Interviu cu Alessandro Zanardi

Doar cateva zile ne mai despart de startul sezonului 2014 al Blancpain Sprint Series care va avea loc pe 21 Aprilie la Nogaro, Franta. Italianul, Alessandro Zanardi, in varsta de 47 de ani revine cu aceasta ocazie in competitiile de motorsport la volanul unui BMW Z4 GT3 modificat special pentru el de echipa ROAL Motorsport. 

 Zanrdi test

Cat de mult astepti aceasta revenire?

Alex: Foarte mult. Blancpain Sprint Series este un campionat foarte bun si sunt mandru ca voi concura alaturi de BMW in el. Pentru mine BMW nu este doar un brand este aproape ca si familia mea. Am pilotat pentru ei si am reusit succese speciale dupa accidentul meu din 2001. De asemenea sunt bucuros ca revin in motorsport alaturi de un bun prieten de-al meu Roberto Ravagliasi echipa sa ROAL Motorsport.

 

Cat de multumit esti de pregatirile inaintea sezonului?

Alex: Per total sunt foarte multumit. Am avut un bun program de teste in perioada de iarna in care am invatat foarte multe. Mai avem cateva semne de intrebare dspre setari si despre cum sa folosim pneurile in cel mai bun mod, insa pe parcursul sezonului vom invata multe. Timpii obtinuti pe tur au fost mai mult decat incurajatori. Ma simt foarte confortabil la volanul modelului BMW Z4 GT3, dar mai sunt cateva lucruri pe care le vom afla in cursa. Per ansamblu ma astept la o competitie dura. Nu va fi usor sa ma bat la varf pentru ca rivalii mei sunt foarte rapizi si talentati, dar vom face tot ce vom putea sa ne intoarcem fericiti de la Nogaro.

 

Care ar fi obictivul realist la Nogaro?

Alex: Este dificil sa spun. Sa va raspund altfel: sa fiu foarte aproape de cele mai bune modele BMW. BMW a fost intotdeauna o masina competitiva si in mod normal nu ar trebui sa fim departe de celelalte echipe. Daca vom reusi acest lucru cred ca va fi o reusita remarcabila. Trebuie sa avem in vedere ca ceilalti piloti au mai multa experienta in acest format al competitiei. Ar fi extraordinar sa ma calific in top 10 la aceasta cursa, dar la fel de fericit as putea fi si daca termin al 20-lea. S-ar putea sa nu ne aflam in pozitia in care ne-o dorim nu din cauza ca am gresit ceva sau am facut vreo greseala, dar din cazua ca ceilalti sunt pur si simplu mai rapizi. 

 

Pe ce aspecte v-ati concentrat cand ati pregatit masina pentru competitie?

Alex: Primul aspect a fost pozitia confortabila in masina. Stiam ca nu vom porni de la zero pentru ca aveam experienta din WTCC. Asta ne-a permis sa gasim o solutie buna foarte rapid. Ma simt cel putin la fel de bine ca in vechiul BMW 320i din WTCC. Al doilea aspect a fost setarea masinii. Cei de la ROAL Motorsport au ceva experienta cu BMW Z4 GT3 dar am folosit alte pneuri ale echipei din alt campionat. Prima oara a trebuit sa invatam pneul si dupa aia am inceput sa umblam la setari. Beneficiem de sprijinul celor de la BMW Motorsport si daca gresim ceva ei ne ajuta cu remedieri ale problemei. 

 Zanrdi test

Poti sa ne explici cum pilotezi masina?

Alex:  Ma folosesc de proteza de la piciorul drept cu care franez miscandu-mi soldul. Restul comenzilor le fac cu mainile. Comanda p[entru acceleratie este pe un cerc in spatele volanului si schimbatul treptelor il fac cu padelele. Ambreiajul este pe un fel de fluture in partea de jos a volanului. Ce e bine la Z4 GT3 este ca totul este electronic si imi este mult mai usor decat la modelul din WTCC.

 

Cum ar trebui sa se desfasoare sezonul astfel incat la final sa spui ca a fost unul bun?

Alex:  Este greu de spus acest lucru. Cred ca o victorie intr-o cursa in sezon nu ar fi doar motiv de bucurie ar fi un lucru incredibil.