Incidentele neplacute de pe ultima proba speciala a Raliului Sibiului au atras din nou atentia intregii mass media din Romania, accidentul lui Vali Porcisteanu fiind prezentat in cadrul stirilor cu cea mai mare audienta. Vali a pierdut pozitia de lider al campionatului in urma abandonului inregistrat la Sibiu dar spera ca acest accident sa nu-si puna amprenta si pe clasamentul de la finele sezonului.
Motorsportnews.ro: Cum a decurs Raliul Sibiului pentru tine pana la incidentul de pe ultima proba speciala ?
Vali Porcisteanu: Raliul Sibiului pentru noi trebuia sa reprezinte cursa cu care ne consolidam pozitia de lider in CNR 2011. Obiectivul nu era sa castigam neaparat, chiar si un loc 2 ne ajuta foarte mult sa luam avans fata de urmaritori. Pana pe ultima proba, totul a decurs relativ ok, exceptand problema cu intarzierea raspunsului la fiecare acceleratie. Deasemenea am fost ocoliti atat de pene cat si de probleme mecanice ,dar….
Motorsportnews.ro: Concret, cum s-a intamplat accidentul ? Aveai vreo sansa sa-l eviti pe acel motociclist ?
Vali Porcisteanu: Pe ultima proba, la circa 2 km dupa start, pe un palier de viteza cu viraje rapide si mascate, se deplasau in sens invers, in paralel, 2 motociclisti. In momentul in care i-am vazut, aveam aprox.150km/h si am inceput imediat sa franez… Problema cea mai mare a fost ca cei doi se priveau si nu m-au vazut cand am aparut in raza lor vizuala. Acele clipe au fost groaznice, franam apropiindu-ma de ei, asteptand sa ma vada odata si sa se dea la o parte. Avand in vedere ca si ei aveau 30-40km/h, era imposibil ca masina sa se poata opri!
Din pacate doar unul a apucat sa ne vada si s-a dat la o parte, iar pe celalalt l-am lovit cu partea dreapta. Impactul a fost atat de puternic incat atat eu cat si Dan am crezut ca nu mai este in viata. In momentul loviturii motocicleta a explodat, motociclistul a luat foc, iar partea laterala a masinii a fost si ea in flacari cateva secunde bune… Dupa ce ne-am oprit, Dan a fugit inapoi catre motociclist si eu am ramas la masina sa ma asigur ca totul este “safe” si nu se intampla ceva cu masina din cauza incidentului, urmand sa indic marcajul SOS urmatorului concurent pentru ca aveam nevoie urgenta de ambulanta. Incredibil cat de norocos a putut fi motociclistul, a scapat doar cu cateva zgarieturi si arsuri, in shimb masina a suferit avarii serioase, multe dintre ele fiind descoperite dupa demontarea completa.
Motorsportnews.ro: Ti s-a mai intamplat vreodata asa ceva pe o proba speciala din Romania?
Vali Porcisteanu: Este prima data cand ma intalnesc cu asa ceva pe o proba speciala (inchisa circulatiei publice) si sincer, consider ca Raliul Sibiului a avut probleme serioase de securitate, incepand de la lipsa forlighterilor, dar mai ales lipsa oamenilor de ordine si a benzilor de marcatie laterala. Federatia ne-a demonstrat inca o data ca ce s-a intamplat nu este chiar atat de grav, poate fi considerat foarte usor un simplu incident de cursa (de aceeasi parere fiind si organizatorul) si au hotatrat sa-l sanctioneze pe organizator doar cu un avertisment! Chiar ar trebui sa moara cineva sa se poata face “ceva” in acest sport?
Sincer este foarte grav ce se intampla si singurii care au de suferit sunt doar sportivii, pe restu durandu-i in cot. Acest eveniment nu trebuia sa ramana asa. Dupa aceasta intamplare (care este un caz fortuit) s-a creat un precedent si, oricand, orice sportiv va putea fi scos din lupta, VOIT, prin diverse metode, fara ca el sa fie “aparat” in vreun fel.
Am fost printre aceia care au votat suprataxa de 200€ pentru media si securitate si uite ce “primim” in schimb!!! Probabil ca dupa aceasta etapa federatia si organizatorul au niste “trasaturi” comune, vina si responsabilitatea pe care nu si le asuma nici unul dintre ei.
Motorsportnews.ro: Ai pierdut pozitia de lider dupa aceasta etapa. Cum vei aborda cele patru raliuri de macadam care au mai ramas de disputat ?
