restrictionate nu au absolut nici o valoare pentru FIA si pe cale de consecinta, nici pentru noi. Singura valoare pe care o au astfel de competitii sunt gadilarea orgoliului mai-marilor ACR, sa se plimbe prin parcul de service cu ecusoane de „mondiali”.

 

 

Motorsportnews.ro : La Cluj a fost prezent totusi un observator FIA, dl. Boshnakov din Bulgaria, care a fost tratat cu o indiferenta totala. Nu credeti ca era mai benefic pentru FRAS daca acestui observator i se explica situatia „delicata” a raliului dar totusi ii erau prezentate unele aspecte despre Raliul Clujului ?


Ovidiu Mazilu : Stiti dvs. ca dl respectiv este observator FIA ? Are cineva aceasta certitudine, a avut cineva curiozitatea sa verifice acest lucru ? Pe ce va bazati, pe cuvantul d-lui Olaru ? Daca FIA dorea sa-si timita un observator la competitiile FRAS, o facea din timp si ne anunta si pe noi, iar daca nu a facut-o, e problema lor. Chiar credeti ca la FIA exista asa, un corp de observatori nelimitat si permanent disponibil, pentru cand i s-o nazari cuiva din Romania, cu trei zile inainte de un eveniment „international”, sa delege pe unul din ei ? Haideti sa fim seriosi. Oamenii au ca noi toti, o planificare de la inceputul anului. Indiferent in ce calitate a venit colegul bulgar pe meleaguri clujene, e cat se poate de limpede ca dl Olaru i-a „explicat” acestuia absolut toata situatia „delicata” a Raliului Clujului si a FRAS. Ar fi fost absurd si ridicol, lipsit de pragmatism, daca vreti chiar degradant, sa incerce vreunul din oficialii FRAS de acolo, din conducerea raliului, sa-i schimbe bulgarului ideile inoculate de fratele lui de la Bucuresti. Pe de alta parte nici pe dl Olaru nici pe colegul lui bulgar nu i-a gonit nimeni, au putut observa ce voiau sa observe, nu pricep de ce s-au ambitionat sa vrea sa intre in incaperea unde se desfasura sedinta CCS, pentru ca acesta inteleg ca a fost marul discordiei. Observatorul este pasiv la orice eveniment din lume, el observa, nu participa la luarea deciziilor ! Asta daca era observator si nu altceva.

 

La urma urmei, se pune problema cat se poate de simplu: ce inseamna ca acest Campionat se desfasoara sub egida FRAS ? Vine care cum i se nazare si impune regulile lui si noi trebuie sa stam pasivi si sa le intindem si covorul rosu ? Nu cred. Nici chiar ANST, sau Comisia Antidoping nu procedeaza in felul acesta. Un eveniment international presupune o pregatire deosebita, depunerea unei candidaturi pentru un campionat FIA inseamna inca ceva, mult mai serios, nu asa cum sustine dl Savu si ACR, pe genunchi, cu doua-trei zile inainte de raliu, punand o emblema FIA pe camila raliului.

 

 

Motorsportnews.ro : Vizavi de excluderea dupa prima zi a echipajelor cu nr. 33, 42, 46, 401 si 415, carora li s-a permis sa ia totusi startul in urma depunerii contestatiilor : cum au fost constatate aceste abateri ale echipajelor si de catre cine ?  Este regulamentara hotararea Comisiei de Competiii care a inlocuit sanctiunea excluderii dispuse initial de CCS din cadrul Raliului Clujului cu o amenda de 300 de euro, tinand cont si de faptul ca, de regula, deciziile de excludere pentru nerespectarea regulilor privind recunoasterile se iau inainte de startul unui raliu si ca amenda din regulament este de 1 000 de euro?

