Pirelli se asteapta la un weekend plin de actiune in Australia

1.072 de tururi parcurse si cate trei seturi de pneuri dure (hard) plus un set de compozitie moale (soft) pentru fiecare monopost. Asa a aratat prima zi pentru Pirelli in Marele Premiu al Australiei de la Melbourne. Eroul local Mark Webber a fost cronometrat cu timpul de 1 minut si 26,831 secunde in prima sesiune de antrenamente libere, iar Jenson Button a fost cel mai rapid, cu timpul de 1 minut 25,854 secunde in sesiunea a doua.

Acestea sunt cifrele statistice care marcheaza revenirea in Formula 1 pentru Pirelli, care a semnat un contract pe trei ani, perioada in care toate echipele din acest campionat vor concura cu anvelope P Zero.

Timpul stabilit de Webber in prima sesiune a fost mai bun decat cel obtinut de Robert Kubica (Renault), in urma cu un an in aceeasi sesiune, de 1m26,927s. Webber a parcurs 20 de tururi cu pneurile de compozite hard si a stabilit cel mai bun timp aproape de finalul sesiunii.

Ca de obicei, weekendul unui Grand Prix se deschide vineri cu doua sesiuni de cate o ora si jumatate de antrenamente libere – programate intre orele 12:30-14:00 si 16:30-18:00. Temperatura, in timpul celor doua sesiuni, a fost de 17 grade Celsius, iar la inceputul sesiunii a doua a plouat putin.

In prima sesiune, majoritatea pilotilor au optat pentru pneurile P Zero varianta hard, care a fost nominalizata pentru alegerea principala aici in Australia, dupa care s-a trecut la varianta soft, fiecare echipa incercand sa gaseasca cea mai buna strategie pentru cursa.

Sesiunea a doua a inceput pe ploaie, o ploaie care a spalat orice urma de cauciuc depusa dupa prima sesiune, dar toate echipele au reusit sa parcurga suficient de multe tururi pe asfalt urscat, Sergio Perez (Sauber) iesind in evidenta cu 39 de tururi parcurse. Button a parcurs 32 de tururi si a stabilit cel mai bun timp cu versiunea soft a pneurilor PZero.

Pirelli a adus un stoc suplimentar de anvelope pentru a le inlocui pe cele care au suferit crapaturi in timpul tranzitului din cauza temperaturilor scazute. Acesta este un fenomen ultra cunoscut atunci cand pneurile sunt transportate pe distante foarte lungi si care le afecteaza doar din punct de vedere estetic pentru ca performanta si integritatea lor nu au de suferit. Numarul total de anvelope de rezerva disponibile este de 54, un numar suficient pentru orice eventualitate.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, a comentat: „Suntem foarte multumiti de comportamentul pneurior noastre la prima sesiune de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Australiei. Nivelul de performanta si rezistenta a fost unul foarte bun si chiar daca temperaturile au fost scazute pentru aceasta zona si perioada a anului, pentru anvelopele Pirelli P Zero au fost cele mai mari la care au fost solicitate in ultima perioada. S-a vazut ca ele lucreaza mult mai bine la aceasta temperatura si cred ca vom avea parte de un weekend extrem de interesant. Chiar daca acum dispunem de si mai multe informatii este extrem de greu sa prezicem cum se vor desfasura lucrurile in cursa.

CHESTIUNEA ZILEI DE LA PIRELLI

In comparatie cu varianta de compozitie supersoft – cea mai agresiva din gama P Zero – versiunea soft este cu 25% mai dura, iar cea hard cu 170%. Acest lucru inseamna ca este o diferenta de 145% intre cele doua tipuri de anvelope pe care le au la dispozitie cele 12 echipe pentru Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.

Sambata este programata inca o sesiune de antrenamente libere (intre orele locale 14:00-15:00), dupa care urmeaza calificarile (17:00-18:00). Anul trecut, Sebastian Vettel (Red Bull) a plecat din pole position cu timpul de 1m23,919 secunde. Recordul pe tur ii apartine lui Michael Schumacher, cu timpul de 1m24,125 secunde, stabilit in 2004 cu un monopost Ferrari.