Pe circuitul solicitant din Shanghai pneul stanga fata a fost cel mai solicitat, dar durabilitatea sporita a pneurilor dezvoltate pentru sezonul 2014 i-au permis pilotului Mercedes Lewis Hamilton sa obtina a treia victorie consecutiva, in primele patru curse ale anului, dupa o strategie cu doar doua opriri. In 2013 strategia castigatoare a fost una cu trei opriri.
Hamilton si-a construit victoria plecand din pole position cu pneurile de compozitie soft care au rezistat mai mult decat ale rivalilor directi. La prima oprire a schimbat pe medium, dupa care la urmatoarea oprire a schimbat tot pe medium pentru o strategie cu doua opriri. In final, avansul lui Hamilton a fost de 18,6 secunde, aceasta fiind cea de-a 25-a victorie din cariera. In urma succesului din China, Hamilton a egalat performanta austriacului Niki Lauda, seful sau de la Mercedes, si al legendarului Jim Clark, ambii avand cate de 25 de victorii in Formula 1.
Temperaturile scazute, constant sub 20 grade Celsius, permiteau si o strategie cu trei opriri, majoritatea echipelor pastrand deschisa si aceasta optiune. Durabilitatea crescuta a pneurilor Pirelli a facut ca echipele sa se decida pentru o strategie cu doua opriri. Temperatura ambientala, 18 grade Celsius, si temperatura circuitului, 21 grade Celsius, au fost mai mici decat cele de anul trecut: 28, respectiv 40 grade Celsius.
Kevin Magnussen (McLaren) a fost singurul pilot care a inceput cursa cu pneurile P Zero Alb de compozitie medium, restul alegand compozitia P Zero Galben soft.
Formula 1 va ajunge in luna mai in Europa pentru Marele Premiu al Spaniei. Imediat dupa cursa, in prima zi echipele Sauber si Toro Rosso vor testa pentru Pirelli pneurile dezvoltate pentru 2015, iar in ziua a doua aceasta misiune va reveni echipelor Force India si McLaren.
“Dupa calificarile desfasurate pe ploaie, toti pilotii aveau la dispozitie toate seturile de slick-uri alocate pentru cursa. Optiunile in ceea ce priveste strategia erau numeroase – fie una cu doua, fie una cu trei – iar performanta pneurilor soft, in prima parte a cursei, si apoi a celor medium a acacfost esentiala pentru luarea unei decizii finale. Pe masura ce s-a vazut clar ca o crestere a temperaturii asfaltului nu va avea un efect semnificativ in ceea ce priveste granularea pneurilor soft, echipele si-au concentrat atentia pe compozitia medium. Temperaturile inregistrate aici au fost unele dintre cele mai scazute intalnite in ultimii trei ani de cand suntem in Formula 1 si ca urmare a aparut fenomenul de granulare. Nu ne-am dorit asa ceva, dar tinand cont de circumstante ne asteptam la asta. Degradarea pneurilor medium a fost mai mica de o zecime pe tur, iar cea a pneurilor soft a fost de peste doua zecimi”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.