Ovidiu Mazilu : Sunt multe situatii neprevazute de regulament. Dar tot regulamentele spun ca in oricare din situatiile neprevazute de acest gen, Comisarii Sportivi iau o decizie, sau Comisia care are in atributii aceste lucruri. Dosarele de la recunoasteri nu au sosit inainte de validarea inscrierilor. Cand au sosit, adica la a doua sedinta, dupa validare deci, s-a constatat ca o parte din sportivi au incalcat regulile la recunoasteri. Comisarii Sportivi au aplicat sanctiunea de excludere, nemaifiind posibil sa nu le valideze inscrierea. Sportivii in cauza au depus o contestatie care a suspendat aplicarea acestei masuri. Comisia constatand ca nu putea fi respinsa validarea inscrierii deoarece, asa cum am aratat, dosarele au sosit ulterior si vom vedea exact cine a facut acest lucru si poate ca a facut-o intentionat sau nu, Comisia deci, a decis sanctionarea cu amenda de 300 de euro, deoarece situatia care impunea excludere si amenda de 1000 de euro nu era intrutotul cea descrisa de regulament. Totusi, pe fond s-a retinut ca au fost incalcate regulile de recunoasteri si noi toti stim ce inseamna acest lucru si nu trebuie si nici nu e posibil sa ai reglementari amanuntite pentru absolut toate derivatele posibile ale acestor situatii.

 

 

Motorsportnews.ro : Intorcandu-ne la Raliul Muresului 2011 care a starnit mai multe controverse, dvs. ce parere aveti? A fost oportuna decizia de anulare a celor trei probe speciale ?

 

Ovidiu Mazilu : Din postura in care ma aflu nu pot sa comentez decizia Comisarilor Sportivi si nici nu ar fi corect sa o fac. In general, oamenii alesi pentru a lua aceste decizii vor intra tot timpul in colimatorul acestui gen de abordare. Totusi pozitia lor este una ingrata pentru ca indiferent de decizie, rezultatul ii va avantaja pe unii si dezavantaja pe altii. Asta este filozofia acceptarii arbitrajului unic, altfel nu am putea continua sa traim si ne-am sfarsi in cercul vicios al disputelor fara final.

 

 

Motorsportnews.ro : Referitor la vitezele mari atinse pe probele speciale, dl. George Grigorescu, membru al Comisiei Nationale de Raliuri, a declarat la emisiunea Rally Mania din 04.05.2011,  ca dansul a ridicat aceasta problema la comisie dar i-a fost transmis ca “ sa stea frumos in banca lui, probele au fost aprobate de cine trebuia” si ca “sa nu-si bage nasul unde nu-i fierbe oala”. Dvs ce parere aveti despre probele de la Mures ?

 

Ovidiu Mazilu : George Grigorescu e mare maestru in a-si atrage audienta, insa eu presupun ca a evitat un raspuns transant, fiind in direct. Sigur insa este ca de cand sunt eu in aceasta Federatie, nu am auzit pe nimeni sa puna asa problema. Ca sa nu mai spun ca la FRAS nu poate nimeni sa i se adreseze lui George Grigorescu in felul asta, pentru ca nimeni din Federatie nu are astfel de abordari, nici cu membrii Comisiilor, nici cu altcineva. Apoi, la cum il cunosc, nu cred ca a fost tratat asa cum sustine, iar el sa reactioneze abia intr-o emisiune radio on-line.

 

In privinta Raliului Muresului, stiu ca au fost dispute serioase si anul trecut, dar daca acest raliu a fost validat inseamna ca nu avem altele mai bune.

 

 

 

Motorsportnews.ro : Ultima etapa a CNRD 2011 figureaza in calendar Raliul Bacaului, cu conditia ca traseul sa fie aprobat in urma vizionarii cu cel putin 180 de zile inainte de data programata pentru aceasta etapa, care conform calendarului sportiv aprobat, ar putea fi inlocuita cu Raliul Timisoarei. S-a luat vreo decizie in acest caz ?