Vali Porcisteanu: Sunt foarte mihnit de tot ce se intampla in motorsportul romanesc in ultima vreme si tocmai cei care ar trebui sa aiba grija de sportul asta, isi bat joc de pasiunea si daruinta sportivilor. In urmatoarele etape voi incerca sa strang cat mai multe puncte pentru a ne recastiga pozitia de lider si vom lupta pana in ultima etapa pentru titlul de campion national.
Daca fiecare ar incerca macar sa se puna in situatia mea, sa simta cum e sa pierzi puncte importante si o gramada de bani, fara absolut nici cea mai mica vina, ar intelege prin ce trecem, in conditiile in care noi incercam sa dam tot ce avem mai bun si ne punem viata in pericol etapa de etapa. Oare chiar merita?
Motorsportnews.ro: Contestatia pe care a depus-o Dan Girtofan impotriva lui Gergo Szabo pentru service ilegal a fost semnata de mai multi piloti. Tu ce parere ai despre acest incident ?
Vali Porcisteanu: Si eu l-am vazut pe Gergo pe trotuar, dupa iesirea din parcul de service, in timp ce repara la masina insotit de 2 mecanici care in acele momente il asistau. Dupa cum stim cu totii, nu este pentru prima data pentru el cand face o greseala de acest gen si din pacate nu este deajuns doar sa mergi tare pe probele speciale.
Hai Vali!
intr-o tara anormala, cu o federatie si mai anormala, singurii care au de suferit sunt sportivii, care oricum alearga intr-un campionat care nu exista. domnule mazilu, ne-ati promis afilierea la fia, astfel incat si acest campionat sa fie recunoscut si ca atare sa iesim si noi din mocirla damboviteana. nu se mai aude nimic sau nu va mai intereaseaza?
intre timp se intampla lucruri care mai de care in acest campionat, lucruri care, chiar daca nu ati fost un raliist remarcabil, ar trebui sa va puna pe ganduri.
cum se face ca presedintele comisiei de competitii este in acelasi timp si presedintele comisiei de raliuri?
pe de alta parte, succes vali in continuare, suntem alaturi de tine !!!
Incidentul lui Vali mi-a amintit asa, pt o fractiune de secunda, de cele intamplate cu niste ani in urma, cand se murea pe probele speciale…chiar si in recunoasteri. Cat despre ceea ce se intampla acum, sincer, am crezut in noua federatie ce se infiinta la ruperea de ACR, am crezut in faptul ca vom avea, in sfarsit, niste profesionisti care sa organizeze si sa arbitreze. Dezamagire. Am constatat ca intalnesc o alta Marie, cu exact aceeasi palarie. Ce sa mai zic, parca incepe sa imi fie sila de ceea ce vad in etapele de CNR, incep sa nu mai am aceeasi tragere de inima la fiecare etapa. Incep chiar sa ma gandesc daca nu risc mult prea mult chiar si eu, ca simplu spectator, daca vin pe marginea traseului. Pentru ca nu mai avem profesionisti de partea oficiala a baricadei. Cat despre restul, bafta multa baieti si fruntea sus, Vali!! Orice sut intr-o anumita parte a corpului e un pas inainte, asa ca nu e distrus planul de a obtine titlul la final de sezon!
2+4 ani!Unde putea sa duca abuzul,aroganta,netransparenta,lipsa dialogului,neprofesionalismul,decat la aceasta stare de greata a majoritatii celor din motorsportul romanesc?
Mazilu o"arde"Off-Road!!!
…adica pe aratura!!!
Acuma o vreme erau probleme si cu cei de la off-road, nu erau afisate rezultatele campionatului lor plus alte cateva chestii. Au venit voturile….ura si la gara ! Bataie de joc!
Avem karting, avem off-road ………. o gramada de ramuri, da' nu suntem in stare sa ne ocupam cum trebuie de ele. Nu era mai bine sa ne asiguram ca avem raliurile si viteza in coasta pe drumul cel bun si apoi sa ne extindem ?!? Lucru tipic romanesc: ne dezvoltam in sus, dar n-avem baza. Problema, stimati domni si doamne FRAS, stiti care e? Fara baza, se cam naruie toate mai devreme sau mai tarziu !
In cazul asta, o sa dati vina unul pe altul sau o sa va puneti palma-n fund si-o sa plecati, iar cei de pe urma carora va castigati banii vor ramane sa traga ponoasele: echipajele si spectatorii!