S-a făcut exact aceeași nominalizare a pneurilor pentru Canada ca și pentru Monaco, deși cele două locații sunt extrem de diferite. În timp ce Monaco tinde să fie un circuit unde ordinea de start este aproape identică cu ordinea de sosire – în Canada, orice se poate întâmpla. Aceasta datorită desenului pistei care oferă câteva oportunități pentru depășire, o vreme imprevizibilă, iar – anul acesta – prima încercare majoră pentru noul pneu P Zero roz hypersoft, care a debutat la Monte-Carlo. În timp ce Monaco este binecunoscut ca fiind un circuit care nu cere prea multe de la pneuri, Montreal dispune de viraje variate și o gamă mai mare de viteze.
Încă odată, P Zero roșu supersoft, P Zero mov ultrasoft și P Zero roz hypersoft au fost selectate. Aceasta ar trebui să conducă la o acțiune intensă pe pistă. Circuitul Gilles Villeneuve este unul semi-permanent, utilizat relativ puțin în afara grand prixului, astfel că evoluția pistei de vineri până duminică tinde să fie una ridicată. Canada este despre tracțiune și frânare: forțe mai degrabă longitudinale, decât laterale. Este unul dintre cele mai solicitante circuite pentru frâne, iar dacă frânele se supraîncălzesc aceasta poate afecta și pneurile. Vremea este imprevizibilă: în 2011 (primul an pentru Pirelli de la revenirea în F1) Marele Premiu al Canadei a fost cel mai lung din istoria acestui sport, datorită întreruperilor cauzate de ploaie. Există puține posibilități de degajare, astfel că apariția safety-car-ului – care poate influența strategia – este ceva obișnuit.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING “În timp ce Monaco a reprezentat prima apariție pentru hypersoft, putem considera Montreal ca fiind adevăratul debut pentru aceste pneuri, Monaco fiind complet atipic. Suprafața pistei de la Montreal este destul de netedă, dar preconizăm mai mult de o singură oprire la boxe datorită combinației dintre cea mai moale selecție de pneuri pe care am adus-o vreodată în Canada și pista mult mai solicitantă decât la Monaco. În trecut, au existat strategii extrem de variate pentru această cursă, iar sosirea hypersoftului ar trebui să deschidă noi posibilități. În realitate, nimeni nu știe exact cum vor performa acestea în privința uzurii și degradării, astfel că munca din antrenamente va fi mai important ca niciodată.
CE ESTE NOU? Organizatorii au agreat să reconstruiască infrastructura paddock-ului, o parte dintre lucrări fiind déjà efectuate. Programul de dezvoltare Pirelli pentru 2019 a continuat pe circuitul Paul Ricard din Franța pentru două zile, cu piloții Mercedes George Russel și Valtteri Bottas concentrându-se pe pneurile de ploaie și intermediare.