 

Ovidiu Mazilu : Se va tine Raliul Bacaului. Mie personal imi pare rau de Timisoara, dar nu eu iau aceste decizii. Traseul la Bacau a fost deja vizionat, se opereaza modificarile convenite cu organizatorul iar luna aceasta cand oficialii  FRAS vor merge la Bacau la etapa de karting, se vor finaliza si discutiile legate de aceasta etapa a CNRD. Totusi, legat de aspectele tehnice ale diferitelor activitati, raliuri in speta, presedintele Comisiei Nationale de Raliuri, dl Silviu Moraru, va poate da mai multe detalii.

 

 

Motorsportnews.ro : Anul trecut, dupa ce pentru unele clase a fost marita taxa de inscriere la raliuri cu 200 de euro pentru cresterea promovarii, ati declarat ca, dupa primele doua etape din 2010 veti face o analiza asupra opurtunitatii acestei cresteri. Ce s-a intamplat cu aceasta analiza?

 

Ovidiu Mazilu : S-a inaintat Consiliului Federal cu propunerea ca jumatate din aceasta taxa sa fie colectata de Comisia de Raliuri si acest lucru a fost hotarat, doar ca aceasta decizie nu a putut trece asa de usor si a durat. Aceasta decizie a fost impulsionata si de angajamentul destul de atractiv al partenerului FRAS, Dunlop, de a dubla bugetul pe care este capabila Federatia sa il puna la dispozitie in acest scop, centralizat. Din cate stiu, contractele sunt la semnat, dar repet, nu a fost deloc usor sa punem acest lucru in aplicare.

 

 

Motorsportnews.ro : De curand si-a castigat dreptul de a lua fiinta si Federaţia Română de Karting, o “subsidiara” a celor de la ACR, federatie careia FRAS i s-a opus in instanta dar a pierdut. Acestia au si primit prin delegare dreptul de a fi ASN pentru kartingul romanesc din partea FIA. In ce stadiu se mai afla demersul FRAS de afiliere la FIA ? Campionatul National de Karting Dunlop va mai continua in aceste conditii?

 

Ovidiu Mazilu : Inainte de a raspunde vreau sa fac cateva precizari importante: nu poate exista ASN pentru karting. Nicaieri in lume nu exista vreo organizatie de karting care sa fie ASN. Pentru ca la FIA kartingul nu este un sport independent (doar de aia e la FIA si nu la vreun FIK) maximul posibil pentru acest sport este sa se delege din partea ASN, in speta noastra ACR, o parte din atributii. Vorbim de asa numita delegare de putere sportiva, selectiv. Aceasta este obligatoriu temporara, mai precis se reinnoieste an de an. De regula se aproba cu usurinta, dar tot asa usor se retrage oricand ar dori ACR, in baza unei simple notificari.  Stiu ca e complicat sa ma urmareasca cititorii dvs., dar pe aceste mici “scapari” se bazeaza si manipularile sau speculatiile.  Publicul si sportivii nu stiu ca “jocurile au fost facute” si ca sefii ACR cu asta se ocupa, cu tot felul de tertipuri si manipulari, acesta fiind principalul motiv pentru care sustinem ca nu mai au ce cauta in sport: delegarea de atributii de la ACR catre FRK s-a facut cu mult timp inainte ca FRK sa existe, lucru care nu cred ca s-a mai intamplat vreodata. Stim exact la ce data a trimis ACR acest demers catre FIA, care cum v-am spus se aproba cu larghete. Ideea de baza a fost ca FRK sa apara pe situl FIA.

 

In general nu se stie care e diferenta intre autoritate sportiva si delegare temporara de putere sportiva, asa cum am aratat. Delegarea, conform Codului Sportiv International practic nu inseamna nimic, e un simplu accept, insotit de o subordonare voluntara. Ti se da voie ca sa spun asa, sa faci ceea ce oricum faci, dar pe bani grei si cu conditia sa accepti ca oricand, la orice ora, ti se poate interzice din nou. Asa s-a intamplat in Italia, chiar la inceputul acestui an, cand Federatia Italiana de Karting a ramas fara obiectul muncii, deoarece ACI-CSAI a dorit mai multi bani de la Federatia Italiana de Karting si aceasta nu a avut de unde sa-i mai dea.

