Avancronică: Marele Premiu al Malaeziei, la Sepang

Sebastian Vettel a dominat categoric cursa de la Melbourne. Maşina Red Bull pare de neatins, mai ales în mîinile campionului mondial, care pare că s-a maturizat şi nu mai face greşeli.

 

Dar Malaezia e altă cursă, de data aceasta pe un circuit clasic, special conceput pentru Formula 1 de către arhitectul Hermann Tilke.  Majoritatea piloţilor agreează acest traseu, cu două linii drepte lungi şi cu viraje rapide unde apăsarea aerodinamică e extrem de importantă. Problema cea mai mare o reprezintă însă vremea: ne aflăm la tropice, în zona musonului, iar ploaia e ceva obişnuit în perioada aceasta, combinată cu temperaturi foarte ridicate. E probabil cea mai extenuantă experienţă pentru piloţi, şi una din cele mai solicitante pentru maşini.

 

Fiind a doua cursă a sezonului, şi în deplasare “peste mări”, nu vor fi modificări majore la maşini, doar mici evoluţii ale celor prezente în Australia. Se aşteaptă cu mult interes dacă Red Bull va folosi KERS pe maşini, ştiut fiind că nu l-au avut la prima cursă, şi au avut succes chiar şi aşa. McLaren speră să continue debutul excelent şi să rafineze soluţia de ultim moment adusă în premiera la debutul campionatului. Ferrari a călcat uşor strîmb acum 2 săptămîni, dar ţinînd cont de performanţele din pre-sezon, probabil se vor bate pentru podium.

 

Renault a avut un debut extraordinar, ceea ce demonstrează că maşina are potenţial, şi dorinţa de rezultate bune a lui Vitali Petrov, plus experienţa lui Nick Heidfeld vor fi foarte importante. De asemenea, team-ul Sauber are ceva de demonstrat, descalificarea de la Melbourne fiind o motivaţie în plus pentru Kamui Kobayashi şi debutantul mexican Sergio Perez. O alta echipă de urmărit va fi Williams, care au avut un weekend de coşmar în Australia, dar ale căror maşini au arătat performanţe foarte competitive. Cît despre Mercedes GP, echipa germană nu îşi mai permite încă un rezultat slab, mai ales că aşteptarile erau foarte optimiste după testele din pre-sezon. In această luptă pentru primele zece poziţii se va implica probabil şi Squadra Toro Rosso, care s-a prezentat foarte bine la debut.

 

Force India vine după o clasare în puncte, dar aceasta s-a datorat descalificării celor doua Sauber, maşina nefiind suficient de rapidă. Ei se pot baza deocamdată doar pe noroc şi întîmplare dacă vor rezultate.

 

Cu mare interes se aşteaptă şi echipa Hispania Racing. La Melbourne, ei au terminat asamblarea maşinilor “pe genunchi” şi cu piese importante preluate de pe cele de anul trecut, nereuşind să se califice pe grila de start. Dar promisiunile sînt mari, şi dacă e să ne luăm după timpii obţinuţi în cele cîteva ture din calificări, este posibil să se bată cu Virgin Racing, care par să fi rămas mult în urmă, departe chiar de Team Lotus, a treia din echipele care au debutat anul trecut.

 

Prognoza meteo arată ploaie torenţială pe tot parcursul week-end-ului la Sepang. Dacă mai ţinem cont şi de ce au prevăzut cei de la Pirelli (pînă la 4 schimburi de pneuri) ne putem aştepta la o cursă extrem de interesantă. Poate chiar haotică!

Mai aşteptăm cu interes şi evoluţia noilor comentatori TV.

Orarul de transmisie este următorul (ora Romaniei):

Vineri 8 aprilie, antrenamente libere: 5:00-6:30 şi 9:00-10:30

Sîmbătă 9 aprilie, antrenamente libere: 8:00-9:00 şi calificări 11:00-12:00

Duminică 10 aprilie, startul cursei de la ora 11:00