 

Revenind la situatia noastra: odata ce FRK a aparut pe situl FIA, ACR a prezentat foarte zgomotos faptul ca acea federatie e deja recunoscuta international si a lasat deliberat sa se creada, asa cum de fapt ati spus si dvs, ca FRK ar fi ASN in karting ! In acest fel a fost influentat atat ANST, cat si opinia publica si de ce nu, justitia. Dezinformarile au plecat pe mai multe planuri. Daca ati citit revista online a ACR, ceea ce ma indoiesc, poate ati vazut ca ACR il anunta public, inca de acum un an si jumatate pe Lucian Stefan ca presedinte al “proaspat infiintatei federatii de karting”. Nu s-a sfiit acel FRK/ACR sa santajeze chiar sportivii nostri dupa modelul bine stiut, acela ar refuzului licentelor internationale, chiar la Cupa FRAS daca va amintiti, prin email-uri care au ajuns si la noi, indirect. Am spus mereu ca lupul isi schimba parul doar, nu si naravurile si ma refer la faptul ca pana nu demult si pilotii nostri de raliuri au fost santajati la fel, cu refuzul eliberarii licentelor FIA. Dar dl Olaru a negat fara nici o apasare acest lucru in fata d-lui Doggwiler, cu noi toti ceilalti de fata. Asa a declarat si in fata instantei sub semnatura, ca ACR nu ar fi avut niciodata vreo obiectiune impotriva FRAS, motiv pentru care nu intelege de ce se opune FRAS infiintarii FRK ! Astea sunt manevre tipice conducatorilor ACR, ei le-ar numi “oculte”, dansii avand o anumita educatie provenita din vechile structuri de dinainte de 1989.

 

In concluzie, FRK este o inventie pur romaneasca, o facatura si chiar si o smecherie juridica de prost gust. ANST a sustinut ca a dat pentru FRK un simplu aviz prealabil care nu creaza efecte juridice si deci procedural nu a putut fi anulat. Dar instanta, si sa precizam ca era instanta din Covasna, lucru foarte important, si-a intemeiat decizia exact pe acel aviz, socotind ca numai ANST, ca autoritate, e singura abilitata sa spuna daca FRK indeplineste sau nu conditiile de federatie. Acoperindu-se sub cliseul “justitia si-a spus cuvantul”, ANST a dat FRK-ului CIS doar pe baza certificatului de grefa. Nu au avut nici atata rabdare sa se redacteze hotararea propriu-zisa, semn ca acele interese de grup sunt relativ mari. Asa s-a intamplat si cu emiterea CIS pentru ACR, cu iuteala de mana si nebagare de seama, de data asta pe dos, adica impotriva unei decizii judecatoresti definitive si irevocabile, pe care ANST a considerat-o ca fiind un abuz ! Cu alte cuvinte, cand justitia se pronunta favorabil, sustinem ca “justitia si-a spus cuvantul”, iar cand e contrar intereselor, spunem ca “s-a facut un abuz”. Repet, traim in Romania si nu ne mai mira nimic.  Sunt oameni sau organizatii angrenate in mari scandaluri de coruptie si nu se intampla absolut nimic. Pe cine credeti ca intereseaza un marunt litigiu intre doua federatii, sau intre o federatie ca a noastra si ACR ? Pe nimeni.

 

De ce federatie de karting abia acum, la 11 ani de la aparitia Legii Sportului ? E limpede, pentru ca domnii de la ACR s-au speriat foarte tare de expansiunea FRAS. In tarile civilizate, acei oameni nu stiu cum sa mai faca sa-si uneasca fortele, iar la noi sau la bulgari e inca actual si eficient “divide et impera”.

 

Ne-am implicat in karting, o data pentru ca asa e natural si firesc, a doua oara pentru ca legea spune explicit ca federatiile nationale se organizeaza si functioneaza dupa statutul federatiilor internationale corespondente. ACR a castigat o batalie, in sensul ca i-a reusit aceasta bicefalitate si controversa pe karting intre FRAS si FRK si a reusit sa dezbine putin sportivii, mai exact sa creeze doua tabere, dar a pierdut razboiul din alta perspectiva: a ramas fara obiect in sport, deoarece chiar nu mai poate avea nici o activitate sportiva oficiala de nivel national legala, nici de auto in ansamblu, nici de karting in particular. Noi vom continua Campionatul National de Karting Dunlop si in 2011 si in 2012 si speram noi si pe viitor. Avem de partea noastra legea si in general, toate cluburile reprezentate de oameni verticali.

29 thoughts on “Ovidiu Mazilu – “la noi e inca actual si eficient divide et impera ””

  1. Nu este numai Mazilu de vina.Sunt o gramada care tin sa ramana cu ciolanul si sa fie cei mai tari din parcare.
    Silviu Moraru:"Vom vedea ce va spune observatorul FIA ,dl. Alexandr Boshnakov din Bulgaria despre locatia de shakedown aleasa de organizator si probabil si de ASN care a avizat acest raliu si l-a propus pentru candidat la o Cupa Europeana pentru anul 2012 din moment ce este atat de bun. Cum poti contesta tu acum ce spune ASN-ul ?"
    Cum sa mai faca ei romanisme 99%,vorba lui Horatiu Savu?Cum sa mai potriveasca regulamentele sa iasa cum o cere interesul"federatiei"?
    Astia fac performanta numai cand vine vorba de alegeri furate.

  2. Pentru stiinta d-nului Mazilu…Alexandr Boshnakov ARE ecuson FIA dar din respect pentru oficialii de la Cluj nu l-a afisat in piept.Raportul dumnealui emis catre FIA scad sansele ca FRAS sa adere vrerodata la FIA de la inexistente la "never".In rest ..cele bune

  3. ca sa ne destindem putin, nu pot sa nu remarc ce poza am pus eu la interviu si ce poze a pus dl. presedinte…
    doare tare ca nu puteti controla pe toata lumea? e rau ca altcineva a ajuns la fia inaintea dvs, care nu veti ajunge niciodata? de ce nu va dati demisia daca ne-ati promis acum multi ani deja ca vom ajunge in 2-3 ani la fia? a, ca nu vreti sa dati socoteala la nimeni, asa cum nu a vrut nici ccs-ul la cluj, este alta treaba.
    nu ne explicati si noua cum s-a descarcat de gestiune fras pentru anul 2010?
    va intreb public, de ce la 10 zile de la sedinta in care mi s-a suspendat licenta de organizator nu primesc acea notificare scrisa, conform statutului si regulamentelor fras, ca sa pot parcurge etapele legale de apel? desi, in convorbirea telefonica de ieri dl. dragan a spus ca mi-o va trimite, inca nu am primit nimic…

  4. Domnule Savu, fotografiile la fel ca si restul contentului de pe acest site sunt administrate de catre noi, iar cele din acest articol sun fotografii facute de unul dintre fotografii nostrii la Gala Fras 2010. Chiar daca inteleg insinuarea am vrut sa mentionez si eu acest aspect.

    1. Imi cer scuze daca am deranjat cu acest post. nu stiam ca pozele sunt din arhiva dumneavoastra.

  5. mazilu te rog lasa-ne …e mai bine …vrem sa facem ceva cu toti ca sa putem sa ne dam multi ani de acum incolo nu sa fim calcati in picioare

  6. Reprezentantul ala FIA trebuia sa vina pe o cale oficiala, anuntand FRAS-ul de venirea lui. Asa se face peste tot in lumea asta, in orice domeniu. Nu poti sa trimiti un om sa reprezinte o asemenea entitate cum e FIA, fara sa stabilesti o relatie intai cu FRAS-ul si apoi cu organizatorul. E ilogic. Daca FIA da drumul la reprezentanti ai sai sa monitorizeze curse aiurea prin lume, ma dezamageste. Eu cred ca venirea acelui reprezentant e cusuta cu ata alba. Boshnakov nu si-a aratat ecusonul din alte motive poate. De exemplu, de rusine poate, pentru ca cei care sunt ASN-ul desemnat de FIA nu sunt in stare sa faca nici o cursa de ogari in Romania.
    In plus, hai sa fim realisti: in afara de Raliul Sibiului, care oricum mai are si ala ceva cale, in Romania niciun raliu nu poate emite pretentii de cursa internationala. Nu inteleg pentru ce si-ar dori un organizator sa faca o cursa internationala, cand el nu aduce nici macar 3 piloti straini(si mai e si la o ora de granita) la start; cand interesul creat de raliul sau tinde spre ZERO in Romania, nici pomeneala de a interesa pe cineva de afara. De ce ii trebuie cursa internationala? Sa patim ca Basescu care ne face de ras de fiecare data cand iese din tara???
    Apoi, Federatia a suspendat un organizator, nu un raliu. Am fost la Raliul Clujului acum un an si a fost cel mai slab raliu din 2010. Ma mir ca s-a mai tinut si anul asta. Pe de alta parte, Raliul Clujului isi merita locul in campionat sub o organizare care sa il ridice la nivelul de importanta al capitalei Ardealului. Dar prezenta in campionat este meritul iubitorilor si spectatorilor, in niciun caz al organizatorului.
    Eu cred sincer ca organizatorul este in culpa si si-a atras aceasta suspendare cu mana si cu mintea lui. Iar suspendarea este o masura justa. Mazilu, daca el a luat decizia, a luat o decizie buna. Pacat ca nu are mai multa sustinere in ceea ce face. Oricum, si singur le vine de hac la dinozaurii de la ACR. FRAS-ul a crescut exponential de cand e Mazilu presedinte si asta se vede in cifre, eu vad pe masinile alea pline de noroi pe care de anul asta scrie FRAS…
    In final, cred ca multi din cei de aici care se agita se afla in mare eroare si, lasand deoparte limbajul de multe ori rudimentar, ar putea discuta lucruri mult mai serioase pe alte subiecte.
    Sper ca dimineata sa va gaseasca pe toti mai destepti si mai frumosi.
    Doctore, ochii pe CNR, daca bati toate etapele pana la final, poti sa iesi campion national!
    Si daca va fi asa, iti dai seama cata reclama faci la Raliul Clujului?

    1. Ionutz, eu cunosc situatia din domeniul hotelier, cand vine un verificator de norme pentru buna functionare a hotelului nu se anunta inainte tocmai pt a vedea lucrurile asa cum sunt ele in realitate, fara "imbunatatiri" speciale in vederea vizitei. Nu cunosc protoculul FIA in cazul in care un observator vine sa faca un raport, dar tind sa cred ca este ceva asemanator cu hotelurile. Oricum, din cunostintele mele, observatorul FIA a fost anuntat de catre organizator cu suficient timp inainte de etapa de la Cluj, la fel ca si cererea de a se face etapa internationala. Dar asa cum zicea si Savu, nu a primit niciun raspuns oficial de la FRAS. Cu siguranta insa, un observator FIA nu cred ca se plimba de capul lui prin lume sa faca rapoarte fara sa stie FIA de situatia lui. Dar cum FRAS nu are nicio legatura cu FIA, pe cine sa anunte FIA ca vine un observator de la ei…?! Dar poate ca cineva ne poate lamuri mai bine despre protoculul FIA la astfel de vizite.

  7. ce harmalaie pt savu. da de karting de ce nu zice nimeni nimic, ca desi e in statutul fras din 2005, daca retin eu bine ce-am citit, a reusit sa-l fure ACR, care e o asociatie a SOFERILOR. daca domnii piloti d'se asociaza cu soferii, sa nu se mai supere cand pe la realitatea sau mai stiu eu unde li se spune "sofer de raliu". iar savu care e licentoiat fras cum a putut sa se duca la acr sa aduca nu stiu ce observator care, daca il cautati pe google nu-l gasiti la nici o fia. cum poate savu care si a luat licenta de organizator de la fras sa sara in barca acr doar pentru ca are el niste iluzii de mare organizator. si cum de nu observa nimeni ca inclusiv la cluj, unde e grupul ce mai vocal anti mazilu, nici aia nu-s de acord cu savu.

    o fi motorsportul in romania nasol, da nu e ca si cum frasu l-a preluat bun si l-a facut naspa. fiecare organizator isi vede de interesele lui, fentand regulamentul pe cat posibil, apoi tipa ca fras nu face nimic. acolo is 3 angajati, sau ceva de genu. da pt a avea uin motorspoprt de calitate tre sa ai si niste piloti care in primul rand sa fie sportivi. iar a fi sportiv inseamna, pe langa spiritul competitiv sa ai si spirit de echipa si fair play. nu sa virezi asa dupa cum tipa unu sau altu..

  8. savu, acum esti suparat pe mazilu ca l-ai faultat de cate ori ai avt ocazia si nu ti-a zis nimeni de la obraz ca pentru interesul tau sa iei mai multi bani de lA Boc esti capabil sa-i pupi poala lu niculescu si sa treci peste orice. cand ai venit la capitala si te-ai gudurat pe langa acr, de ce nu te-ai dus si la fras ? macar Marisca a fost atat de cinstit, tu de ce umbli cu ciaoara vopsita ? ai interese sa iei mai multi bani pe spinarea noastra si te faci ca esti "international". mi-e sila prietene….

    1. folosesti o veche metoda de a manipula."federatia"a lasat sa se inteleaga tot timpul ca taxele vor fi asupritoare pt.toata lumea daca vine FIA prin ACR.si nu este asa ca o sa se amestece in treburile interne?pai cum sa vina altfel dupa ce a "negociat"Mazilu cativa ani.probabil ca esti pilot pe masina care duce ajutoare in zone greu accesibile.

    2. "prietene" te afli intr-o mare eroare. nu am de ce sa fiu suparat pe mazilu la modul propriu si personal, sunt suparat pe situatia in care a ajuns acest sport datorita lui si acolitilor lui. daca intr-adevar esti pilot, orice discutie ai incepe-o ar trebui sa fie dupa ce ai citit codul sportiv international, nu codul sportiv dambovitean. pe de alta parte, mai bine ai intreba la fras unde sunt cei 300.000 eur incasati anul trecut pentru ca la ag-ul din decembrie daca ai fost stii ca nu ai/am primit raspunsul adecvat. de-abia dupa aia poti sa intrebi de cati bani am luat eu de la boc, desi nu e niciun secret: 4000 ron de la djts cluj si 8000 de la cj cluj. iar de pe spinarea ta e cam greu sa iei mai multi bani, egal ca raliul este international sau nu.
      nu cred ca poti spune ca m-am gudurat la acr, la fel cum nu s-au gudurat nici bogdan si nici marco, fiind toti 3 prezenti acolo.

  9. aaa nu pe maziliu esti suparat pe situatie!!!! mi-a placut asta. si cu acoliti e de la niculescu. balarii ,te iei iar de bogdan si de tempesta. si clar ai dat cu pumnu in masa la niculescu cu codul sportiv pe masa, nu te-ai gudurat, da da. hai ma ca stiu toti, stai lin niculescu nu e prost, te bagi cu el in seama ca el are nevoie,dupa aia stie ca-l tradezi si pe el la o adica, are scoala vietii de la secu

  10. Bine ar fi sa te semnez cu un nume (daca nu este prea rusinos) sa nu creezi o confuzie intre piloti, pt ca sunt convins ca ei nu sunt mandri ca printre ei se afla si unul ca tine.

Comments are closed.